חפש מאמרים:
שלום אורח
07.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שקר הגאווה

מאת: יצחק אהרוןקבלה23/11/2010978 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כל אדם בר דעת שואף במהלך חייו לטפס מעלה ולכבוש את פסגת ההצלחה . הוא לא ינוח ולא ישקוט על אף הקשיים הרבים הפוקדים אותו במסע חייו עד אשר יבוא אל שערי ההצלחה. מיד עם הגעת ההישגים מוצף לב האדם בתחושה נעימה של התרוממות רוח ובצדק רב. אך נשאלת השאלה האם ראוי לו לאדם להתגאות במעשיו להתנשא מעל כולם ולראות את פרי עמלו כמובן מאליו או להודות ולהכיר על החסד הטוב שנעשה עימו. האמת היא כי האדם, נזר הבריאה , הוא בעל התכונות הנשגבות ביותר ומהווה שליט מוחלט על החי והצומח בעולם. כמיהתו להישגים , לתהילה ,לכיבוש ולעשירות היא אין סופית. היא זו הנובעת הן מתוך הנשמה הבוערת בקרבו המייצגת את ההשתקפות האלוקית והן מתוך יכולת הבחירה החופשית שהוענקה לו מבוראו. כפי שנאמר : "ותחסרהו מעט מאלוקים" (תהילים ח' , ו). מבין כלל הרגשות המציפים את לב האדם לרגש הגאווה שמור מקום עיקרי בסולם הערכים השליליים. תורת הקבלה מלמדת כי הגאווה יונקת את חיותה וכוחה משורשי השקר שבטבע האנושי. המתגאה רואה את עצמו נעלה מסביבתו ומתנהל בחשיבות עצמית מופרזת. כאשר תחושת הערך העצמי של האדם אינה עומדת בקנה אחד עם הערך שמייחסים לו רוב האנשים סביבו, ובמיוחד כשתחושת הערך העצמי הופכת לדמיונית ומנותקת מן המציאות והמחזיק בה מטשטש את הגבולות שבין אמת עובדתית ובין תחושת החשיבות העצמית הגאווה הופכת ליהירות. הואיל והאדם אינו נותן דעתו על הסתירות העומדות כחומה בינו ובין המציאות. כאשר האדם עורך השוואות בינו לזולתו שלא על בסיס תוצאות והישגים אלא משום הדגשת עליונותו ותו לא ניתן לכנות זאת התנשאות. תורת הקבלה מלמדת כי כל גאוותן נמצא ביריבות עם האלוקים בבחינת : " כוחי ועוצם ידי עשו לי את החיל הזה " (דברים ח, י"ז). הוא אינו מוכן להכיר בעובדה כי גאוותו מעקרת מתוכו את ההסתכלות הנכונה על המציאות. הוא רואה בפירות ההצלחה דבר מובן מאליו ,יפנה את גבו לבוראו ,ישלול כל אפשרות של התערבות עליונה במעשי ידיו ולא יכיר טובה על מזלו הטוב ששפר עליו . המתגאה לא יעצור לשאול: " האם אני באמת שלטתי בכל הנסיבות שבגינן זכיתי להזדמנות או שמא עמדה לצידי מידת חסד מבורכת שבזכותה קצרתי הצלחה ? ". מכאן נובע המקור לטעות גורלית . כידוע החיים רצופים עליות ומורדות ומי שיתקשה להתרומם ממדרגתו הנמוכה לאחר כשלון הוא דווקא האדם שנפל ברשת הגאווה. ההיסטוריה האנושית רוויה מקרים בהם הגאווה התפתחה לכדי מימדים לא הגיוניים בעליל עד טיעון ומרד כנגד האל. לדוגמה: דור הפלגא שביקש למרוד בקב"ה ובנה את מגדל בבל שבראשו מוצב פסל בדמות אדם האוחז בידו חרב שלופה ומונפת לשמים- סימן לגאווה מפלצתית המובילה להתגרות בני האנוש בבורא על עצם שליטתו האבסולוטית בעולם.
כאמור, היהדות מייחסת לגאווה האנושית מידה רעה ורואה בה גסות רוח וזחיחות דעת ואם לא די בכך ,היא אף נתפסת כטיפשות וכנבערות. הרמב"ן , מקובל ענק שחיבר פירוש לתורה, התייחס לגאווה ואמר : " כי הגאווה מידה מגונה ונמאסת אצל האלוהים. כי לה' לבדו הגדולה והרוממות ולו לבדו התהילה ובו יתהלל האדם. תועבת ה' כל גבה לב" ( דברים י" ז) . לעומת זאת הגאווה נתפסת כעניין חיובי רק כאשר מדובר בקב"ה כפי שנאמר בשירת הים : " אשירה לה' כי גאה גאה סוס ורוכבו רמה בים " ( שמות, טו').
נטייתם של בעלי הגאווה היא להמעיט בערכם של אחרים ולהתייחס לזולת בחוסר סובלנות ובשתלטנות. הם רואים עצמם עומדים בראש הפירמידה ומביטים על האחרים בזלזול הנראים להם קטנים אך בל נשכח כי המרחק משחק לשני הצדדים כך שגם הסביבה רואה בגאוותן אדם קטן. לכן מומלץ להיפרד ממידת הגאווה המרחיקה אותנו מהמהות העצמית שלנו ונזכור תמיד עד כמה אנו רחוקים ממיצוי הפוטנציאל הטמון בנו.

