עייפים, מיואשים, מרגישים כאילו לעולם לא תמצאו עבודה?
צריכים עבודה, אבל נראה כי כל המאמצים שלכם הם לשווא?
כאשר אתם נמצאים בתקופה קשה בה אתם לא מוצאים עבודה או אפילו משרות מתאימות לפנות אליהן, חשוב להרחיב את החיפוש. אל תגבילו את עצמכם בפנייה למשרות המתפרסמות בלוח הדרושים באינטרנט.
ישנן חברות אשר עשויות לגייס עובדים חדשים, אך הן אינן מפרסמות מודעות, לא באתריהן ולא בלוחות הדרושים. הרחבת החיפוש תעזור לכם להגיע למשרות פתוחות שאינן מפורסמות ותאפשר לכם לחפש באופן ייזום תעסוקה בחברות בהן אתם חפצים.
הכינו לעצמכם רשימה של חברות פוטנציאליות
אם אין לכם עדיין רשימה של חברות פוטנציאליות- רשימה קצרה של חברות בהן תהיו שמחים לעבוד, שווה לקחת את הזמן ולערוך מחקר על פרטי החברות וליצור מתוך כך רשימה של חברות אותן שמתם למטרה בחיפוש העבודה. כל האינפורמציה שאתם צריכים קיימת ברשת, ומאוד קל למצוא פרטים על מעסיקים פוטנציאלים באינטרנט.
ברגע שיש לכם רשימה, השלב הבא הוא לנסות ליצור קשרים בחברה. השתמשו בקטגוריית החברות ב LinkedIn ככלי למציאת מידע על החברה. תוכלו לראות את האנשים בחברה, גיוסים חדשים שנעשו, הצעות עבודה וסטטיסטיקות של החברה. בדקו את אתר החברה ואף בצעו חיפוש של החברה במנועי החיפוש כדי למצוא אנשי קשר ומעסיקים פוטנציאלים שעשויים להעסיק אתכם.
עבדו על רשימת החברות שלכם
התחילו לעבוד על הרשימה בצורה אקטיבית, כדי לנסות ולפתוח לעצמכם את הדלת. פרד וולן, מאמן, מגייס והכותב של הספר "Goal! Your 30 Day Game Plan for Business and Career Success"
מציע "אם יש לכם תוכנית פעולה עבור כל יום, תחושת התכלית החדשה נאבקת בייאוש שמגיע מהתחושה שאין שם בחוץ דבר עבורכם."
פרד היה נדיב דיו כדי לחלוק את הטיפים שלו לגבי בניית תוכנית בה תוכלו להשתמש כדי ליצור קשר ולהתעדכן עם מעסיקים פוטנציאליים.
צרו תוכנית יצירת קשר:
1. שילחו אימייל (או הודעה בLinkedIn) לאדם שפוטנציאלית יעסוק אתכם. האימייל צריך להיות ספציפי עבור כל חברה, ציינו את הסוגיות איתם הם מתמודדים ואת האופן שבו הרקע שלכם יכול לעזור להם. לדוגמא, נניח שאתם אנשי מכירות: "בתפקידי הקודם כאיש מכירות, הצלחתי להגדיל את היקף המכירות לאחוז גבוה יותר מהממוצע בתעשייה. אני יודע שהחברה שלכם מנסה באופן אגרסיבי להעלות את המכירות, ולאור הניסיון שלי אני יכול לעזור להשיג את המטרה". הקפידו על אימייל קצר. "Intro and More" זוהי כותרת טובה למייל או להודעת ב LinkedIn.
2. המשיכו באמצעות שיחת טלפון לחברות אליהן כבר שלחתם מייל. התקשרו לאדם ששלחת לו הודעה בשבוע שעבר. השיחה צריכה להיות מעין הצהרה מדוע אתם מעוניינים במשרה ואיך הרקע שלכם יכול להוות להם ערך מוסף.
3. הפגשו עם אדם אחד לפחות מאנשי הקשר אליהם פניתם. זה צריך להתבצע על כוס קפה, או במשרדם או בבית קפה. בפגישה אישית, אנשים יאמרו לכם דברים שהם לא יאמרו בטלפון או במייל. תיידעו אותם במה אתם עושים ובמה אתם מחפשים. הציעו לעזור להם במשהו שהם יצטרכו. זה יעזור לכם להישאר אצלם בתודעה. בנוסף בקשו מהם שם של אדם נוסף איתו ניתן לעשות היכרות, זה ישפר משמעותית את רשימת אנשי הקשר שלכם.
4. מצאו מישהו שמנהל בלוג עבור חברה שבה אתם רוצים לעבוד, והגיבו לבלוג שלהם. מנהלי בלוגים מאוד מעריכים תגובות, וזה יעצים אתכם בעיניהם. מעבר לכך, הפגשו עם אנשים כמוכם, מחוץ למעגל התעסוקה והחליפו איתם רעיונות ורשמים לגבי מה עובד ומה לא בחיפוש עבודה.
תרגום מאמר מאת אליסון דויל, פורסם ביוני 2011 בhttp://jobsearch.about.com