רבים מהאנשים נרתעים לבצע טרייד אין למכוניתם, זאת עקב המחסום הפסיכולוגי בהשארת הרכב שכל-כך אהבנו במגרש הטרייד אין, נוסף לסיבה מרכזית זו חלק מהאנשים פשוט לא מאמינים לסוחרים המתעסקים בעסקי טרייד אין ומעדיפים להפנות את מכירת הרכב לשוק הפרטי. במאמר זה ננסה להבין את המשמעות העומדת מאחורי החשש הגדול שקיים בקרב הישראלים.
עסקי טרייד אין למכונית הישנה בישראל אינו דומה לזה הקיים במדינות המערביות, במדינות אלו בשונה מישראל, תחום זה מפותח וקיימות בו מתחרות רבות שמביאות להוזלות מחירים משמעותיות ולכך שהצרכן יזכה בשירות הטוב ביותר, במקצועיות הגבוהה ביותר וכן גם במחיר האופטימאלי עבור ביצוע עסקת טרייד אין. תחום זה פחות נפוץ בישראל בשל-כך שקיים מחסור ביזמים שיקנסו לשוק וייצרו תחרות.
החשש הגדול ביותר של הישראלים לפי מחקרים שנעשו בתחום הוא הפחד הפסיכולוגי, הישראלים מרגישים מאוד קשורים למכונית שליוותה אותם שנים עד כדי-כך שקשה להם להשאיר אותה במגרש טרייד אין כזה או אחר עד שיימכר. בנוסף למחסום פסיכולוגי זה ישראלים רבים מדגישים כי אינם מרגישים רצון להחליף את הרכב כל תקופה מסוימת בכפוף למה שמציעות חברות טרייד אין רבות.
בנוסף לסיבה זו וכפי שנאמר בפסקת הפתיחה, ישראלים רבים אינם מאמינים לסוחרי המכוניות שיציעו להם את הרכב הטוב ביותר עבורם, לעיתים אף מתנהלים דין ודברים בין המכורים לבין הקונים עד שנסגרת העסקה. מרבית הישראלים מודעים לכך שמבצעי הטרייד אין, קודם כל שומרים על האינטרסים שלהם ורק לאחר מכן מתאימים את המכונית הנכונה ללקוח הפוטנציאלי, אך במרבית החברות דבר זה מתברר לאותם ניגשים לביצוע העסקה כאור ופרח.
מסיבות הנזקרות במאמר זה וכן גם מסיבות נוספות אחרות עדיין לא התפתח בשוק הישראלי הקטנטן מה שבאירופה הפך לנחלת הכלל, הוא ביצוע עסקת רכב באמצעות אחת מחברות הטרייד אין. לחברות אלו יתרונות רבים שמצויים בהחלפת הרכב לחדיש יותר בכל כמה שנים, שירות מצוין ועמידה בהתחייבויות על-כן אנו ממליצים לכולם להתגבר על המחסום הפסיכולוגי ולהתחיל לרכוש רכבים בשיטת טרייד אין.
טקטיקום - כתיבת תוכן לאתרים