חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עמדה בהתנהגות צרכנים

מאת: Efratצרכנות27/01/20093961 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עמדה- מוגדרת כהערכה אישית חיובית/שלילית כלפי אובייקט/ נושא/גירוי כלשהו. זוהי נטייה מוקדמת נלמדת (Pre-disposition), לפעול בצורה חיובית/שלילית בעוצמה מסוימת בתגובה לגירוי/ נושא מסוים.

העמדה היא נטייה- מבטאת יחס נפשי די קבוע (בניגוד לרגש או גחמה חולפת), מובילה כיוון התנהגותי, העדפה, היא מאפשרת ניבוי מדויק למדי של התנהגות עתידית כך שהמשותף לכל הנטיות היא העובדה שהן קבועות וקשה לשנותן יחסית. היא גם דיי זמינה. (נטייה פיסית/ רגשית/ מחשבתית/ מינית).

עמדה היא בעלת כיוון או עוצמה- יכולה להיות חיובית, מאוד חיובית, שלילית, מאוד שלילית וגם יכולה להיות ניטרלית.

עמדה כלפי גירוי או נושא- אובייקט ממשי או פסיכולוגי. כלומר, כל דבר שאפשר להתחבר אליו חושית, רגשית, אינטלקטואלית (עצמים, פעולות, מותגים אירועים, התנהגויות פרסומות וכו').

עמדה היא גם נטייה נלמדת להגיב- העמדה היא למידה שלי ממקרה עבר והסקת התנהגות/ מחשבה עתידית מהם.

תפקיד העמדות:

•-          תפקיד הכרתי- אנו זקוקים למסגרת התייחסות כדי להבין את עולמנו ולחשב את דרכנו. העמדות מספקות לנו מסגרת בה יש סדר באובייקטים לפי חשיבות. זה הופך את החיים ליותר קלים כי לא צריך לבחון מותגים כל פעם מחדש.

•-          תפקיד תועלתי: צומח מהרצון שלנו להסתגל לסביבה החיצונית, למקסם את התועלת ולהימנע מנזקים והפסדים: נפתח נטיות חיוביות כלפי מוצרים שמספקים את צרכינו ונטיות שליליות כלפי מוצרים שלא עומדים בציפיות כדי למקסם את התועלת.

•-          תפקיד הגנת האגו- העמדות עוזרות לנו לחיות בשלום עם עצמנו. למשל: להתגונן מדימוי עצמי ירוד.

•-          תפקיד הפגנתי- עוזרות לאדם לאמץ זהות שהוא זקוק לה כדי לבטא את עצמו בפני החברה.

הפרט מעצב את עמדותיו בכמה צורות:

•-          גורמים הכרתיים: הפרט מסדר את האובייקטים השונים בחייו לפי סדר חשיבות והעדפות וזאת הוא עושה על סמך התנסות העבר או התנסות נוכחית.

•-          השפעות הסביבה: הפרט מעצב את עמדותיו כתוצאה מהשפעת קבוצות התייחסות (כגון קבוצה אהודה, דמות מוערצת) וכן מקבוצות השתייכות (חברים, משפחה,תרבות). ההבדל בין הקבוצות הוא שבניגוד לקבוצת השתייכות, אנחנו בקבוצת ההתייחסות לא באמת שייכים לקבוצה זו אלא מזוהים איתה ומעוניינים להידמות אליה.

•-          גורמים רגשיים: משתני האישיות השונים אשר נובעים ממשתנים פסיכוגרפים שונים כגון אנשים בלי נטייה לשינוי עמדה בצורה קלה או עקשנים, אנשים בעלי סקרנות גבוהה או נמוכה, אנשים פתוחים או חשדנים.

•-          נטייה לעקביות: נטייה להחזיק בעמדה באופן קבוע ועקבי, או לבחון גם עמדות אחרות ולהיות יותר גמיש.

•-          תקשורת וחשיפה למידע: הפרט נחשף למדיה העוזרת לו לגבש עמדותיו על הסובב אותו ועל עצמו, ככל שייחשף יותר יהיו לו עמדות רבות יותר על נושאים שונים.

