טויוטה יאריס – הלהיט של 2012
בואו נהיה כנים, אצלנו בישראל , הדור הראשון של טויוטה יאריס היה אחד הדגמים הפופולארים והמשתלמים ביותר בשוק עד להופעת הדור האחרון ב2006 שהיה נפלא לא פחות אבל עם מינוס משמעותי עבור הנהג הישראלי, תיבת הילוכים רובוטית. התיבה המתקדמת נתקלה בקבלת פנים צוננת במיוחד במחוזותינו. וכך, היאריס דור שני, הפכה לרכב נדיר למדי על הכביש. כל זאת בזמן שהדור הראשון נהנה משוק יד שניה שופע ושמירת ערך גבוהה.
כל זאת השתנה בינואר האחרון, הדור השלישי של טויוטה יאריס הגיע לישראל והבשורה החשובה ביותר עבור השוק הישראלי היא שהדור השלישי של הסופרמיני המצליחה נוחת עם לתיבת הילוכים אוטומטית-רציפה, שתחליף את התיבה הרובוטית הלא-אהודה של הדור השני. אז מה עוד היא מציעה? בסיס הגלגלים צמח בהשוואה לדור הקודם בחמישה ס"מ ל-251 וממד האורך צמד בעשרה ס"מ ל-388.5. למרות הצמיחה במידות, היאריס החדשה חסכונית מבעבר, תודות למערכת עצור-סע, הפחתת משקל ועיצוב אווירודינמי יותר. היאריס הנוכחית היא כבר אחת המכוניות הידידותיות ביותר לסביבה הנמכרות בישראל (קבוצה 3 במיסוי הירוק) והדגם החדש צפוי להיות נמוך מכך משמעותית. נתון צריכת הדלק הרשמי לגרסת ה-1.3 ליטר הרציפה (100 כ"ס) הוא 26.5 ק"מ לליטר – מה שעשוי לרמז על הנחה במיסוי ומחיר אטרקטיבי. בחו"ל מוצעים שני מנועי בנזין נוספים: 1.0 ליטר עם 68 כ"ס (המוכר מפיג'ו 107) ודגם חצי-ספורטיבי (RS) המצויד במנוע 1.5 ליטר ו-110 כ"ס. בעתיד יוצגו גרסה היברידית ו-T ספורט חדשה, אך עדיין לא ברור אילו וורסיות יגיעו לארץ פרט ל-1.3 האוטומטית. ללא ספק זהו הזמן הנכון להיכנס אל סוכנות טויוטה ולצאת לנהיגת מבחן!