במכוניות של היום מגיעה מהחברה מערכות עם ביצועים נחמדים,
אבל לא מספיק טובים לאנשים שבאמת אוהבים מוזיקה ונהנים מאיכות צליל גבוהה של מערכת איכותית.
בתור התחלה, זו רשימה של כל מה שצריך במערכת מושלמת.
רדיו דיסק/דיוידי
קומפוננט
רמקולים
סאבוופר
מגבר
קרוסאובר
דיבורית אלחוטית
מצלמות/חיישני רוורס
הפריט החשוב ביותר במערכת לדעתי הוא הרדיו דיסק או המערכת מולטימדיה, רוב האנשים היום מעדיפים לשמוע ישירות מMP3 שהוא קובץ דיגיטלי שהמערכת מעבדת ומתרגמת לצליל, מערכת איכותית תתרגם את קבצי הMP3 ברמה גבוהה ותמשיך לרמקולים.
סוג הרמקולים, הגודל ,הצורה והמיקומים הם שיקולים חשובים למערכת השמע במכונית.
קודם כל, צריך לבדוק איזה רמקולים יתאימו לרכב שלך. בדוק את הקוטר של הרמקולים הקידמיים ושל האחוריים.
בחלק מהרכבים אין ברירה וצריך פשוט לחתוך ולפנות מקום.
באיזור הקידמי (בדרך כלל בדלתות הקדמיות) מתקינים רמקלים שיכסו את טווח התדרים הבינוני והגבוהה,ומעליהם נתקין טוויטרים.
אפשר ואפילו מומלץ להתקין קומפוננט שמגיע כסט מושלם עם טוויטרים ורמקולים איכותיים במקום רמקולים וטוויטרים רגילים.
בחלק האחורי לא תמיד יש מקום לרמקולים אובלים (6x9) ויש שתי שיטות להתמודד עם הבעיה, אפשר לחתוך חור בגודל המתאים, או להתקין הגבהות שיתאימו את קוטר הרמקול לחור הקיים.
מומלץ מאוד לחתוך, אפילו שהעבודה יותר קשה ומלוכלכת התוצאות הרבה יותר טובות.
כרגע כבר יש מערכת בסיסית שמוכנה לשידרוג בכל זמן שתרצה.
מומלץ להתחיל עם החלקים האלו ולהשקיע באיכותיים שבניהם.
עכשיו נשאר לך רק להוסיף מגבר וסאב וופר.
במערכות גדולות במיוחד מומלץ להתקין מגבר במיוחד לסאב ומגבר במיוחד לרמקולים.
אבל אפשר להשתמש גם במגבר 4 ערוצים שיתן כח לרמקולים האחוריים והסאבוופר.
ההספק של המגבר חשוב מאוד לסאב-וופר, ולכן מומלץ לבחור סאבוופר ואחרכך להתאים לו מגבר.
אחרי שהצטיידנו בכל הרכיבים המתאימים, חשוב מאוד לדעת שההתקנה היא חלק חשוב מאוד מהמערכת, כל מתקין יכול להתקין, השאלה היא איך.
התקנת מערכות היא עבודה מקצועית וקפדנית מאוד, אל תמהרו לבחור מתקין לפני ששאלתם חברים שכבר התקינו מערכת ואת מי שמכר לכם את המערכת. שינויים קטנים יכולים לגרום לתוצאות שונות לחלוטין.
בהצלחה!