כלל ראשון שצריך להנחות אותנו בעסקים העצמאיים היא בטיחות במקום הראשון מתוך כבוד לחיי עובדינו ולמשפחותיהם. מנהלי הרכש הלוגיסטי מתודרכים לבחור בציוד איכותי שישמור על בטיחות העובדים במפעל, להעריך, לבחון ולספק למפעל כלים ללא תקלות ופגמים שישרתו אותנו באופן בטוח. כשמדובר בציוד הרמה נשאלת השאלה האם מלגזות משומשות יספקו לנו את רמת הבטיחות הגבוהה לנו אנו מחויבים?
התשובה מחולקת לכמה חלקים. החלק הראשון דן בכך שעלינו לבחור במלגזות משומשות ממותג ידוע ומוכר. מבחינה תקציבית בבחירה במלגזה משומשת נוכל לאפשר לעצמנו לרכוש מלגזות משומשות מיצרנית מוכרת לעומת בחירה במלגזה חדשה מיצרנית לא מוכרת המורכבת מחומרים נחותים.
החלק השני מדבר על אופן תחזוקת הכלי. חשוב לטפל באופן שוטף במלגזות משומשות במוסכים מורשים ולהקפיד על כל הבדיקות הרלוונטיות האמורות בחוק. כל שינוי שנעשה במלגזות משומשות דורש אישור של מהנדס בודק מתקני הרמה. יש לוודא את שלמות מסגרת הבטיחות של המלגזות המשומשות ויציבותן, תקינות שרשראות ההרמה, המזלג, מערכות התאורה, הצופרים ובמידה וקיים- תקינות זמזמם הרברס המותקן במלגזה המשומשת. נקפיד לבדוק במלגזה משומשת את מפלס השמן ההידראולי, כמות הדלק, שמן המנוע , נוזל בלמים ונוזל מי קירור. כמו כן, נוודא כי במלגזה המשומשת אין נזילות.
החלק השלישי בשמירה על בטיחות במלגזות משומשות הוא האחריות האישית של הנוהג והמתפעל של המלגזות המשומשות. חשוב שהנהג במלגזה המשומשת יהיה בעל רישיון נהיגה לכלים כבדים, נהג שעבר הכשרה מתאימה על ידי מדריכים מוסמכים ועמד בהצלחה בבחינת הגמר לנהיגה במלגזה משומשת. כדי לשמור על הבטיחות בשימוש במלגזה משומשת על הנהג להתניע את המלגזה המשומשת רק כשהוא ישוב על גבי המלגזה. תחילת נסיעה תעשה כך שידית הכיוון במצב ביניים (בדומה למצב "ניוטרל" ברכב). הנהג יוודא כי אין אנשים בקרבת מקום וכי ידיות בורר ההרמה במלגזה המשומשת (סלקטור הרמה) תקינות.
תחילת נהיגה תעשה באופן איטי ומבוקר, תוך הימנעות ממכשולים והיעזרות באדם נוסף כמכוון כאשר שדה הראיה לא פנוי דיה. נסיעה זהירה במיוחד כשהשטח רטוב או מכוסה שמן, שינוע רק בעומס הנקוב ופחות ממנו כמדובר בתנאי שטח לא טובים והעמסה על שני המזלגות באופן יציב ומאוזן. הקפדה על ערנות וריכוז בהפעלת המלגזה המשומשת יעלו גם הם את רמת הבטיחות.