כניסתו של האינטרנט לחיינו הביאה ללא ספק לשינוי רב באורח החיים שלנו. אנו מגיעים כיום לכל מקום על הגלובוס בלחיצת כפתור, שואבים מידע על כמעט כל דבר אפשרי בזכות אתרים שונים מרחבי העולם שמספקים אותו. אין ספק שהעולם הפך להיות כפר קטן וגלובלי יותר בזכות הרשת. תורת עיצוב ובניית אתרי אינטרנט ממשיכה להתקדם ולהתפתח וכיום רבים מחליטים לעשות זאת באופן עצמאי, בעזרת תוכנות המקלות על המלאכה. כך הם יוצרים לעצמם מקום משלהם על במת האינטרנט הגלובלית ויכולים לחלוק ולשתף את תחומי העניין שלהם עם שאר העולם. אך בכדי שזה יקרה, צריך גם לנהל את האתר לאחר הבנייה.
ניהול באינטרנט
עוד בזמן בניית האתר נכנסת לפעולה מערכת הניהול, שתשמש לבעל האתר ככלי שליטה בו. אלמנטים של ניהול תוכן, עיצוב לוגו לאתר ועיצוב האתר עצמו, בחינת התנהגות הגולשים ועוד. בזכות בחינה של האלמנט האחרון, נוכל לקבל נתונים סטטיסטיים משוערים ובעצם לערוך מין מחקר שבעזרתו נתמרן את אופן ואופי הגלישה של הגולשים באתר שלנו. תוך כדי ביצוע השינויים על פי התנהגות הגולשים ימשיך תהליך הלימודים הבלתי פוסק הזה במין מעגל דינמי ובעצם יביא לעוד אפיונים על גולשי האתר ולשינויים נוספים שימקסמו את התוצאות המצופות מן האתר.
התנהגות גולשים
בחינת התנהגות גולשים היא מלאכה הדורשת עקביות וסבלנות. היא מצריכה דיוק ורגישות ובעיקר תשומת לב לאופי הפעולות ולרצונות הגולשים. נצטרך לבדוק כמה גולשים צפו באתר, האם הם נכנסו מכתובות שונות (מה שמצביע על משתמשים נוספים), מהיכן מגיעים אלינו הגולשים (כדי לספק להם תוכן מתאים למה שהם מכירים), האם הם חזרו שוב ובזמנים קבועים/משתנים והאם דפוסי הפעולה שלהם בתוך האתר היו דומים. אלמנט נוסף חשוב הוא זמן שהיית הגולשים באתר שהרי נרצה שהוא יהיה ארוך ככל הניתן ולשם כך נצטרך לנהל גם את התוכן ואת מה שמציע האתר בכדי להפוך אותו למעניין ונגיש יותר.בחסות קורס קידום אתרים, קורס בניית אתרים