קניה חברתית, איגוד צרכני מודרני.
בזמן זה כוחו של האינטרנט הינו ממש גדול ובזמן האחרון כל אחד יכול לרכוש מוצרים במרשתת בלחיצה אחת. עקב כך שאפשר לגשת ממנו לאתרים רבים, חשוב לטעון שהאינטרנט מניתן לנו לקנות תוך על מנת השוואת הצעות מחיר. טרנד חדש הגיע לארץ כמו גם בשוויץ ואמריקה והוא קניה חברתית. כפי שנדמה לי התופעה של קניה חברתית עוד תשרת אותנו זמן רב, היות ומתודה זו מאפשרת לנו לרכוש המון מוצרים או שירותים בהצעות מחיר נורא נמוכים. משום שמדובר בקנייה של הרבה מאוד גברים ונשים, רכישה קבוצתית מאפשרת לצמצם את המחיר האורגינאלי בעשרות אחוזים. החסכון הכלכלי פה הוא גדול וההשקעה קטנה, עם זאת שלעיתים נמצא את עצמנו קונים דברים שלא רצינו.
כנזכר למעלה קניה חברתית היא בלי ספק הדרך החדשה לרכוש באינטרנט. החסכון הכלכלי הוא נפלא ומלווה בהצעות מחיר שלא היה אפשר לקבל כאדם פרטי, כיוון שכדאי לבעל העסק להשיג המון לקוחות באותו מחיר. צריך לדעתי לעשות סקר שוק ולעבור על מספר אתרי קניה חברתית ודילים יומיים ולוודא את הדיל הכי טוב עבורכם.
איך משתמשים בקונספט של קניה קבוצתית לטובתנו?
לפי דעתי קניה חברתית תהיה בזמן הקרוב תופעה אוניברסאלית והחלופה האידיאלית לחנות הנורמלית במרשתת. אין ספק שהמחירים זולים, בהשוואה לכל חנות בארץ. לגמרי רצוי לטעון שיש דילים שרצוי לקנות בזריזות, כיוון שהמלאי מוגבל ולאחר זמן מסויים ככה"נ כבר לא תוכלו לרכוש את הדיל. ככה"נ שאפשר גם לבצע קנייה של מכשיר סלולארי עם קניה חברתית, הכל אפשרי.
בטרם נתחיל אני מציין כי בתקופה האחרונה קניה חברתית הפכה לתופעה כל כך נפוצה, כיוון שבני אדם עושים בדיקה מעמיקה של השוק בו הם מבצעים סקירה כספית של מוצרים. על אף זה שכיום אין חנויות שינסו ככל הנראה לגזול את כספכם, במרבית המקרים גברים ונשים שרוצים לעשות את הקנייה העדיפה ביותר מבצעים קניה חברתית. הדרך האפשרית לפתרון המקורי לבעיות הכספיות שלנו יהיה ברוב המקרים קנה שייחשב למושלם, עקב כך שאידיאלית קניה חברתית היא אלטרנטיבה פיננסית פורמאלית. חוקרים גורסים שחסך כספי נהיה לאחרונה לתקלה חברתית שאיננה פעוטה עבור גברים ונשים. אבן נגף זו הביאה לדילול במשאבים כספיים של צרכנים ללא ביאור מדעי. מי שמחפש סיבות או הסברים לכוחה של קניה ע"י קניה חברתית רצוי שיבצע בדיקה מעמיקה של השוק בטורקיה קיים הצורך לפרוצדורה.
המלצות לצרכן המבולבל בדבר קניה חברתית מאורגנת.
בעת האחרונה בשוויץ קימיים הרבה אתרי קניה חברתית, היות וקיים הצורך בהורדת מחירים וקבלת חוות דעת. אם כי נוכל לרכוש מוצרים שלא היינו קונים עוד פעם, בעקרון קניה קבוצתית חוסכת לנו עשרות אחוזים. כל מה שמתבקש בכדי לקנות במרשתת הוא כרטיס אשראי, אף על פי שלא כל אחד מוכן לתת את מספר כרטיס האשראי שלו חשוב לדעת שלאחרונה התופעה הרבה יותר פופולרית ובטוחה. כיוון שאי אפשר לשלם בדרך שונה, אין אלטרנטיבה עדיפה יותר. מיכל ואוראל נודלמן אומרים שהם מכורים לקניות חברתיות והתופעה רק בתהליך של גדילה אצלם. קריטי לעשות בחינה מעמיקה של השוק ולבדוק מספר אתרים של קניה חברתית, במידה ועדיין לא ראיתם אתר כזה באופן פורמאלי.
ברגע זה בארצות רבות כמו דובאי עולה הצורך משניה לשניה במהלך השנים להתאגדות קבוצתית באמצעות קניה חברתית ממוקדת, בנגוד לטרנד האינדיבידואלי פעם בו בני אדם ביצעו קניה במכשיר סלולארי. אמיר בייסקי הוא צרכן ממוצע שהחליט שרכש סטאנדרטי כבר לא מעניין אותו. על אף זה שצמיחה כספית פורמאלית לא מתרחשת כל שנה כיום, הוא גורס שבהחלט חשוב להבין שבהתארגנות קניה חברתית יש למעשה חיסכון פיננסי. אני מציין שברוב הסיטואציות העלות הכספית חברתית של פעולות שמטרתן למקסם עושר מצד אחד ולהקטין עלויות אבל בפועל יכשלו. בפועל אני תומך בהתערבות ממשלתית אולטימטיבית אולם קטנה בהתארגנות קבוצות קנייה, כיוון שיש כוח לארגון רנדומלי של קניה חברתית שמביא להקטנה הוצאות הקנייה.