מוגש בברכה
www.kabalah.co.il
יצחק אהרון ראש מרכז "חכמה" מייעץ חוקר ומרצה של תורת הקבלה.מפרסם מאמרים שבועיים בעיתונות המקומית בפריסה ארצית. עורך את ערוץ הקבלה באתר Y NET של ידיעות אחרונות. משדר תוכנית יעוץ בקו המומחים של רדיו 103FM ובימי שישי ברשת ב' בתוכנית "מה יהיה" עם יואב גינאי. טלפון 03-9220784

© כל הזכויות שמורות•החומר באתר זה מוגש בברכה מטעם יצחק אהרון ו/או "חכמה" המרכז לקבלה למען הגברת המודעות ולשיפור איכות החיים של כל אחד ואחת. בשל כך הוא מותר לשימוש והפצה ללא הגבלה ובתנאי שתוכנו לא ישונה ויצויין מקורו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מוגש בברכה
www.kabalah.co.il
יצחק אהרון ראש מרכז "חכמה" מייעץ חוקר ומרצה של תורת הקבלה.מפרסם מאמרים שבועיים בעיתונות המקומית בפריסה ארצית. עורך את ערוץ הקבלה באתר Y NET של ידיעות אחרונות. משדר תוכנית יעוץ בקו המומחים של רדיו 103FM ובימי שישי ברשת ב' בתוכנית "מה יהיה" עם יואב גינאי. טלפון 03-9220784

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יצחק אהרון

מאת: יצחק אהרוןקבלה06/02/121520 צפיות
הנפש האנושית מלאה פחדים, מודעים ושאינם מודעים. חלקם נצברים ונאספים במהלך חיינו כחלק מהשפעות חברתיות וסביבתיות, וחלקם מולדים. יובן כי קשת האמונות והסממנים לשמירה והגנה מפני עין הרע כמוהם כים הגדול. אך מעל לכולם שוכנת לה בבטחה החמסה. על משמעותה ומקורה של החמסה במאמר שלפניכם.

מאת: יצחק אהרוןקבלה06/02/121256 צפיות
לצערי הרב החברה המודרנית עם כל הישגיה הרבים לא השכילה להפנים את העובדה כי יש להתייחס אל האישה כשווה בין שווים, ועדיין עינינו הרואות את מקרי ההתעללות הרבים אותם האישה חווה הן בתא המשפחתי ,במקומות העבודה ואפילו ברחוב, שם מייחדים לנשים מסלול נפרד להליכה ונסיעה בתחבורה ציבורית ועד כדי השפלה ביריקה על ילדה רכה בשנים, שהיורקים השפלים מיטיבים לבטא את מידתם הרעה והלא מתוקנת הרואה בילדה קטנה כמעוררת את היצרים רחמנא לצלן.

מאת: יצחק אהרוןקבלה06/02/121389 צפיות
מאז ומעולם הנושא הבוער ביותר בקרב בני האדם היה תחום הזוגיות והאהבה. מי אינו רוצה למצוא את בן/בת הזוג המתאים לו ביותר? מי אינו רוצה למצוא זוגיות חיובית שתמלא את עולמו ותשלים אותו? מי אינו רוצה מערכת זוגית נכונה ותקשורתית? בדברים הבאים אגיש לכם הקוראים כלי בסיסי לבדיקת ההתאמה הזוגית באמצעות חישובי גורלות. אציין כי אין לראות בכך גורל זיווגים מלא אלא לכל היותר זיהוי נקודות החולשה או החוזק בקשר שלכם.

