חפש מאמרים:
שלום אורח
22.09.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דודי שמש אחד מהדברים החשובים ביותר לבית

מאת: טל סחרצרכנות22/08/2011857 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


אומרים שאת הדברים החשובים באמת, שהם חלק משגרת היומיום שלנו, אנו לומדים להעריך רק בהיעדרם. אמרה זו נכונה גם כשמדובר בדודי שמש. כל עוד השמש זורחת ויש לנו מים חמים בשפע, אנו לא מקדישים להם מחשבה מיותרת. אולם כשדוד השמש שלנו מתקלקל ביום הקר ביותר בשנה, רק אז אנו לומדים להעריך את חשיבותו עבורנו.

דודי שמש בקיץ ובחורף

דודי שמש מבוססים על עקרון פשוט: המרת אנרגיה סולארית לטובת חימום המים. כל דוד שמש מורכב מקולטי שמש, המותקנים על הגג בזווית של 30 – 40 מעלות, כשהם פונים לכיוון דרום, וממכל הדוד המחובר לקולטים באמצעות צינור. בצינור זה מצויים מים, וכשהקולטים מתחממים הם מחממים את המים שנמצאים בצינור. מכיוון שמים חמים קלים יותר ממים קרים, הם עולים מעלה אל מכל הדוד, ואילו מים קרים חדשים יורדים מטה לצינור. כך נוצר תהליך מחזורי של חימום מים, המתבצע באמצעות אנרגיית השמש הטבעית וללא כל שימוש בחשמל.

אולם בחורף, כשקרינת השמש אינה חזקה דיה כדי לחמם את כל המים הדרושים לנו, עלינו להיעזר באנרגיית החשמל. לכן בכל דודי השמש מותקן גם מאיץ חום חשמלי. מאיץ חום זה נמצא בתוך מכל הדוד והוא מחמם את המים שבו תוך דקות ספורות מהרגע שבו הדלקנו את הבוילר.

תחזוקת דודי שמש

כמו כל מוצר שנמצא בשימוש יומיומי, גם דודי השמש שלנו נוטים להתקלקל ולהתבלות. כדי להבטיח את תקינות עבודתן, וכדי שלא נגיע ליום חורפי, גשום וקר מבלי שנוכל לחמם את המים, מומלץ להקפיד על כמה כללי תחזוקה חשובים:

· יש להקפיד על ניקיונם של קולטי השמש. הקולטים נוטים להתלכלך באבק, חול, שאריות צבע, סיד וזפת ולשלשת ציפורים. כל לכלוך שכזה חוסם את שטח הקליטה שלהם ופוגע בקצב חימום המים. לכן יש לנקות את קולטי השמש אחת לתקופה.

· יש להקפיד על תחזוקתו של מאיץ החום. מכיוון שמאיץ החום נמצא כל הזמן בסביבת מים, ומכיוון שהמים בישראל רוויים באבנית, נוטים להצטבר סביב גוף החימום משקעי אבנית. אבנית זו פוגעת בכושר החימום של מאיץ החום. לכן חימום המים שבדוד אורך זמן רב יותר, ואני נאלצים לבזבז יותר חשמל וכסף. בשל סיבה זו חשוב לדאוג לניקיונו או להחלפתו של מאיץ החום אחת לתקופה.

· יש להקפיד על ניקיונם ותחזוקתם של החלפים הקטנים של דודי השמש: יש לדאוג לניקיון הצינורות מאבק, לוודא שלא הצטברה חלודה סביב הברגים של הפלאנג' (ה"צלחת" שסוגרת את הדוד) ועוד.

חשוב מאוד שעבודות התחזוקה יבוצעו על ידי איש מקצוע המתמחה בתחזוקת דודי שמש. בהשקעה קטנה יחסית, נוכל למנוע תקלות חמורות ויקרות בהרבה בדודי השמש שלנו, ואף להימנע מהחלפת הדוד כולו.

