אם אתם אנשים שמאוד אוהבים לצפות בטלוויזיה, הרי קרוב לוודאי שאתם מכירים את כל האופציות הקיימות. אתם בוודאי יודעים כי קיימות שתי חברות גדולות של כבלים אשר מספקות שירותי טלוויזיה כמעט לכל בית בישראל, ובנוסף אתם מודעים לעלויות הכרוכות בשירותים אלו. שתי חברות הטלוויזיה מספקות למעשה לא רק שירותי כבלים, אלא גם שירותים של אינטרנט במהירויות שונות, שירותי טלפון, ועוד. כל אחת מהחברות האלה ידעה תהפוכות רבות מאוד בהלך שנות הקיום שלה, וניתן לומר כי כיום, שתי החברות מסוגלות לתת שירותים ברמה יחסית גבוהה ללקוחות שלהן. היריבות היא יריבות יחסית גלויה, אשר קיימת גם בין קהל הלקוחות, כי כמובן, כל לקוח של חברה מסוימת בטוח ומדגיש כי החברה שבה הוא בחר, היא החברה הטובה יותר.
שינויים גדולים
במרוצת השנים חברות הכבלים ידעו שינויים רבים בכל התחומים, בין אם מדובר על שינויים בתחום האינטרנט ובין אם מדובר בשינויים בתחום השירותים הכוללים אותם הם מציעים ללקוחות. אחד השינויים העיקריים הוא בתחום של לוח שידורים, כך כיום לוח השידורים מוגש בצורה מאוד נוחה ללקוח. בעבר הרחוק כלל לא היה קיים מושג של לוח שידורים, ואדם שרצה לצפות בטלוויזיה היה צריך להדליק אותה ולראות מה משדרים כעת, וכדי לראות מהי התוכנית הבאה, היה עליו לחכות. כמובן שתמיד היה ניתן להיעזר במדיה הכתובה, בה היה קיים לוח שידורים מודפס, אך לא תמיד העיתון היה בנמצא בכל בית ובנוסף, נוחות השימוש הייתה פחותה מהאופציה הקיימת היום. כיום הדברים שונים בתכלית כיוון שחברות הכבלים הבינו היטב כי אם הלקוח ידע מהי התוכנית הבאה, הרי שיוכל להתכונן לכך בהתאם, וכתוצאה מכך אחוזי הרייטינג של תוכנית מסוימת עשויים רק לעלות.
שירות מושלם
אחד הדברים החשובים ביותר לשתי חברות הכבלים הקיימות הוא לנסות להעניק שירות מושלם ללקוחות שלהן, וזהו תחום שחברות הכבלים משקיעות בו הרבה מאוד כספים. אחד השירותים החשובים ביותר ללקוח הוא קיומו של לוח שידורים מעודכן, הכולל גם את השינויים של הרגע האחרון. זהו שירות חשוב כיוון שכך אנשים יכולים לתכנן את מהלך יומם, או במקרה הצורך את מכשיר ההקלטה שלהם, באופן בו יוכלו תמיד לצפות בתוכניות שמעניינות אותם. מעבר לכך שזהו שירות חשוב ללקוח, בעיקר מבחינת הנוחות, זהו שירות חשוב ביותר גם עבור חברות הכבלים. בצורה כזו, על ידי פרסום לוח השידורים, יכולות חברות הכבלים לעקוב טוב יותר אחר אחוזי הרייטינג, ולמעשה לראות באיזה תוכניות כדאי להם להשקיע יותר ובאילו פחות.