חכמת הקבלה מלמדת כי האדם נולד לתוך מציאות צרופה כאשר הוא חסר אונים ומשולל כל יכולת שליטה ו/או בחירה לגבי עיקרי הדברים המהותיים בחייו : יום הלידה, שעת הלידה, מקום הלידה ,מי יהיו הוריו, המין , השם שבחרו בעבורו וכמובן זמן המוות. באותה נשימה מכריזה הקבלה כי אין מקריות בעולם ולכל תוצאה יש סיבה (לפי החוק הפיסיקלי) וקיימת סיבה שורשית לכל מה שקורה איתנו בחיים האלה. נושאים כדוגמת עין הרע, עיכובים במזל , בנישואין, בהריון, בפרנסה תאונות, מחלות כישלונות והצלחות אינם קורים סתם כך ללא סיבה ומסובב וכי יש לייחס חשבות מכרעת לכל הפרעה בקצב זרימת החיים. חכמי הקבלה לימדו כי קיימים חוקים וסדרים מדויקים להפליא במערכת הבריאה ובעיקר איך ניתן לשנות ולנווט את מהלך העניינים כך שנוכל להיות במצב אקטיבי משפיע ולא במצב פסיבי מושפע בלבד . מי מאיתנו לא עומד נפעם ומשתומם לנוכח תהפוכות החיים ושואל מיהו ומהו אותו כוח עצום ומסתורי שגורם לנו לנהוג באופן מסוים שלאחריו עולות וצצות קושיות כמו איך יכולתי לעשות טעות כזאת? למה זה קורה לי ? מדוע דווקא עכשיו? האם הגורל עיוור? . חשוב שנדע כי התבנית הבסיסית של תהלוכת גלגלי הגורל היא בלתי ניתנת להיפוך ונקבעה מראש טרם הולדת האדם, אך יחד עם זאת ניתנה לאדם אפשרות בחירה וחופש פעולה נרחבים לשנות ולהשפיע על כוח מזלו כל זאת מעצם היותו "נזר הבריאה" ככתוב: " "הכול צפוי והרשות נתונה לאדם במעשה....הכול בידי שמים חוץ מיראת שמים" (זוהר, תיקונים,ב ',צח). חכמת הקבלה מלמדת כי מרבית המקרים שבהם האדם מתלונן על כישלונות , קשיים ומשברים בפרנסה, בזיווג נובעים בהכרח מכוח מזל נמוך וגורל קשה או לעיתים אף מהקרנה שלילית של עין רעה מצד הסביבה, עניין שאין להקל בו ראש ומחייב התייחסות מיידית ללא כל שהות. לעומת זאת קיימים מקרים שבהם האדם מתלונן כי גורלו לא שפר עליו וכי איתרע מזלו אך הם נעוצים בחוסר הבנה בסיסית כי קוצר ראיה רוחנית, חוסר סבלנות, רדיפה אחר פתרונות קסם מהירים וגאווה הם אלה המהווים את כוח ההתנגדות הפועל כמסך עבה המונע מבעד האדם להשתמש בכלים הנפלאים העומדים לרשותו ושבעזרתם הוא יוכל לחולל מפנה משמעותי בגורל ובמזל הצפויים לו כפוטנציאל רוחני גולמי. בתורת הסוד היהודית נשנו פרקים שלמים העוסקים בענייני גורלות ומזלות והשפעתם המכרעת על איכות החיים. אחד המקובלים הבולטים בתחום המזלות היה ר' אברהם בן עזרא המכונה ראב"ע שהיה בין השאר הוגה דעות ופרשן מקראי מובהק. לשיטתו יש חשיבות תהומית לשם האדם ותאריך הלידה המלא ( לרבות שעת הלידה ומצב הכוכבים) העשויים לתת מפת אבחנתית מדויקת אודות גורל ומזל. על דעת חכמי הקבלה קיים קשר הדוק ומחייב שבין יום הלידה לכוח המזל כאמצעי משפיע על קו הגורל. הירושלמי כתב : " שביום לידת האדם מזלו חזק וטוב" ( ר"ה פ"ג, הלכה ח'). אך לא רק יום הלידה חשוב, אף שעת הלידה רבת משמעות ויש הגורסים כי יום העיבור ושעת העיבור טעונים במידע חשוב המלמד על כל מאורעות החיים שנגזרו לו לאדם. ככתוב " בדברי חיים" הכול נרשם במזל כשנולד נולד בו וגם בשעה שנתעברה אימו מלאכי השרת שומעים מאחורי הפרגוד ובא הכרוז לכל העולמות" ( פרשת מקץ). כעת נשאל האם מזל היום משפיע או מזל השעה? בגמרא במסכת שבת ( קנו, ע"א) כתובים דברי ר' יהושע בן לוי המסביר כי כל המתרחש תלוי במזל היום של השבוע, קרי בכל יום בשבוע זורם שפע רוחני בעוצמה שונה ולכל יום השפעה ייחודית על תחום מסוים בחיי האדם. ימים אלו של חודש ניסן מהווים חלון הזדמנויות נהדר להגבהת המזל בכל תחומי החיים. הואיל וחודש זה מציין פתיחת דרך חדשה ובו מצוין ראש השנה למלכים. ככתוב :" בחודש זה נתחזק המלאך של כל אדם .. וכל אחד מקבל התמנות וכוח". על פי הקבלה חודש ניסן, שהוא ראש לכל החודשים, ניצב ראשון בשרשרת החגים שבמעגל החיים היהודי, ובמידה לא מבוטלת הוא אף החשוב שבהם. לפיכך כל מעשה שנעשה בחודש זה עשוי להקרין מהותית על הברכה שבמעשי ידינו ולזכות לגאולה בזיווג,פרנסה,הצלחה ועוד. היא מנמקת זאת באופן המסביר כי בימים אלו יורדים לעולם אורות רוחניים כבירים המסוגלים לעודד את האדם לפסוח מעל לקשיים ולצאת לחיים טובים הרבה יותר. כך שמי שיטה עצמו ויבקש לנפשו גאולה בכל תחום יוכל להיעזר בחכמה יהודית עתיקה יומין וליהנות מצורת חיים אחרת של שפע,תענוג והצלחה בכל.
מוגש בברכה
יצחק אהרון יועץ, חוקר ומרצה של תורת הקבלה. ראש מרכז "חכמה" המרכז לקבלה וליהדות בפתח תקוה. מפרסם מאמרים שבועיים בעיתונות המקומית בפריסה ארצית, עורך את מדורי הקבלה באתרים ynet,walla,ומשדר בקו המומחים של רדיו 103FM וברשת ב' בימי שישי בתוכנית "מה יהיה" עם יואב גינאי. 03-9220784 . www.kabalah.co.il
© כל הזכויות שמורות•החומר באתר זה מוגש בברכה מטעם יצחק אהרון ו/או "חכמה" המרכז לקבלה למען הגברת המודעות ולשיפור איכות החיים של כל אחת ואחד. בשל כך הוא מותר לשימוש והפצה ללא הגבלה ובתנאי שתוכנו לא ישונה ויצויין מקורו