ההבדל בין עמדה חזקה ומגובשת לבין עמדה חלשה ורופפת:

כאשר לאדם עמדה חזקה ומגובשת יהיה קשה להניע אותו לרכוש מוצרים/שירותים אשר עמדתו שלילית לגבם- קשה יהיה לשנות את עמדתו. לעומתו, אדם שעמדתו חלשה ורופפת לגבי אותם המוצרים, יהיה קל יותר להשפיע עליו ולשנות עמדותיו. לעמדה מגובשת יש נאמנות חזקה למותג/גירוי, הרגשותיו יהיו קיצוניים - או טוב מאוד או רע מאוד. לעומת עמדה רופפת אשר אינה נאמנה למותג/גירוי. הרגשות בעמדה זו יהיו באמצע ויכולות אף להיות ניטרליות במקרה הגרוע.

הבדל זה נובע משלושת מרכיביה של העמדה:

מרכיב הכרתי- מתייחס לכל מה שהפרט יודע על המוצר/הגירוי. נובע מניסיון חיים וכולל את הידע או האמונות של האדם על הגירוי.

מרכיב רגשי- מתייחס לכל מה שהפרט מרגיש כלפי המוצר/הגירוי.

מרכיב התנהגותי- מתייחס לאופן בו הפרט נוטה לפעול/להגיב כלפי המוצר/הגירוי.

ככל ששלושת מרכיבים אלו נמצאים בחפיפה גבוהה, העמדה תהיה מוגדרת, מגובשת ובעוצמה חזקה יותר ויהיה קשה לשנותה, לעומת זאת, כאשר אין חפיפה או קיימת חפיפה חלשה בין המרכיבים, העמדה תהיה בעוצמה חלשה ויהיה קל יותר להשפיע עליה.

הקשר בין עמדות ומיצוב מוצרים מתוך התייחסות למותג "וולוו":

מיצוב- איך אנו מתאימים את המותג/מוצר לקהל יעד ספציפי.

כאשר חברה ממצבת מוצר היא שואפת שהצרכן יגבש עמדה חיובית כלפיו. עמדה חיובית מוגדרת ויציבה נגרמת מגיבוש שלושת מרכיביה: הכרתי, רגשי, והתנהגותי. וולו באמצעות המיצוב רוצה להשפיע על שינוי עמדותיו של הצרכן.

וולוו מדגישה את המניעים הרבים לקנייתה- מכונית בטיחותית יותר מהשאר,מתקדמת ואמינה. כך היא פונה למרכיב ההכרתי.

שינוי שיווי המשקל- וולוו מכונית פחות מעוצבת, בעלת עיצוב מיושן לעומת מתחרותיה (ב.מ.ו לדוגמא), ולכן במיצובה מזיזה את שיווי המשקל לטובת מאפיין הבטיחות כחשוב ביותר ובכך מפחיתה את חשיבות העיצוב. דבר הפונה למרכיב הרגשי. ולביטוח רכב יש משקל בנושא.

קישור וולוו עם קבוצת כדורגל המפרסמת את המותג.

נסיעות מבחן שוולוו מעניקה מתחברות למרכיב ההתנהגותי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Efrat

מאת: Efratקניות 09/04/137998 צפיות
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

מאת: Efratקניות 09/04/138066 צפיות
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

מאת: Efratצרכנות09/04/138161 צפיות
ישנן חנויות ש"מגהצות" את סמל בית הספר שמשורטט בגלופה על פני החולצה – ואז הוא בדרך כלל בולט ממנה ומתבלה במהירות, וישנן חנויות שמדפיסות את הסמל באופן מיידי על פני החולצה. אצל אורי עצמון עובדים בשיטת הדפסת משי או על חיתוך של טפט במכונת הפלוטר.

