נאמרו דברים רבים ונכתבו אינסוף מדריכים בנושא כתיבת קורות חיים. רובם מדברים על אותה תבנית מסוימת לפיה "צריכים" מחפשי העבודה לכתוב את המסמך. האמת היא - שאין תבנית לכתיבה אידיאלית של קורות החיים, אלא כל מקרה לגופו.
כמו בכל תהליך שיווק ומכירות מוצלח, בכדי למכור את המוצר שלכם, אתם צריכים לייצר לו ערך מוסף שמבדיל ומייחד אותו משאר המוצרים המתחרים - כאן המוצר הוא את/ה.
בכדי לייצר לעצמך את הערך המוסף מול המתמודדים האחרים על התפקיד, ולבסוף לקבל את המשרה שרצית - דרושה גישה אחרת בהפקת קורות החיים.
פרזנטציה
סטיב ג'ובס אמר פעם: "עיצוב הוא לא רק איך שהדברים נראים ומרגישים, עיצוב הוא איך שהדברים עובדים", זה נכון גם לגבי קורות החיים שלכם - העיצוב הויזואלי צריך להיות אטרקטיבי, רלוונטי ובהרמוניה עם התוכן והמבנה הטקסטואלי. העיצוב הויזואלי במסמך קורות חיים של מהנדס תוכנה לא יהיה זהה לעיצוב קורות חיים השייכים למעצבת אופנה. כל אדם, על פי מקצועו, יעדיו, והסגנון היחודי שלו/שלה.
יש כאלה שמאמינים בעיצוב סטנדרטי של קורות החיים, אך סביר להניח שמי שמוסר קורות חיים בעיצוב סטנדרטי, משאיר רושם של אדם סטנדרטי, ובכדי לגרום למעסיק להתמקד ולזכור את קורות החיים שלך מבין כל המאות שהוא כבר קרא, שאף/י לייחודיות ולא לסטנדרטיות. אם קורות החיים שלך יגרמו למעסיק להגיד לעצמו "וואו" ברגע שהוא/היא התחילו לקרוא אותם, סיכוייך להיות מוזמן/ת לראיון העבודה גדלים באופן משמעותי מול המתמודדים האחרים על התפקיד.
רלוונטיות
מחקרים בנושא מראים כי המעסיק הממוצע משקיע כ-5 שניות על כל קורות חיים לפני שהוא מחליט אם להמשיך לקרוא אותם או לא. במידה והמעסיק החליט להמשיך לקרוא את קורות החיים, הוא יקדיש עד כ-60 שניות בממוצע בכדי לעבור על כל המסמך. הנתונים הללו מדגישים את נושא הרלוונטיות.
התכונות החיוביות שלך וההישגים שלך בהקשר לתפקיד אליו את/ה פונה, צריכים להיות מודגשים ואולם כל שאר התכונות והמאפיינים המקצועיים שלך, טובים ככל שיהיו, אשר אינם קשורים לתפקיד, צריכים להיות מעומעמים. מידע תעסוקתי רלוונטי, יספק למעסיק תמריץ להמשיך לקרוא את קורות החיים שלך ולהתרשם מכל מערך התכונות המקצועיות שלך.
אינטראקטיביות
ישנם אינספור חידושים בתחום טכנולוגיית המידע שיכולים לספק לקורות החיים שלך ערך מוסף וייחוד שיווקי. אחד החידושים הללו הוא תיק עבודות אונליין המגבה את קורות החיים בתוכן נוסף, מדיה בצורות שונות, מכתבי המלצה ועוד.
תיק עבודות אונליין שובר את המסגרת הטריויאלית של כל קורות חיים והופך אותם למוצר מושך ובעל אלמנטים אינטראקטיביים. תיק העבודות מקושר בתוך קורות החיים כך שהמעסיק יכול לבחור האם ברצונו לדעת עליך עוד ו/או לצפות ולהעריך את ההשיגים שלך באופן ויזואלי ובחווית משתמש זורמת.
העזר באנשי מקצוע
בכדי למקסם את האפקטיביות של קורות החיים בהיבטים של תוכן שיווקי, פרזנטציה, רלוונטיות וערך מוסף, רצוי להיעזר באנשי מקצוע המתמחים בכתיבת קורות חיים. מהלך זה אשר בדרך כלל כרוך בהוצאה כספית מינורית, יוכל לספק לך קורות חיים מקצועיים אשר יגדילו באופן ניכר את סיכוייך להצליח ולהיכנס לתפקיד שרצית.
מה Koro.co.il מציעה לך?
- ניתוח קורות החיים הקיימים (אם ישנם) וקביעת מטרות לקורות החיים החדשים
- אבחון תעסוקתי והתאמת הנתונים התעסוקתיים שלך לתפקיד
- כתיבה שיווקית של קורות החיים ע"י צוות מקצועי המתמחה בכתיבה שיווקית, קידום עסקי ומיתוג אישי
- עיצוב גרפי מותאם אישית - מודרך ע"י צוות שיווק ומיתוג, ומבוצע ע"י מעצבים גרפיים
מה את/ה מקבל/ת?
- קורות חיים מעוצבים גרפית באופן אישי, בעלי מבנה ותוכן שיווקיים ורלוונטיים למקצוע שלך
- יחודיות משמעותית של קורות החיים שלך מול שאר המועמדים לתפקיד
- מיקסום הסיכויים שלך לקבלת ראיונות ותפקידים שרלוונטים אליך
- אפשרות שילוב קורות החיים עם תיק עבודות אונליין
בהצלחה!
צוות KORO