מאת: יצחק אהרוןקבלה06/02/121200 צפיות
תקופת ימי ט"ו בשבט נושאים עימם ריחות של שינוי באוויר. תחילתה של תקופה חדשה בפתח הטבע משנה פניו, השמים מתבהרים וקרני השמש פורצות מבעד לעננים, מאירות ומלטפות בחמימות עדינה כיד מלטפת. שירת ימי החורף כמעט בסיומה וניתן להבחין בבואו של האביב המתקרב. עתה הבשילו התנאים להתחדשות ולפריחה מחודשת שבסופם האילנות יצמיחו פירותיהם.

מאת: יצחק אהרוןקבלה13/12/111203 צפיות
אחד הדיברות אוסר על עבודה זרה, יצחק אהרון מחבר בין עבודה זרה לסקרנות ומסביר על הקשר ביניהם לתחושת הריקנות שאנו עלולים לחוש בחיינו

מאת: יצחק אהרוןקבלה13/12/111285 צפיות
חכמת הקבלה מלמדת כי לכל דבר גשמי שקורה לנו יש מקורות רוחניים וכל פעולה שאנו מבצעים מושפעת מהמזל המלווה אותנו. יצחק אהרון מלמד על כוחותיה של עין רעה ועל מה נוכל לעשות כדי לבטל את השפעתה

מאת: יצחק אהרוןקבלה17/07/111455 צפיות
מאז ימי עולם לימדו חכמי הקבלה כי לאותיות השפה העברית, בהצטרפותן לתיבה הנקראת "שם האדם", כוח רוחני עצום ורב המסוגל להשפיע על המזל ועל מאורעות החיים הנעשה עד לפרטי פרטים. לכן אין זה פלא שחכמת הקבלה עוסקת בכך רבות ומקדישה לנושא ספרות ענפה

מאמרים נוספים בנושא קבלה

מאת: בתיה כץקבלה15/05/1937606 צפיות
מעשה בזוג, בעל ואישה שחיו להם באושר ובשלום, גם פרנסה היתה להם ברווח אך דבר אחד העיב על אושרם, הם לא זכו להיפקד בילדים

מאת: בתיה כץקבלה15/05/1936597 צפיות
ביום ל"ג בעומר מציינים את יום הילולת רבי שמעון בר יוחאי כאשר הספר המזוהה איתו ביותר הוא ספר הזוהר הקדוש, ספר יסודי בתורת הקבלה.

מאת: בתיה כץקבלה08/05/1928265 צפיות
"רבי שמעון הצדיק, באתי לציון במיוחד לכבודך על מנת לספר את שערות בני יחיד אשר נתן לי האלוקים בזכותך, קיימתי את נדרי, אתמול הבאתי אותו חי וגזזתי את שיער ראשו בשירה ובזמרה, איך עתה אוכל לסוע מכאן בלעדי בני יחידי.

מאת: בתיה כץקבלה08/05/1929759 צפיות
ידוע ומפורסם שלהחזיק את ספר הזוהר בבית זה מעין כלי מחזיק ברכה, כמו קמע שמסוגל לישועות רבות ולכן אנשים רבים מכל המגזרים מחזיקים בביתם את ספר הזוהר הקדוש, יתרה מכך ישנם גם הלומדים בספר הזוהר כיוון שהלימוד ב...

מאת: בתיה כץקבלה25/02/191786 צפיות
כל אחד חשוף לעין הרע בפרט תינוקות יפים, אנשים בעלי כישרונות, עושר, מעמד מיוחד ועוד. הדברים הטובים האלה מושכים איתם עין הרע כיוון שהם גורמים לקנאה ולצרות עין, ובמקום שיש צרות עין וקנאה בא עין הרע על האדם.

מאת: בתיה כץקבלה25/02/191406 צפיות
שתשעים ותשעה אחוז מהמתים מתו מחמת עין הרע, ורק אחוז אחד מת בדרך ארץ, דהיינו משום שהגיע זמנו. הנה יוצא מדברי הגמרא, שיש מציאות של עין הרע בעולם.

מאת: בתיה כץקבלה07/01/191704 צפיות
גם לאחר פטירה של אדם קרוב ניתן להועיל לו ולשמח אותו על ידי שנעשה לו תיקון לנפטר, אותו תיקון שמביא לנשמתו נחת רוח גדולה, גורם למירוק עוונות של הנפטר ועושה עילוי נשמה גדול בעולמות עליונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica