ויזות לארה"ב מתחלקות בין ויזות למטרות הגירה ובין ויזות למטרות ביקור קצר. במאמר זה נתמקד בויזות הפופולאריות ביותר למטרות ביקור.
ויזת תייר/עסקים מסוג B1/B2 - ויזת תייר מיועד עבור כל אותם מועמדים המעוניינים לנסוע לארה"ב למטרת חופשה, אירוע משפחתי, פגישות עסקים, ביקור של קרובי משפחה, טיפול רפואי, טיול ועוד. זוהי הויזה הפופולארית ביותר ותוקפה נקבע לרוב ל-10 שנים. יחד עם זאת, במקרים מיוחדים, בכוחה של השגרירות להעניק ויזה לתקופה קצרה יותר כגון: חודש, שנה ו-5 שנים.
ויזת חילופי מבקרים - ויזת חילופי מבקרים הינ הויזה מסוג J. ויזה זו מיועדת לכל אתם מועמדים המגיעים לארה"ב לתקופה קצובה לשם השתתפות במחקר/הכשרה מסוימת בחלק מתוכנית רשמית של מוסד לימודים מוכר בארה"ב, התמחות במקצועות הרפואה או מרצים אורחים באחת מהפקולטות. כמו כן, ישנן מספר תוכניות ספציפיות המוכרות כתוכנית חילופי מבקרים, כגון: תוכנית אופר, תוכניות מתמחים עבור סטודנטים במוסד לימודים מוכר, תוכנית מדריכים במחנות קיץ(כמו של הסוכנות היהודית) ועוד. הגשת מועמדות לויזה מסוג ה צריכה להיסמך על מסמכים ואירים רבים המאמתים את מטרת הנסיעה וכן כרוכה בתשלום אגרה נוסף בשם: אגרת SEVIS העומדת כיום על סכום של $200.
ויזת סטודנט - ויזת סטודנט F/M. ויזה זו מיועדת לכל המעוניינים ללמוד באחד מבין המוסדות המוכרים והרשמיים בארה"ב. ויזת M מיועדת לסטודנטים המעוניינים ללמוד לימודים אשר אינם לימודים אקדמאיים. על מנת להתחיל את תהליך הוצאת ויזת סטודנט, על המועמד להירשם במוסד הלימודים ולקבל לידיו אישור הרשמה בשם M-N I-20 או I-20 A-B . בדומה לויזת חילופי מבקרים, גם כאן ישנו תשלום נוסף של אגרת ה - SEVIS.
ויזת סוחר וויזת משקיעים E1/E2 - ויזת סוחר E1 הינה ויזה אשר מבוססת על אמנת המסחר הבין לאומי בין ישראל לבין ארצות הברית. ויזת סוחר ניתנת למועמדים אשר עוסקים במסחר פעיל בין שתי המדינות. ויזת משקיעים מסוג E2, אשר אושר לאחרונה על ידי הקונגרס האמריקאי הינה ויזה לארה"ב בה כל בעל דרכון ישראלי המעוניין להשקיע בעסק (קיים או עסק מתפתח) יוכל להגיש בקשה לאשרת עבודה ושהייה ממושכת במדינה, כל עוד העסק פעיל. עלות אגרת ויזה משקיעים וסוחרים עומדת כיום על סכום של $270.
נוסף על סוגי ויזות לארה"ב המפורטים לעיל, קיימים סוגים נוספים אולם פחות שכיחים. תהליך הוצאת ויזה לארה"ב משותף לכל סוגי הויזות וכרוך במספר פרוצדורות בסיסיות.
בהצלחה!
צוות קליק ויזה