הפקת אירוע עסקי
חשיבות שיווק נכון ופרסום של העסק גדולה במיוחד: כאשר קיימת חשיפה והכרה בבית עסק מסוים היא לא רק גורמת להגדלת המכירות מצד לקוחות קיימים היא אף מגדילה את קהל הלקוחות בכך שקיימת חשיפה לקהל יעד חדש שעלול למצוא עניין בחברה המפרסמת.
בעלי עסקים להם תקציב גדול "יורים לכל הכיוונים" בכך שמפרסמים בכל אמצעי תקשורת בין אם זה בעלונים המחולקים בתיבות דואר ובין אם זה בפרסום בעיתונים ובאינטרנט ואפילו לעיתים כוללים גם שיחות טלמרקטינג.
רוב בעלי העסקים, גם אלה שלא מתוקצבים בסכומים גדולים, נוטים לערוך גם אירועים עסקיים לא רק למען מטרה חשובה כמו: החדרת מוצר חדש לשוק, ימי הדרכה ועוד אלא גם למען הפרסום הנובע מאירוע זה.
אירועים עסקיים מקבלים פרסום רב עוד בטרם נערך האירוע כמו פרסום על גבי הזמנות מיוחדות ופרסום בכלי התקשורת ועוד.
לאירוע העסקי מוזמנים לעיתים גם לקוחות פוטנציאליים שמקבלים מושג לגבי החברה ומוצריה.
לאירועים עסקיים יש יתרונות לוואי רביםלעומת אירועים פרטיים , למשל.
אירוע עסקי מעלה את המוטיבציה של העובדים בכך שמתחזקת בהם התחושה שהם חשובים למערכת ותורמים לה ולכן הם חלק בלתי נפרד מהצלחתה.
התחושה הנוספת אצלם היא תחושה של רצינות מצדם של מנהלי החברה כלפיהם והעובדה שמשקיעים בהם ומפרגנים להם באירוע כזה תורמת גם לגיבוש החברתי של העמיתים לעבודה.
בהפקת אירוע עסקי יש לשמור על מספר כללים:
ראשית, חשוב להקפיד שתהיה אווירה נעימה ומכובדת שתורמת להעברת המסרים בצורה הטובה ביותר תוך שמירה על אווירה של מפגש חברתי על בסיס עסקי.
שנית, חשוב לבחור מקום גדול שיכיל את מספר המוזמנים והאורחים בנוחות. בדרך כלל אירועים עסקיים בדיוק כמו אירועים פרטיים נערכים במקומות גדולים ומפוארים כמו
אולמות אירועים או גני אירועים.
מקומות אלו מספקים את התפאורה המתאימה הן מבחינת מערכת הגברה ומערכת תאורה והן מבחינת מגוון המזון המוגש ומקומות הישיבה.
חשוב מאוד להקפיד שיהיו תכנים מעניינים מעבר למטרת האירוע ולכן רצוי בהחלט להוסיף אטרקציות מיוחדות או הרצאה מעניינת שיהוו חלק מעניין ובלתי נפרד מהאירוע שיתרום במיוחד לחוויות האורחים מן האירוע ועל כך שיזכרו את האירוע ואת המטרה כהלכה.