על הסבת רכבים לגז
אומרים שלכל דבר יש אלטרנטיבה ואכן גם למחירי הדלק המאמירים יש אלטרנטיבה חדשנית שמוזילה את עלויות התדלוק בכ- 50% לפחות. תדלוק בגז טבעי- יעודי שעלותו זולה יותר והשפעתו על הסביבה פחות שלילית מן הדלק והסולר.
ואכן קיימת התעניינות רבה בקרב הציבור בנוגע לאלטרנטיבה הזאת, היות ו גז טבעי
הוא גז ירוק- ידידותי לסביבה בנוסף להיותו זול במיוחד, הוא גם תורם לצמצום שיעור המזהמים הנפלטים לאוויר אך בראש ובראשונה משמעותו העיקרית היא חסכון עצום בעלויות הרכב בשל מחירו הנמוך.
באירופה, כבר רואים את כניסתו המהירה של השימוש בגזוניתן למצוא אותו בשימוש במרכזים עירוניים דווקא בשל יתרונותיו העצומים שימוש בגז זה מתאים במיוחד גם לתחבורה הציבורית.
כיום, ניתן למצוא מכוניות למכירה רכבים אשר תוכננו מראש לעבוד עם גז טבעי וכאלה שעוברים הסבה לגז
כדי להתאים את רכבם לאלטרנטיבה המוצעת.
חשוב לדעת, לרכבים שמונעים בגז קיימים יתרונות בטיחותיים ביחס לרכבים שמונעים בבנזין או סולר מאחר ולגז יש תכונות פיסיקליות שונות המקנות לו את יתרונותיו המרכזיים.
היתרון המשמעותי בתחום הבטיחות הוא שגז טבעי מתנדף במהירות בגלל היותו קל יותר מהאוויר. בנוסף, גז טבעי אינו רעיל ואינו מוצת בקלות כמו הדלק.
המיכלים המותקנים ב מכוניות יד שנייהלצורך שימוש בגז הינם בטיחותיים במיוחד ועמידים בפני פגיעה או הרס. לגז הטבעי מוסיפים ריח ייחודי על מנת לאפשר זיהוי במקרה דליפה כדי להגביר עוד יותר את הביטחון בשימוש.
רכב מונע בגז טבעי חייב לעבור באופן סדיר בדיקות כדי להבטיח שימוש נאות ובטיחותי.מיכלי האחסון לגז הטבעי מתוכננים לעמוד בעומסים מעבר לנדרש ונבדקים תקופתית כנדרש.
בישראל, כניסת הגז הטבעי לשימוש נעשית בהדרגה ועל אף שתחום זה ראשוני אנו רואיםבנייה של עמדות מרכזי הסבה לגז ברחבי הארץ שיאפשרו לתת מענה נרחב לביקוש הנוצר.
במרכזי הסבה לגז מתקינים מערכת גז לרכבי בנזין בלבד- ההתקנה מתבצעת תוך מספר שעות אך יש לציין כי מערכת הדלק לא מבוטלת ותמיד נשארת כגיבוי.