נגררים לרכב הם כלים נהדר לשינוע והובלה. האפשרות להתאים את צורת הנגרר והמפרט הטכני שלו לצרכי המשתמש באופן מדויק, היא שהופכת אותו לכלי מושלם עבור אנשים פרטיים, עסקים ומוסדות ציבוריים.
אמנם הרכבה והתקנה של וו גרירה הם עניין של מקצוענים המורשים לכך מטעם משרד התחבורה, אך על התפעול היומיומי מופקד המשתמש בעצמו, הנדרש לחבר ולנתק את הנגרר שוב ושוב בעצמו, פעולה שעלולה להסב נזקים חמורים לעצמו ולאחרים. לפניכם עשרת הדברות להתקנה נכונה של וו גרירה לרכב:
אחוז בלשונית החיבור והרם אותה כלפי מעלה. אם הנגרר שלך מגיע עם ג'ק (מגבה), היעזר בו בכדי להרים את הנגרר כולו כלפי מעלה
גש לרכב וחשוף את התפוח המחבר את ה-וו גרירה לרכב. הבא את הרכב למצב בו מרכז הנגרר פונה בדיוק אל מרכז התפוח
הורד את הנגרר ואת הלשונית, כך שמלוא כובד משקלו של הנגרר ישב על גבי התפוח עצמו
סגור את מכסה מחבר התפוח ומנע את שחרורו של הנגרר בשעת נסיעה
נעל את המחבר באמצעות מנעול, תפס או וו מקורי המגיע עם הנגרר
השתמש בשרשראות אבטחה הנמתחות בין הנגרר לרכב, מתחת לחיבור של הנגרר. שרשראות אלה מונעות נפילה של הנגרר במקרה של נתק בזמן תנועה.
חבר את מערכת החשמל של הרכב למערכת החשמל של הנגרר עצמו. ודא כי כל האורות עובדים לרבות: אורות רוורס, ברקס, איתותים ואורות רגילים.
הרם את המגבה (הג'ק) וקפל אותו שלא יתקע בקרקע
בצע נסיעת מבחן קצרה. סע קדימה ואחורה כמה מטרים ובדוק תקינות הנגרר והרכב
צא מהרכב (הרם בלם יד - כמובן) וודא שוב את תקינות הנגרר והרכב. במידה והכל נמצא תקין - הנגרר מוכן וגם אתה לנסיעה בטוחה ונעימה.
עצות נוספות להתקנת וו גרירה ברכב
ניתן להיעזר באמצעי עזר לחישוב מדויק של מרכז התפוח ולשונית החיבור של הנגרר. ניתן להדביק פס איזולירבנד, או לסמן בטוש שימון את מרכז החיבור ולעשות בו שימוש.
במידה ותפס המחבר תפוס או קשה לפתיחה וסגירה, רסס מעט שמן או מרח מעט גריז ושחרר את תנועתו.
וודא כי החיבור בין הלשונית לתפוח הגרירה חזק ויציב. אם ברשותכם מגבה (ג'ק) עשו בו שימוש והרימו מעט את הנגרר. במידה והחיבור לא משתחרר - אזי הוא יציב ומוכן לפעולה.
אזהרות בדבר התקנת וו גרירה לרכב
יש לוודא כי אין אדם, ילד, חיית מחמד או חפץ כלשהו בקרבת מקום, במיוחד בחלקו האחורי והנסתר של הרכב, בטרם תתחיל את הנסיעה.
בעת חיבור הנגרר לרכב, וודא כי האזור המחבר בין הנגרר לרכב פנוי מחפצים או מאנשים. בהקשר הזה נאמר כי גם על המכוון לעמוד במרחק מה מהרכב בטרם מתחילים לנסוע.
אחרי כל עצירה, תדלוק או מנוחה, יש לוודא בדיקה נוספת של החיבורים, הצמיגים ומערכת התאורה. ורק אז ניתן להמשיך בתנועה בטוחה.