מטרתו של תהליך החינוך של תלמידים בבתי הספר היא טיפוח המשאב האנושי בדרך של הקניית השכלה וטיפוח החשיבה, הקניית הרגלי הלימוד, היצירתיות והערכים של התלמידים. מערכת החינוך כולה, על כל מרכיביה, פועלת מתוך מטרה להגשים מטרה חשובה זו, אך אין ספק כי התפקיד המשמעותי ביותר היה ועודנו תפקידו של המורה, הבא במגע ישיר ורציף עם התלמידים ומייצג עבורם ועבור הוריהם את המערכת כולה.
המשמעות של מורה טוב בתהליך החינוך של התלמידים בבית הספר, גדולה ביותר. ניתן לומר שמורה טוב הוא מורה המשלב כישורים אישיים וידע נרחב, לצד כישורים מקצועיים ויכולת מנהיגות - מורה שמהווה עבור תלמידיו דמות להערצה ומודל לחיקוי, כמו גם אוזן קשבת וסמכות מקצועית. מורה טוב מעורר בתלמידיו את יצר הסקרנות, המוטיבציה ללמוד ואת הצמא לידע, והופך את בית הספר למקום נעים עבורם, שבו הם יכולים לבטא את עצמם ללא חשש ולהרגיש שדעותיהם נשמעות. מורה טוב מהווה את המפתח ליחס של התלמיד לבית הספר, להוריו ולמערכת החינוך כולה.
המודעות לחשיבותו של מורה טוב ולקשיים של מערכת החינוך גבוהה, ועל כך יעיד הדיון הציבורי הער במעמד המורה. יחד עם זאת, לצד הדיון הציבורי, מתרחשת מהפיכה של ממש בתחום החינוך הממלכתי, והחינוך הפרטי הולך וכובש לו חלקות נרחבות בשדה החינוך. המושג בית ספר פרטי קורם עור וגידים באופנים שונים - בית ספר פרטי ללימוד שפות זרות, בית ספר פרטי להכנה למקצועות הבגרות ואף בית ספר פרטי של ממש, המתבסס על תקציבים מחוץ למערכת החינוך לצורך הענקת חינוך איכותי בסטנדרטים שאינם מוכרים במערכת החינוך הרגילה – מורים בעלי תארים מתקדמים, כיתות לימוד קטנות, העשרה בתחומים רבים ועוד.
הסיבות לפריחתם של בתי הספר הפרטיים קשורות בין השאר לשחיקת מעמד המורה בחברה של המאה העשרים ואחת ולקשיים בהם נתקלת מערכת החינוך הציבורי-
1) קושי לתגמל כהלכה את המורים, ומבנה שכר שאינו מביא בחשבון שיקולים כמו איכותו של המורה ורמת השקעתו. קשיים אלה דוחפים את המורים לחפש מקורות הכנסה חלופיים, כמו למשל שיעורים פרטיים, לימוד במסגרת בית ספר פרטי להכנה לבגרות או בית ספר פרטי במסגרת לימוד מלאה.
2) מורים רבים חשים שהמבנה הנוכחי של מערכת החינוך אינו מאפשר להם להביא לידי ביטוי הולם את יכולותיהם ולמלא את ייעודם כמורים. כיתות הלימוד העמוסות, הקיצוץ בשעות הלימוד והתקציבים, גילויי אלימות ושאר רעות חולות המוכרות לכולנו, מאלץ את המורים להכיר בכך שאין ביכולתם לממש באופן מלא את ייעודם כמורים מערכת ובתהליך החינוך של תלמידיהם.
הקשיים במערכת החינוך הציבורי מובילים לתוצאה הצפויה - זליגת מורים להוראה במסגרות פרטיות וכן בתי ספר פרטיים בכדי לממש את ייעודם כמורים באופן מלא ומספק. לתחושתם, בית ספר פרטי הוא מסגרת בה יכול מורה לומר בגו זקוף - אני מורה טוב הממלא באופן מלא את שליחותו החינוכית ומתוגמל כראוי.
ארז מנהיימר, מנהל את הקמת בית ספר התיכון הפרטי "חברותא". בעל תואר דוקטור ((Ph.D. בתחום השיווק, מרצה בבית הספר למינהל עסקים במסלול האקדמי המכללה למינהל.