 



תגיות המאמר: דודי שמש


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דודי שמש- טל סחר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טל סחר

מאת: טל סחרבניין ואחזקה - כללי16/08/11782 צפיות
כאשר אנו רוכשים דוד שמש, אנו משלמים עליו סכום לא מועט. אך מי שידע באיזה חברה להשקיע, דוד השמש שלו ישרת אותו לתקופה ארוכה ובטוחה של בין 10-15 שנה. בתקופה זו הוא עתיד לקבל אספקה זמינה ושוטפת של מים חמים. תחזוקה נכונה יכולה לשמר ולהאריך את חיי דוד השמש ולמנוע התקלקלויות מיותרות של חלקים עקריים וחשובים שיכולים לעלות לנו לתקנם מאות שקלים. על ידי תחזוקה נכונה אנו יכולים להאריך את חיי דודי השמש ולמנוע את הצורך בהזמנת שירותי תיקון דודי שמש.

מאת: טל סחרעסקים - כללי26/04/111352 צפיות
דודי שמש הם מתקני מים עגולים המותקנים על הגג, אשר מתעלים את חום השמש לחימום המים שבתוכם. צינורות היוצאים מאותם דודי שמש אל צנרת המים של המבנה, מובילה את המים החמים אל הברזים וכך, בימים בהם השמש זורחת, אנחנו יכולים ליהנות ממים חמים ללא עלות. בתוך דודי שמש מותקן גם גוף חימום הפועל על חשמל, ומאפשר חימום של המים באמצעות חשמל. שיטת חימום זאת משמשת אותנו בימים בהם חומה של השמש אינו חזק דיו על מנת לחמם את המים הנמצאים בדוודים. בדרך זו אנו יכולים ליהנות ממים חמים לאורך כל השנה. כיום מחויבים כל המבנים בישראל בהתקנת דודי שמש, הן לצורך חיסכון בהוצאות על חשמל והן לצורך שמירה על איכות הסביבה (אנרגיה סולארית – האנרגיה הטובה מן הטבע).

מאמרים נוספים בנושא צרכנות

מאת: רוני הכהןצרכנות28/01/214544 צפיות
בעולם הצרכני שבו אנו חיים, יש מבחר מאוד רחב של מזרונים שמהם ניתן לרכוש בכל כמה שנים את זה שאמור להיות הכי נוח שאפשר, וכאן יש הרבה מקום לפרשנות לגבי מה נחשב בתור מזרון נוח עבור כל אדם.

מאת: רוני הכהןצרכנות14/12/204648 צפיות
רוב האנשים שזקוקים לרכישה של מזרון חדש, יחפשו אחר מזרון חדש ונוח שמגיע בעלות מבצע.

מאת: Daniel.Bצרכנות10/02/205535 צפיות
הרכוש שלנו יקר לנו. אנחנו משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בהגנה ובאמצעי ביטחון למניעת נזקים שעלולים להתרחש. זה נכון באשר לבתי מגורים וכמובן גם לבתי עסק או משרדים. כל אחד חושש מגורמים מפוקפקים ואנשים עם כוונות זדון שעלולים לעשות פעולות אשר לא ייעשו.

מאת: SEONET קידום אתריםצרכנות12/04/194254 צפיות
אנו מגיעים לפקוד את הקבר אחת לשנה, לרוב ביום השנה, לעיתים אנו הולכים לקבר שקשה לנו, שאנו מתגעגעים או רוצים להתייחד עם היקר לנו. בחרנו מצבה יפה שתכבד את הנפטר אבל לאחר בחירת מצבה חשוב לשמור על המצבה ולדאוג לניקיונה ולתחזוקתה

מאת: רוני הכהןצרכנות12/02/193484 צפיות
העולם של הצבע מספק ציפוי חכם שגם מכיל גוון וגם מכיל את המענה לתכלית אשר לשמה הצבע הזה נרכש.

מאת: אבי דוידיצרכנות02/01/193553 צפיות
בקצרה על צביעה בתנור תוך סקירת היתרונות הרבים של השיטה.

מאת: רוני הכהןצרכנות18/11/183003 צפיות
גם רכישה של מזרון זול בעלות שהיא באופן משמעותי יותר נמוכה מביאה אל תפקוד נהדר, אם רק עושים בחירה נכונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica