חיפוש עבודה נכון הוא תהליך ממוקד ויעיל, תהליך שלא מעייף את מחפש העבודה, שמעצים (מלשון עוצמה), ממקד ומגדיל את הסיכוי למצוא עבודה (בניגוד למצב של חיפוש עבודה מתמיד). לכן, כדי לבצע אותו נכון חייבים בעבודת הכנה נכונה.
הגדרת מטרות
בשלב ראשוני זה, בדוק מהם המטרות אותן אתה מעוניין להשיג:
אילו תפקידים היית רוצה לבצע במקום העבודה החדש שלך,
ומהם הגבולות שאתה מציב בחיפוש (איזור בארץ, סוגי חברות, תנאים אידאלים).
חלק את המטרות לשני שלבים
- מה אני מבקש להשיג בשלב הראשון.
- מה אני רוצה בשלב השני (גם אם כרגע אין לך את ההכשרה המתאימה לשלב זה).
השלב השני שהגדרת הוא השלב דומיננטי שלך. הוא המטרה הרחוקה אותה אתה שואף להשיג והוא השלב שיכתיב ויכוון אותך למטרות הראשוניות.
לדוגמא:
- חשב בחברת השקעות (מטרה שלב ראשון), מנהל כספים בחברת השקעות (מטרה בשלב שני).
- נהג בחברת הובלות גדולה (מטרה שלב ראשון), מנהל / אחראי הובלות (מטרה שלב שני).
הגדרת המטרות תעזור לך להתמקד בחיפוש העבודה ולייצר את הדרך הקצרה ביותר למשרה הבאה שלך.
אחרי שבחרת את המטרות, יעזור מאוד לבדוק אותן עם חבר / קרוב משפחה ולשמוע את דעתו, ואולי לשנות ולעדכן את הדברים.
לא מספיק רק לחשוב על הדברים, כתוב אותם לעצמך!
אם חשוב לך להשיג את המטרות שלך, חזור, בדוק ועדכן אותם עד לגיבוש מטרות נכונות.
אחרי שבררת את הדברים לעצמך, והגדרת (בכתב) את את השאיפות שלך ואת המטרות הקרובות שיעזרו לך להגשימן:
- יעד מקצועי קרוב.
- שאיפה מקצועית עתידית.
- חברות בהן תרצה לעבוד עכשיו ובעתיד.
- איזור עבודה ותנאים אידאליים של שכר והטבות.
אפשר להמשיך...
בדוק את מסמך קורות החיים
מתוך הנחה שיש בידך מסמך קורות חיים כתוב,
בדוק אותו מול המטרות שהגדרת בשלב הראשון, וודא שהדברים שכתובים במסמך קורות החיים הינם בעלי ערך עבורך ומשרתים את המטרות שלך. איך עושים את זה?
א. את הנקודות שאינן משמעותיות כותבים בצימצום (או לא כותבים בכלל).
ב. את הנקודות המשמעותיות מרחיבים וממקדים במטרות, למשל:
- אם בתחום שהגדרת כמטרה יש דגשים מיוחדים, הבלט את היכולות הרלוונטיות שלך.
- אם בסוג החברה שהגדרת כמטרה יש צרכים מיוחדים, הבלט אותם אצלך.
הכיוון הכללי הוא, כתיבת קורות חיים שישרתו מטרה מקצועית ולא יהיו כללים,
כמובן שחובה לשים לב לניסוח נכון של משפטים, לשגיאות כתיב, למבנה נקי וקל להתמצאות.
קח את הזמן, כתוב את קורות החיים שלך בצורה ממוקדת, בהירה ומקצועית!
אם יש מספר תפקידים אותם תרצה לבצע, כתוב מספר גרסאות של קורות חיים, גרסת קורות חיים לכל תפקיד שתרצה.