הקרב על אנשי המכירות והמהנדסים המובילים הוא יוצא דופן בעמק הסיליקון ובניו יורק- אפילו אם נתוני התעסוקה בשאר המדינה נותרים אנמיים.
בימים אלו, הצעות העבודה נמצאות בכל מקום. חברות הייטק משלמות עשרות אלפים במענקי חתימה ואפילו יותר מכך על מנת לשמר עובדי מפתח. חברות ההייטק נדרשות להוציא מיליונים לקניית סטארט-אפים קטנים, רק כדי לקבל את מהנדסים המוכשרים שלהם.
אבל מי מנצח בקרב הזה?
Top Prospect, חברת סטארט-אפ בתחום ההד-הנטינג אשר יושבת בסן פרנסיסקו, בעלת אמצעים, ומשלמת לכל מגויס מינימום של 6000$ אם הם מפנים בהצלחה חבר לעבודה- חושבת שיש לה את התשובה. הם מריצים את מספרי כל המגויסים ברשומות שלהם על מנת לראות מי החליף מקום עבודה בשנתיים האחרונות.
מי המנצחים הגדולים?
אם מסתכלים על מספר האנשים שעזבו לעומת אנשים שהצטרפו, אפשר לראות בבירור את כוחן של האופציות בחברות ה"חמות".
Twitter שכרו קרוב ל11 עובדים, על כל אחד שהם איבדו. Facebook ו-Zynga בממוצע מבצעים 8 גיוסים על כל עריקה, בעוד שהממוצע של Linkedin עומד על 7.5 ושל Groupon על 3.9. שמות גדולים אחרים הצליחו קצת פחות: Intoit העסיקו 1.2 על כל אבדה, ואותו יחס מתקיים גם אצל Google. בעוד שאחרים מאבדים כשרונות: E-bay שכרו 0.8 אנשים על כל אחד שעזב, Microsoft רק0.4 וYahoo! 0.3 (לא מפתיע בהתחשב ש!Yahoo פיטרו מאות אנשים בזמן הכריסטמס).
במונחים של מספרים גולמיים של עובדים חדשים, Google, Facebook, Linkedin וApple- הן המובילות- לא מפתיע בהתחשב בגודלן. אבל חלק מהחברות האלו נמצאות גם ברשימת 5 המפסידים הגדולים: Microsoft, Yahoo!, Google, E-bay וAmazon.
באשר למערכת הנתונים, חברת Top Prospect אומרת כי זה משתרע על בסיס הנתונים של המשתמשים ועל הרישות שלהם, מה שמסתכם בכ2.5 מיליון פרופילים, שרובם מרוכזים באזור המפרץ. למרות שלא מדובר עדיין בקונצנזוס, מהנתונים עולה תמונה די טובה של תעשיית ההייטק.
מתורגם ממאמרו של ריאן סינגל. פורסם ביוני 2011 ב http://www.wired.com