הדלק הופך לגז
הזמינות של הגז הטבעי הולכת וגוברת ולכך יש השלכות רבות וחיוביות במיוחד על צריכת המשק הישראלי ועל התעשיות המתבססות עליו.
מציאת גז טבעי בישראל היא באמת בשורה משמחת שיכולה לשנות את פני החברה הכלכלית כולה. הגז הטבעי הוא מקור אנרגיה נוח וזול וכמובן הרבה יותר זמין מבעבר בישראל שיכול להיות יעיל יותר בהרבה תחומים דווקא בשל יתרונותיו.
הגז הטבעי הופך לשימושי יותר בעיקר בתחום הרכבים ו מכוניות למכירה
והתחבורה הציבורית וניתן לראות זאת בעיקר באירופה שעוברת יותר ויותר לשימוש בגז במקום בדלק.
רוב כלי הרכב מונעים ע"י מנועי בעירה פנימית כאשר הדלק העיקרי לכלי רכב פרטיים וציבוריים הוא כמובן הבנזין והסולר.
תשתיות ה גז טבעי הולכות ומתפתחות ולמרות שזוהי רק ההתחלה כבר נראית התעניינות הולכת וגוברת בקרב הציבור באשר לשימוש מאסיבי יותר בגז טבעי כתחליף לבנזין או הסולר שהולכים ומתייקרים מדי חודש בממוצע, הסבת הרכב לעבודה עם גז בהתקנת מערכת ייחודית ל מכוניות יד שנייה
מאפשרת חסכון בעלויות התדלוק שהן כמובן גדולות מאוד ושוחקות כל תקציב משפחתי סביר. כדי להבין קצת יותר סביב הנושא הזה חשוב לדעת שהעלות הנמוכה של הגז נובעת מכך שהוא תוצר לוואי מתהליך כימי לאחר זיקוק הנפט הוא מתקבל כתוצר משני לתהליך ולמעשה שווה הרבה יותר מעלותו הזולה. הוא לא רק משמש כתחליף זול לדלק אלא גם להסקה ולבישול אלו היו תפקידיו העיקרים עד שנעשה פופולארי בקרב הנהגים המבקשים למצוא תחליף זול לדלק היקר.
הגז הטבעי איתו משתמשים בתחבורה כתחליף לדלק נקרא גז פחמימני מעובה או כפי שתראו זאת גפ"מ.
יתרונותיו הפיסיקליים מקנים לו יתרונות רבים בין היתר הגפ"מ בוער בעירה נקייה לעומת בנזין וגפ"מ בשריפתו פולט פחות חלקיקים. עוד אומרים המומחים שגפ"מ בטוח יותר במקרה של תאונה או דליפה.
הסבה לגז – יכולה להיעשות בכל רכב כאשר בפועל עלינו להתקין מיכל גז ברכב הפרטי או בזה של התחבורה הציבורית, ההתקנה אורכה מספר שעות ונעשית על גבי מטען האחורי של הרכב.
מרכזי הסבה לגז הולכים ומוקמים במרוצת הזמן כדי לשרת את הלקוחות הרבים שמתחילים להצטרף למעגל צרכני הגז. מרכזים אלו יכללו את כל מה שקשור להתקנה ולצריכה השוטפת של רכבים על גז.