במהלך ייעוצים שאני עושה ללקוחותיי, בין השאר אני מדגישה תמיד את חשיבות הסדר בחיי היום-יום. כמובן שסדר מהווה את אחד הכללים הבסיסיים והחשובים ביותר לחיים ממוקדים וזורמים יותר. פעמים רבות מדי אני נתקלת בלקוחות שאכן לאחר שיחה הפנימו את הצורך בסדר וארגון בבתיהם, בעסקים,בשולחן העבודה. אך מסתבר שיש מקום אחד עליו עדיין לא חשבו... המחשב.
המחשב הביתי, המחשב של העסק או המחשב האישי שלי בעבודה –אין חשיבות כרגע לאופיו או לסוגו של המחשב, שימו לב:האם הוא מסודר? אם הבלגן חוגג במחשב האישי, וכדי למצוא מסמך או אי-מייל יש לדפדף, לבצע חיפושים מתקדמים למיניהם, ולבזבז על כך זמן יקר- אזי יש לכם משימה. הקדישו זמן לסדר וארגון המחשב.
התחילו מתיבת הדואר-האם התיקייה של הדואר הנכנס קורסת? סדרו את המיילים באופן הגיוני, כך שיהיה קל למצוא כל אי-מייל. בין אם זה מיון עפ"י נושאים, או תיוג בתגיות.
דאגו למחוק את הפריטים שנמחקו לעיתים קרובות מאוד. התדירות תלויה בשימוש המחשב. אם מדובר במחשב לשימוש עסקי- אזי התדירות תהיה גבוהה יותר.
אם אתם מאלה ששומרים מיילים או מידע במחשב (אם לשימוש עסקי או אחר) דאגו למחוק את המידע כאשר נעשה לא-רלוונטי. אפשרות נוחה מאוד היא להכניס תזכורת בתאריך עתידי לצורך מחיקת/בדיקת תיקיה זו או אחרת. גם במחשב עצמו יש לארגן את התיקיות עפ"י נושאים / לקוחות / סדר כרונולוגי של סחורה וכדומה.
רבים מבתי העסק משתמשים באופן קבוע ורצוף במחשב. סדר וארגון תורמים לסדר מחשבתי, לריכוז, מיקוד ועבודה זורמת. כמובן שאלה חשובים ביותר כאשר מדובר בעסק. עסק "מתקתק" הוא עסק בו אין תקיעות , הדברים זורמים בקלות ולכן זמן יקר מנוצל נכונה.
זכרו:עשו את הצעד הראשון. הצעדים הבאים יגיעו בעקבותיו.