מאת: Efratחקירות09/04/138084 צפיות
חידוש שמצאה דנה תדמור הוא מתחום מכשירי הבילוש הקטנים הוא עטי הפטנט שמצד אחד הן עטים תמימות למראה אך מצד שני הן יכולות להכיל בתוכן מצלמה או אמצעי הקלטה של קול שמסוגל להקליט מקרוב שיחה שלמה

מאת: Efratאופנה09/04/137991 צפיות
אתרי האינטרנט מייצרים יתרון למי שאינו יכול להגיע לחנות ומעוניין בהזמנה של הפריט – גם ישירות לכתובת אחרת, ופעמים רבות מייצרת גם הנחה והשוואת מוצרי תינוקות בקלות.

מאת: Efratביגוד והנעלה09/04/137613 צפיות
מדובר על חולצות טי מודפסות עם כיתוב משעשע אשר לרוב לובש החתן, האבות של שני הצדדים ולעיתים גם השושבינים. החולצה מהווה גם לבוש פחות מחייב וגם הפתעה לכל האורחים שמחכים לראות מה יהיה כתוב על החולצה. לעיתים חולצות מעין אלו גם מחולקות לאורחים כמזכרת חתונה.

מאת: Efratאירועים וחתונות – כללי05/02/137354 צפיות
האורחים המשתתפים באירוע מתחילים לדמיין אותו כבר מהרגע שבו מזכירים את התאריך, שמוסרים את ההזמנה ולדלות עליו מעט יותר פרטים. יד הדמיון ממשיכה לצייר את האירוע המצופה בצבעים המדומים, אולם מי שבאמת נותן את משיכת המכחול הנכונה היא חברת הפקות אירועים – אותו גוף שאמון על החוויה הצרופה לאותו המפגש. כאשר מדובר על אירוע לעובדים, המעסיק לא צריך לשבור

מאמרים נוספים בנושא צרכנות

מאת: רוני הכהןצרכנות28/01/214656 צפיות
בעולם הצרכני שבו אנו חיים, יש מבחר מאוד רחב של מזרונים שמהם ניתן לרכוש בכל כמה שנים את זה שאמור להיות הכי נוח שאפשר, וכאן יש הרבה מקום לפרשנות לגבי מה נחשב בתור מזרון נוח עבור כל אדם.

מאת: רוני הכהןצרכנות14/12/204754 צפיות
רוב האנשים שזקוקים לרכישה של מזרון חדש, יחפשו אחר מזרון חדש ונוח שמגיע בעלות מבצע.

מאת: Daniel.Bצרכנות10/02/205629 צפיות
הרכוש שלנו יקר לנו. אנחנו משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בהגנה ובאמצעי ביטחון למניעת נזקים שעלולים להתרחש. זה נכון באשר לבתי מגורים וכמובן גם לבתי עסק או משרדים. כל אחד חושש מגורמים מפוקפקים ואנשים עם כוונות זדון שעלולים לעשות פעולות אשר לא ייעשו.

מאת: SEONET קידום אתריםצרכנות12/04/194287 צפיות
אנו מגיעים לפקוד את הקבר אחת לשנה, לרוב ביום השנה, לעיתים אנו הולכים לקבר שקשה לנו, שאנו מתגעגעים או רוצים להתייחד עם היקר לנו. בחרנו מצבה יפה שתכבד את הנפטר אבל לאחר בחירת מצבה חשוב לשמור על המצבה ולדאוג לניקיונה ולתחזוקתה

מאת: רוני הכהןצרכנות12/02/193510 צפיות
העולם של הצבע מספק ציפוי חכם שגם מכיל גוון וגם מכיל את המענה לתכלית אשר לשמה הצבע הזה נרכש.

מאת: אבי דוידיצרכנות02/01/193596 צפיות
בקצרה על צביעה בתנור תוך סקירת היתרונות הרבים של השיטה.

מאת: רוני הכהןצרכנות18/11/183040 צפיות
גם רכישה של מזרון זול בעלות שהיא באופן משמעותי יותר נמוכה מביאה אל תפקוד נהדר, אם רק עושים בחירה נכונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica