מה זה רב-קו
החל משנת 2009 בחברות האוטובוסים הציבוריותהחלו להשתמש בכרטיס רב קו.
כרטיס הרב קו הוא כרטיס עשוי פלסטיק בעל שבבאלקטרוני חכם, מה שהופך אותו לכרטיס נטען רב פעמי.
מטרת הכרטיס היא נסיעה קלהוזריזה בחברות האוטובוס הציבוריות ללא תשלום אצל הנהג (בעתיד צפויה המערכת להיכנסלשימוש בכל אמצעי התחבורה הציבוריים כולל רכבת ישראל ופרט למוניות שירות( .
את הכרטיס הרב קו האישי יש להנפיקמראש בעמדות הנפקת רב קו בחברות האוטובוסים השונות, ועליו יהיו מוטבעים תמונת הנוסע ופרטיו המזהים.
בעזרת כרטיס הרב-קו, ניתן לנסוע בקלות, בנוחות ובזמינות מלאהבכל קווי התחבורה הציבורית,כך שלא משנה באיזו חברת אוטובוסים מנפיקים את הכרטיס.
את כרטיס הרב קו מטעין הנוסע בסכום כסף אצל נהג האוטובוס, ולאחר מכן להשתמש בובשירותי התחבורה הציבורית ללא צורך במזומנים.
הטענת סכום כסף בכרטיס הרב קו מעניקה הנחה של 20% ממחיר הנסיעה לנוסע הרגיל.
אזרחים וותיקים, תלמידים וזכאים נוספים ימשיכוליהנות מההנחות המוקנות להם בחוק באמצעות כרטיס הרב קו.
הכרטיס החכם מחליף את רובסוגי הכרטיסיות והכרטיסים הקיימים בתחבורה הציבורית. הנוסע יכול לטעון את הכרטיסבכל סוגי המנוי הקיימים כגון: "חופשי-חודשי", "חופשי-יומי" וכרטיסיות. סוגי טעינות אלו נקראים מחירי חוזה. בכרטיס רב-קו ניתן לטעון עד 8 חוזים.
ישנו תעדוף במערכת הרב קו לעלות הנסיעה הזולהביותר המוטענת בכרטיסכם, לכן, נסיעה באמצעות כרטיס הרב-קו תמיד תהיה זולה יותר מתשלום נסיעה במזומן.
יש לציין כי:
כרטיס הרב-קו נשאר בתוקף במשך שמונהשנים מהנפקתו.
כרטיס הרב-קו הינו אישי ואינו ניתן להעברה.
לאחר הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן שבוצע בחודש יולי 2011 , לא נמכרות עוד כרטיסיות ניקוב או כרטיסי חופשי חודשי מנייר בקווים של אגד, דן, מטרופולין ודן.
על מנת ליהנות מהנחות בכרטיסיות השונות, עלכלל ציבור הנוסעים לעבור ולהשתמש בכרטיס הרב-קו.
כלומר, מה-1 ביולי 2011, בכל גוש דן ניתן להשתמש בכרטיסיות אוטובוסים רק באמצעותרב-קו.