הישראלים ידועים כעם שאוהב לטייל ולתור את רחבי הגלובוס בחיפוש אחר החופשה המושלמת, עבודה, או סתם ביקור חפוז אצל המשפחה הרחוקה שהתיישבה בארצות הגולה. עם הגידול האדיר בביקוש לטיסות מוזלות, באה גם התחרות ואיתה המבצעים הרבים המוצעים ע"י סוכנויות הנסיעות השונות. מבצעים אלו נהיים עם הזמן יותר מגוונים ויצירתיים. לדוגמה, ישנם מבצעי "הכול כלול" בהם מוצעת חבילת נופש שלמה בצירוף מחיר הטיסות. מבצעים נפוצים נוספים מופיעים בדמות הנחות בטיסות לחופשות משפחתיות או לחילופין לכאלו "רומנטיות" הכוללות את בנות הזוג. נראה כי לא משנה היכן נחפש, שוק הטיסות הוא שוק "חם" ומהתחרותיים שקיימים במדינת ישראל.
לאחרונה, לאור ההתפתחויות, השיקה "אל על" את שירות "אל על ספונטני", זאת בעקבות העלייה בדרישה לטיסות "הרגע האחרון" שכבר מוכרות בשם זה לכלל הציבור הישראלי. מדובר בהזמנת כרטיס טיסה במחיר נמוך במיוחד. ההסבר לכך הוא שכמעט בכל טיסה סדירה ישנם ביטולים של כרטיסים. הביטולים הללו "מייצרים" מקומות פנויים שבמידה ולא היו נמכרים במחיר מוזל, היו מהווים הפסד רווח לחברה ולכן עם השקת השירות מרוויחים שני הצדדים.
תחום נוסף בו ישנה הוזלה ניכרת של מחיר הטיסות הוא ברכישת חבילות נופש בחו"ל. כיום מוצעות אין ספור חבילות נופש לכל יעד אפשרי. בחורף, חבילות הסקי באירופה מאוד פופולאריות ובקיץ היעדים על חוף הים התיכון ביוון ותורכיה הם מבין המועדפים על התייר הישראלי.
לסיכום, נראה כי כול עוד ישראלים ינהרו לחיפוש אחר החופש הנכסף, שוק התיירות המקומי יתגמש ויתאים את מחירי הטיסות והנופשונים לביקוש ההולך וגובר.