כדי לשפר את הבצועים במנועים לרכב מותקנת מערכת החסכן בה נמצא נחיר למהירויות גבוהות, כדי שתערובת הדלק תהיה משובחת יותר צריך הנחיר להוסיף יותר דלק לתערובת.
הדלק זורם דרך נקב מעובד, הנקרא "נחיר למהירויות גבוהות".
נחיר זה מאפשר לכמות מסוימת של דלק לעבור אל זרם האוויר לכל הפרש לחצים בין תא המצוף ובין צינור ונטורי. הדלק נכנס אל זרם האוויר דרך פתח היציאה, בו יש מספר פתחים לכניסת האוויר. הפתחים מסייעים לריסוס הדלק, שומרים על יחם קבוע בין האוויר ובין הדלק ומונעים את דליפת הדלק.
כמות האוויר, העוברת דרך צינור ונטורי, מווסתת על ידי משנק הדלק הנמצא אחרי צינור ונטורי. משנק הדלק הזה מחובר באמצעות מערכת מנופים והנהג מפעיל אותו ברגלו או בידו. כששסתום משנק האוויר פתוח, עובד יותר אוויר בצינור ונטורי ונוסף יותר דלק ואוויר.
נחירי הכוח: נחיר זה מספק כמות נוספת של דלק כאשר דרוש הספק מכסימלי והמשנק פתוח לרווחה. במספר קרבוראטורים מופעל הנחיר באמצעות בוכנה וקפיץ. אלה בעצמם מופעלים על־ידי ריק הנוצר עם פתיחת משנק־האוויר.(מערכת למהירויות גבוהות וקרבורטור המצויד בחסכן המופעל על־ידי ריק).
כאשר משנק הדלק סגור, במערכת יש ריק גבוה והבוכנה נעה בהשפעתו למעלה בצילינדר, נגד כוח הקפיץ, וסוגרת על ידי כך את השסתום הנוסף של הדלק. כאשר המשנק פתוח במידה המצריכה כמות נוספת של דלק, יורד הריק במערכת עד אשר כוח הקפיץ מתגבר על כוח הפרש הלחצים, הבוכנה נעה כלפי מטה, השסתום נפתח, וכמות נוספת של דלק נכנסת למערכת ועושה את התערובת שמנה.
מוט הוויסות בתוך מנועים לרכב - במקום "נחיר כוח" יש במספר קרבוראטורים התקן, המשנה את מדתו של פתח כניסת הדלק במערכת. התקן זה נקרא "מוט הוויסות". הדלק מתא המצוף אשר נמצא בתוך מנועים לרכב מועבר דרך פתח מיוחד, בו נמצא מוט הוויסות. מכאן מועבר הדלק אל הנחיר ויוצא אל צינור ונטורי, מוט הוויסות מחובר באמצעות מוט משנה למנוף המשנק. כאשר משנק הדלק נפתח, מתרומם מוט הוויסות בתוך הנחיר. חלקו התחתון של המוט מעובד דרגות-דרגות לקראת קצהו, ובהתרוממו בכיוון אנכי הוא מגדיל את פתח הכניסה של הדלק.
כאשר המשנק פתוח לרווחה, נמצא חלקו הצר ביותר (התחתון ביותר) של המוט בתוך פתח הדלק, כך שכמות מכסימלית של דלק עוברת דרך המערכת, כדי למלא את דרישות המנוע להספק מוגבר. מצביו השונים של מוט הוויסות צריכים להיות בהתאמה גמורה למצב משנק הדלק, כדי שתמיד יתקבל היחס הדרוש של אוויר ודלק, בהתאם לתנאי העבודה הנדרשים לפעולת מנועים לרכב.