כשאני לא מתאמן יום אחד אני שם לב; כשאני לא מתאמן יומיים הקהל שם לב. ארתור רובינשטיין
הנגינה בפסנתר היא אתגר המפעיל חושים רבים ושונים ומפתח יכולות רבות אחרות הקשורות לשטחים מסוימים הנוגעים לחיינו מלבד המוזיקה.
לרובאנו לא טורחים לשאול כיצד הנגינה, או במקרה זה הפסנתר, משפיעים על שטחיםשונים בחיי היומיום שלנו. נגינה על פסנתר יכולה לקדם אותנו בתחומים בחיינוכמו הישגים בלימודים, זוגיות, כישורים חברתיים, עבודה ועוד.
הנגינהבפסנתר מסוגלת להוביל יכולות,כמו קשב וריכוז, התארגנות, דבקות ב מטלות,יכולת דחיית סיפוקים, שיפור הקריאה, סוציאליזציה, תקשורתיות, תואם בתנועה,יכולת מוטורית ויציבה טובה.
חוקרים מצאו כי הנגינה בפסנתר כרוכה במיצוי יכולות לא מעטות, המעוררות מגוון של שינויים. לימודי פסנתר מעצימיםאת יכולותיו הקוגניטיביות, האמוציונליות,המוטוריות והתקשורתיות של הפסנתרן,זאת בנוסף ליצירת רמת מחוייבות גבוהה, מוטיבציה גבוהה ויכולת ארגון. זאתועוד, בזמן הנגינה נוצרת רמה גבוהה של ריכוז והתמקדות.
מחקרים רבים גילו ששתחומי האומנות ובעיקר המוסיקה גורמים להישגיםאקדמיים, וליכולות חברתיות. הוכח שקיימת השפעת גומלין בין לימודי מוסיקהלבין הישגים בחשבון וקריאה. יתר על כן, שיעורי נגינה נמצאו משפרים ריכוז,סיבולת, שליטה עצמית. קיימים ממצאים המעידים שמוסיקה מקדמת למידה בכלהשטחים.
ילדים ונוער עם ליקויי למידה, נרתעים להתמודד עם משימות לימודיות מאתגרות.
לימודיהמוסיקה מהווים חלופה שנותנת לילדים אלה מקום לממש את יכולותיהם, גם אםהמיומנויות שלהם במתמתיקה ואו בקריאה וכתיבה הינם במצב לא מפותח יחסית.התקדמותם בנגינה גורמת להם עונג המדרבן אותם לקחת חלק בפעילות מוסיקלית.התפתחות חיובית זו יכולה לשפר תחומי למידה אחרים.
סימן שאתה צעיר
בלימודי מוזיקה אין דבר כזה מבוגר מדיי, אין לתת לעניין חסר משמעות כמוהגיל הכרונולוגי לערער את הרצון ללמוד נגינה. ברור שאלה המתחילים ללמודלנגן כבר מגיל רך יגיעו להישגים מהר יותר מאלה המתחילים בגיל מבוגר, אבל אםיש לך יכולת התמדה ונכונות להשקיע, אין מה שיעמוד בדרכך.
פסנתר, כלי כה מרשים, בדיוק בגודל המתאים, כדי שלא תוכל לקחת אותו איתך. ארתור רובינשטיין