מחלקה עבור חיפוש עובדים.
חיפוש עובדים היה מאז ומתמיד תהליך משמעותי בארגון שכן ללא העובד, לא יכול פס היצור לתפקדכיאות. אך ברבות השנים ההבנה של המעסיק למשמעות העובד, אופיו וכוחו השתנתה ועלתה.
כך למשל אם בעבר העובד היה נחוץ רק לשם ביצוע העבודה והיווה חלק חשוב מפס היצור. הרי שהיום המעסיקים מבינים כי לעובד כוח להשאיר עובדים אחרים, לגרום לעלית התפוקה של החברה, לסייע במיתוג החברה כחברה חיובית ועוד תפקידים רבים נוספים שלא הייתה מודעות אליהם בעבר השקעת משאבים באיתור וחיפוש עובדים היא הכרחית וחיוניתעבור כל חברה ובית עסק בין אם גדול ובין אם קטן.
כאשר מן הראוי לעשות הבחנה בכל הנוגע להשקעה בהקמת מחלקה ייעודית עבור איתור עובדים בהתאמה לגודל החברה .
חיפוש עובדים באמצעות חברת השמה
כאשר מדובר בחברות קטנות של 10-50 עובדים. הקמת מחלקה ייעודית עבור חיפוש ואיתור עובדים איננה דבר הכרחי ונצרך ולמעשה ההשקעה במחלקה שכזאת, ברוב המקרים תעלה על התועלת ולכן כאשר מדובר בחברות קטנות המחפשות עובד- מומלץ לפנות אל חברת השמה המתמחה בנושא איתור וחיפוש עובדים.
חיפוש עובדים בחברת גדולות
כאשר מדובר בארגון גדול קרי, חברות סלולארי, חברות תקשורת, מפעלים ועוד. הקמת מחלקה ייעודית עבור חיפוש עובדים היא איננה השקעה חסרת תועלת, כי אם השקעה הכרחית וחיונית עבור החברה. תפקידיה של המחלקה לחיפוש עובדים. למחלקה לאיתור עובדים תפקידים רבים. החל מאיתור עובדים, דרך גיוס העובדים ועד ליווי העובד במהלך תקופת עבודתו בחברה. לבחירת בעלי התפקידים במחלקה לאיתור עובדים חשיבות מכרעת.
מן הראוי כי במחלקה האחראית על נושא חיפוש עובדים יהיהפסיכולוג תעסוקתי שידע לאבחן את המרואיינים. איש שיווק שידע לשווקא את המשרות ולפרסם את החברה במקומות רלוונטים ולגרום למועמדים פוטנציאלים לרצות לבוא ולעבוד בחברה.