לאחר תקופת יובש בשוק הרכב האמריקאי, התאוששות מתחילה לתת אותותיה. שנים של שליטת ג'נרל מוטורס ופורד, כנראה הגיעו לקיצן בעוד קונצרן טויוטה החל להיכנס לתודעת הלקוח האמריקאי.
המרוויחה הגדולה של התאוששות שוק הרכב
למרות התחזית האופטימית מצד חברות הרכב הגדולות בכל הקשור לשוק הרכב האמריקאי, המרוויחה הגדולה מהביקוש הגובר הייתה דווקא טויוטה. חברות הרכב שהובילו במשך שנים את שוק הרכב האמריקאי תופסות מקום קטן יותר ויותר במשך השנים אצל הלקוח האמריקאי. חברת טויוטה, תוך הצגת הדגמים החדשים של הקונצרן, שלחה את ענפיה האיכותיים לסייר בארצות הברית, והענפים הניבו פרי.
סוכנות טויוטה מובילה את הצמיחה
בשוק הרכב האמריקאי, נמסרו בארבעת החודשים הראשונים של 2012 כ- 4.65 מיליון מכוניות, צמיחה של 10% לעומת אשתקד. את חלק מעליית המכירות ניתן ליחס לסוכנות טויוטה המקדמת את הדגמים בארצות הברית במרץ כבר מסוף שנת 2011. למרות הביקוש הרב לרכבי הקונצרן גם בשנים קודמות, המהלך הגבוה של סוכנות טויוטה נתן את אותותיו והוביל לצמיחה של 12%(!) במכירות החברה בארבעת החודשים הראשונים של 2012. למעשה, טויוטה הביאה את מכירות החברה לעליה חדה וכמעט והדביקה את פורד האמריקאית, כשהפער עומד על 1600 יחידות בלבד. פורד האמריקאית שלטה בשוק הרכב המקומי במשך שנים רבות, עם מכירות של מיליוני רכבים מדי שנה. הפיתוח המואץ, הדגמים המשודרגים ומאמץ סוכנות טויוטה בארצות הברית, הובילו את חברת הרכב להדביק פער של שנים אותו אף קונצרן על לא הצליח להדביק.
צופים לעתיד בסוכנות טויוטה
סוכנות טויוטה לא תכנס לשאננות בעליה במכירות, וכבר החלו מהלכים הנוגעים לעתיד המכירות באמריקה. פרסום אגרסיבי, תוך הישענות על דגמים מוצלחים, אמינים, והכי חשוב, חסכוניים (פרמטר אשר לא נגע לאמריקאים עד לשנים האחרונות), מובילים את סוכנות טויוטה לפרסום ומכירה אגרסיביים בארצות הברית. שוק הרכב האמריקאי הינו אחד השווקים הגדולים והמשפיעים בעולם. במשך שנים דרש ציבור הלקוחות האמריקאי רכבים אמריקאיים, גדולים ובעלי מנועים גדולים במחשבה שהם הטובים ביותר, כיום סוכנות טויוטה מוכיחה לכולם, כי רכבי הקונצרן עולים באיכותם על הרכבים האמריקאיים על ידי מנועים ירוקים יותר, חסכוניים יותר ואיבזור מפנק, אשר הולכים ביחד יד ביד.
טקטיקום - כתיבת תוכן