הסבת רכב לגז
מחירי הבנזין מרקיעי שחקים- זאת כבר עובדה. בשל כך חלה ירידה מוצדקת בתצרוכת הדלק וחלה התעניינות רבה בתדלוק שונה, אולטימטיבי וחסכוני הרבה יותר: תדלוקבגז אוטומטיבי – גז יעודי, שעלותו כמחצית מעלות הבנזין. הגז האוטומטיבי הוא "גז ירוק", ידידותי לסביבה ותורם מאוד לצמצום שיעור המזהמים הנפלטים לאוויר. גז טבעי משמעותו חסכון משמעותי בעלויות לרכב שלכם היות ומחירו נמוך בהרבה ממחיר הנפט.
אפילו באירופה ניתן למצוא בשנים האחרונות חדירה מאסיבית ביותר של גז טבעי לתחום התחבורה הציבורית- אוטובוסים על גז ו רכב על גז, בעיקר במרכזים עירוניים וזאת בשל יתרונותיו הסביבתיים העצומים.
לכלי רכב אשר מונעים בגז טבעי אותם קשה למצוא במיוחד בתחום ה מכוניות למכירה יתרונות בטיחותיים רבים ביחס לכלי רכב המופעלים בבנזין או סולר, וזאת בשל התכונות הפיסיקליות של הגז הטבעי והניסיון הרב שנצבר עם דלק.
בהשוואה לדלק נוזלי- סולר או בנזין, הגז הטבעי קל יותר מהאוויר ולכןבמקרה ותהיה דליפה מ אוטו על גז – הגז הטבעי יתנדף במהירות.
הגז אינו רעיל ויש לו טווח הצתה מוגבל מאוד בהשוואה לדלק שמוצת בקלות בטמפרטורות נמוכות בהרבה.
המיכלים המותקנים ב מכוניות יד שנייהאשר עברו הסבת רכב לגז הינם בעלי מספ ר מנגנוני הגנה נוספים. הניסיון מראה שכאשר כלי רכב מונעים בגז ניזוקים או נהרסים לחלוטין, או אפילו כאשר בחניון אוטובוסים המונעים בגז טבעי פורצת שריפה, מיכלי הגז הללו כמעט ואינם נפגעים מכך.
הגז הטבעי אינו גורם שעשוי לזהם את הקרקע או מקורות מים במקרה של דליפה ואף מוסיפים לו תוסף ריח ייחודי על מנת לאפשר זיהוי במקרה הדליפה.
אבל כמו בכל דבר בסיסי יש לשמור על כללי הבטיחות והזהירות ולכן רכב מונע בגז טבעי חייב לעבור בדיקות וביקורות באופן סדיר כדי להמשיך את שימושו הסדיר.
יתר על כן, רכבים המונעים בגז טבעי עוברים את אותן בדיקות הבטיחות שנדרשים לעבור רכבים המונעים בבנזין או סולר. ועוד חשוב לדעת, מיכלי האחסון לגז הטבעי מתוכננים לעמוד בעומסים מעבר לנדרש ונבדקים תקופתית.
אם כן, ניתן לומר כי רכבים המונעים בגז טבעי או אלו שעברו הסבה לגז בטוחים באותה מידה כמו רכבים המונעים בבנזין או סולר.