בעידן המודרני אנו מוקפים במסרים פרסומיים מכל עבר: שלטי חוצות, פרסומות בטלוויזיה, מודעות במגזינים, ג'ינגלים ברדיו ועוד. אך לא משנה כמה ישתכללו אמצעי הפרסום, על עובדה אחת אין עוררין: אין טוב יותר ממראה עניים כדי לגרום לאדם לקנות משהו. עובדה זו מתבססת על ההנחה שתצוגה נכונה של מוצר כלשהו היא הגורם העיקרי בהחלטה שלנו האם לרכוש אותו או לא. לאור כך, אין זה פלא שוויטרינות הן אחד המוצרים החשובים עבור כל חנות או בית עסק.
ויטרינות זכוכית בעסקי המזון – כי קודם כל אנו אוכלים עם העיניים
בוויטרינות זכוכית המזון מאוחסן בתנאים האופטימליים עבורו. כך למשל: מוצרי חלב ובשר מוצגים בוויטרינות זכוכית בקירור או בהקפאה. מזון מבושל וחם (שמוגש בקפיטריות ובחדרי אוכל) מוצג בוויטרינות השומרות על הטמפרטורה החמה של האוכל. ויטרינות זכוכית גם מגינות על המזון שמאוחסן בהן מפני לכלוך, אבק או כל דבר אחר שעלול ליפול עליו ולזהמו.
לכן עסקי מזון רבים עושים שימוש בוויטרינות זכוכית: דוכני מזון, מסעדות, בתי קפה, קפיטריות, חדרי אוכל, מכולות, סופר-מרקטים ועוד. מעבר לכל היתרונות הפונקציונאליים של ויטרינות זכוכית, בתי עסק רבים הגיעו למסקנה שמוצר מזון כלשהו המוצג בתצוגה אופטימלית, שמבליטה את איכויותיו הייחודיות, יהפוך לנחשק יותר. כפועל יוצא גדלים הסיכויים שנקנה אותו, גם אם אנחנו לא ממש רעבים. תנאי האחסון המיטביים, השומרים על טריותו של המזון, בשילוב עם תאורה מחמיאה ותצוגה נכונה שמבליטה את עסיסיותו, יכולים בהחלט להגביר את היקף המכירות בעסק.
ויטרינות זכוכית בחלונות הראווה – כדי למשוך את תשומת ליבנו
עוד שימוש נפוץ בוויטרינות זכוכית הוא בחלונות ראווה. נוכח ההיצע הרב של חנויות ובתי עסק, כל מקום מעוניין למשוך את תשומת ליבם של העוברים ושבים ולגרום להם להיכנס לחנות. לצד שלטים, מבצעים וגימיקים למיניהם, הוויטרינות הן האמצעי הטוב ביותר לגרום ללקוחות לעצור ולהיכנס בשעריו של העסק. ויטרינות זכוכית בחלונות ראווה מאפשרות לכל עסק להציג את מרכולתו. אך מעבר לכך, ויטרינות זכוכית בחלונות ראווה מאפשרות ליידע את העוברים ושבים בנוגע לאווירה הייחודית שבחנות ולערכים הייחודיים שהעסק מבקש לנכס לעצמו: קלאסיקה, רומנטיקה, רוח נעורים, חוצפה, אלגנטיות ועוד. לכן אין זה פלא שתחום עיצוב חלונות ראווה הפך לתורה שלמה הנלמדת במסגרת מוסדות מוכרים לעיצוב.
בנוסף לוויטרינות בחלונות ראווה, גם בתוך החנות ישנן ויטרינות זכוכית כחלק ממתקני תצוגה שונים. גם ויטרינות אלו נועדו לגרום למוצרים להיראות מושכים ונחשקים יותר, על מנת שנרצה לקנות אותם. כך לדוגמא, בחנויות תכשיטים נהוג לאחסן תכשיטי זהב ויהלומים במתקני תצוגה עם ויטרינות זכוכית. בוויטרינות אלו מותקנים גופי תאורה זעירים בפינות ובתקרת הוויטרינה, שתפקידם להאיר את התכשיטים ולגרום להם להיראות נוצצים וזוהרים במיוחד.
לסיכום, ויטרינות זכוכית עושות שימוש ביתרונותיה הגדולים של הזכוכית. ויטרינות זכוכית נפוצות בבתי עסק רבים ומגוונים. אך יחד עם זאת חשוב לזכור שזכוכית משמשת לא רק לשם ייצור ויטרינות, אלא גם במסגרת ייצור מוצרים נוספים, כגון: מקלחונים, מעקות, דלתות ועוד. גם במוצרים אלו הזכוכית תורמת לעיצוב ולחזות הכללית, והופכות את המוצר למושך יותר.