מאת רונן הלל, יועץ תקשורת ובעלים של משרד יחסי ציבור
בשוק רווי בו עסקים רבים דומים למתחרים שלהם וכולם מציעים אותו מוצר דרוש רעיון חדשני שייצר בידול.
הבידול יכול להיות במסר, במוצר או אפילו במעטפת ובנקודה זו חשוב להאמין בהצלחה ולבסס את המוצר כך שיהפוך למותג מבוקש בקנה מידה ישראלי או בינלאומי.
מותגים בונים בסבלנות, לאורך זמן, בתכנון, בחשיבה שיווקית וביחסי ציבור.
מותגים באים לענות על צורך, לפתור בעיה ולתת סיפוק.
מותגים מייצגים אהבה וגאווה, כיפיות ואושר.
בנקודה זו חשוב להעלות את השאלה ולברר האם מדינת ישראל נתפסת כמותג? האם היא עונה על צורך ישראלי-יהודי גלובלי? האם היא פותרת איזה שהיא בעיה? ובכלל איזה מסר היא מעבירה או מעוניינת להעביר בתקשורת?
במדינת ישראל יש הרבה מאד מותגים נכסיים, מותגים כחול לבן שהם פאר התעשייה, היצירה, המורשת והתרבות. מותגים שמסמלים תעשיית הייטק מתקדמת, חקלאות וחדשנות. מותגים אלה אמנם תורמים לכלכלה, לתרבות ולתעשייה אבל הם לא באמת יכולים להיות המותג המרכזי שייצג ויסמל את מדינת ישראל.
לכן, על מדינת ישראל להביט לטווח הארוך ולפעול בסבלנות ובאדיקות לבנייה וחיזוק המותג שלה. פעילות זו אמורה להיות חוצה ממשלות, מפלגות וכל מחלוקת. פעילות זו לבניית המותג הישראלי צריכה להיות רציפה ובלתי מזוגזגת. אל לה להיות מושפעת משיקולים פוליטיים וכן, היא דורשת סבלנות,תכנון ודרך.
אין לי ספק שאם נדע לעצב את המותג שלנו - מדינת ישראל תהיה ותיתפס כמקום הרבה יותר חם, אהוד וברור כלפי פנים ובמיוחד כלפי חוץ.
אומרים שמדינת ישראל סובלת מיחסי ציבור גרועים, זה הזמן להוביל את השינוי ולבנות את המדינה כמותג שייהנה מיחסי ציבור מצוינים!