כיצד זוגות נשוי יוצר קשר חילופי זוגות?
כידוע הסווינגרים סבורים קצת יותר מהאוכלוסייה הכללית לומר שהם חברים בארגון דתי של חילופי זוגות למשל. אולם, אולם מקורות אחרים מראים כי סווינגרס סבורים גם יותר להגיד "אחר" כאשר הם נשאלים לגבי השתייכותם הדתית הספציפית. קרוב ל- 2% הן של מדגם סווינגרס והן של משיבי ה- G.S.S היו יהודים. ההשתייכות הדתית של שאר הסווינגרים בקטגוריה ה"אחרת" אינה ידועה. למרות שמבצעי חילופי זוגות מזהים עצמם כנמצאים באמצע הטווח מבחינה פוליטית, הייתה להם נטייה לנקוט עמדות יותר ליבראליות מאשר אוכלוסיית ה- GSS בנושאים שנויים במחלוקת הכוללים את חיי הנישואין ואת המיניות. כפי שמוצג בביטויים שונים של התופעה, חברים בארגוני חילופי זוגות היו סבורים יותר מהאוכלוסייה הכללית, לתמוך בנישואים בין שחורים ללבנים.
גורם אחד מצביע על כך שסווינגרס סבורים גם יותר להיות לטובת זכות ההומוסקסואלים להינשא. כאשר הם נשאלו האם היה זה טעות עבור בני נוער בגילאים 14-16 לקיים יחסי מין, הסווינגרים היו פחות סבורים לומר שזו טעות בכל הנסיבות. סווינגרס נוטים גם לדחות (לפסול) תפקידים מיניים מקובלים במערכות היחסים שלהם במידה רבה יותר מהאוכלוסייה הכללית. כפי שמוצג במקורות מוסמכים, מבצעי חילופי זוגות סבורים פחות להסכים לכך שעל הגבר להיות ה"משיגן" והאישה צריכה להישאר בבית.
מערכת יחסים זוגית בריאה בראי הפסיכולוגיה הקלינית.
לכן התוצאות מרמזות על כך שסווינגרס המשתתפים במסיבות חילופי זוגות במדגם משתייכים לקבוצת האנשים באוכלוסייה שהינם לבנים, מהמעמד הבינוני, בגיל העמידה ההולכים להתפלל בכנסייה, אשר דווחו במחקרים קודמים. אולם, הם נמצאים יותר "באמצע הטווח" מבחינה פוליטית ממה שמחקרים אחרים מצאו, ולפחות בכל הקשור לגישות לגבי מין ונישואים, עשויים להיות פחות גזעניים, פחות סקסיסטיים, ופחות מפלים הומוסקסואלים לרעה, מאשר האוכלוסייה הכללית. אנשי חילופי זוגות היו מאוד אופייניים לאוכלוסייה הכללית של ארה"ב בחשיבות הגבוהה שהם מעניקים לנישואים ובשביעות הרצון שהם משיגים ממשפחותיהם). כאשר נכפה עליהם לבחור בין החשיבות היחסית שיש לחופש הפרט או לידידות שבחיי הנישואין, נראה כי סווינגרס אינם שונים מהאוכלוסייה הכללית. אם ניתן להסביר את הידידות בצורה רופפת כמחויבות ל"מונוגמיות רגשית" בחיי הנישואין, אנשים שביצעו חילופי זוגות רואים בכך בברור חלק חשוב ויקר בקשר הנישואין.
התוצאות המוצגות במחקרים אחרונים שנעשו מצביעות על כך שבעוד שהידידות עשויה להיות חשובה יותר מחופש הפרט עבור סווינגרס, מרביתם אינם מאמינים שהדרך לחזק את הנישואים הוא להפוך את הגירושין לדבר שקשה יותר להשיגו. מבצעי סווינגינג ומדגם ה- G.S.S היו שונים באופן משמעותי בשאלה הזו. נראה כי אנשים הנוטלים חלק במסיבות חילופי זוגות, בעודם מעריכים ומחשיבים את הנישואים ואת המונוגאמיות הרגשית באותה מידה כמו הזוגות שאינם סווינגרס, הם אינם מאמינים כי אילוצים חיצוניים כגון חוקי גירושין מגבילים כדרך לפתרון בעיות בחיי הנישואין.
מדדים מתקדמים למדידת חילופי זוגות בקשר ראשוני.
מדד אחרון של נורמאליות (בניגוד לשוליות) לגבי אוכלוסיית חילופי זוגות, בו השתמשו במחקר זה, היה קיומם של רקעים של התעללות במשפחה או של משפחה המתפקדת באופן לקוי, בהיסטוריות שלהם. מכיוון שהתעללות ולקות בתפקוד המשפחה סבורים מבחינה סטטיסטית להביא לידי יותר התמכרויות למין ולדפוסי יחסים מופרים אחרים, הסרתם כהסבר למוטיבציה לעסוק בסווינגינג, הינה חשובה אם אין אנו מתכוונים לאפיין את העוסק בקיום מפגשי חילופי זוגות בצורה פתולוגית.
במחקר זה הועלתה השערה שבמידה שסווינגרס היו סבורים יותר מהאוכלוסייה הכללית, להגיע מרקעים מתעללים או בעלי תפקוד לקוי, או אז הייתה להם נטייה לראות בטבע האנושי כרשע וסוטה יותר.אחד המקורות הבעייתיים מציג את תוצאות שאלה זו תוך השוואה בין 2 מדגמים. בניגוד להשערות העומדות מאחורי השקפתם הפתולוגית של מי שמתעסק באופן פעיל באירועי חילופי זוגות, לא נמצאו הבדלים משמעותיים מבחינה סטטיסטית בין הקבוצות. למעשה, הנתונים מרמזים על כך שידוע על סווינגרס שהם עשויים לראות בטבע האנושי כטבע "טוב" מעט יותר ממה שרואה בו אוכלוסיית GSS.