הכל אודות קבלת רכב חברה
בחברות הייטק רבות, נהוג להציע לעובד לקבל רכב מהעבודה, בעבר חברות רבות היו מחזיקות צי רכבים אשר היה משמש את עובדי החברה. עםהשנים, צי רכבים בבעלות החברה, הפך לפחות ופחות נפוץ וכיום רכבי החברה שמקבלים העובדים מן המעסיק, אלו הם לרוב רכבים מחברת השכרת רכב או חברת ליסינג.
במה שונה עסקת הליסינג מהחזקת צי רכבים. עבור המעסיק, שינוי הגישה מאחזקת צי רכבים אל עבר רכישת רכבים דרך חברת ליסינג, היא שינוי מהותי ומבורך. אחזקת צי הרכבים שהייתה נהוגה בעבר, הצריכה מן המעסיק להעסיק מנהל תפעולי עבורצי הרכבים, להחזיק מזכירה, פקידה, מנהלים ועוד. למעשה מחלקה שלימה בחברה הייתה עסוקה בניהול צי הרכב.
עובדה אשר גזלה משאבים רבים מן החברה. מרגע שחברות הליסינג החלו להציע את שירותיהן עבור החברות, הפך השימוש בחברות הליסינג את חייהם של המעסיקים לקלים הרבה יותר.
חברות הליסינג למעשה מנהלות את כל"צי הרכב" הן אלו שמחזיקים מחלקה שלימה שמתפעלת ומוודאת שהכל עובד כמו שצריך, יתרה מכך המערכת המשומנת של חברות הליסינג, מאפשרתלמעסיקים לקבל רכבים טובים יותר עבור עובדיהם, להחליף אותם במידת הצורך, לבצע דרך חברת הליסינג או באמצעותה את כלל התיקונים, השירותים והטיפולים עבור הרכבים ולמעשה מקלה משמעותית על חייהם של המעסיקים והחברות, בכל הנוגע לתפעול מחלקת הרכב.
אז למי משתלם יותר לבצע עסקת ליסינג? למעסיק או לעובד?
מהחלק הראשון במאמר נדמה כי הנשכר העיקרי מעסקאות הליסינג בין אם מדובר בעסקת ליסינג מימוני או ליסינג תפעולי, הינו המעסיק. בפועל העובד יוצא נשכר לא פחות אם לא יותר. אחזקת רכבהיא הוצאה כלכלית גבוהה מאוד, מרבית משקי האב בישראל, מוותרים על אחזקת רכב, על אף הנוחיות הרבה הכרוכה בהחזקת רכב צמוד. רכישת רכב באמצעות עסקת ליסינג, מאפשרת לעובד לדעת במדויק כמה יעלה לו הרכב בחודש, יתרה מכך כל הקשור לתיקונים, טיפולים והוצאות נלוות, נחסך מן העובד.
במידה ויש תקלה, העובד מקבל רכב חלופי. אין יותר מקרים של לאחר לעבודה עקב הכנסת הרכב למוסך, או ביצוע טיפולים שונים. במסגרת קבלת רכב דרך עסקת ליסינג, הכל מבוצע דרך חברת הליסינג. בדרך זו גם העובד וגם המעסיק יוצאים נשכרים.