מתנות
חלפה לה שנה, והנה שוב עולה לדיון עניין המתנות ללקוחות אשר יש להחליט אודות אופיין בהקדם. המשימה קשה ומורכבת – כל לקוח הוא עולם ומלואו, לכל אחד מלקוחותינו צרכים ורצונות אחרים ולא תמיד אנו יודעים לעמוד על הצרכים הללו. עלינו לבחור מתנה שיש בה מן היצירתיות, יחד עם עם המוכר והידוע, שכן מתנה זו הינה מתנה גורפת לכלל לקוחותינו ועליה להתאים לכולם. על המתנה להיות משמחת, נעימה ומפרגנת ונשאף, כמובן,שהלקוח יוקיר לנו תודה עם קבלתה.
במקביל לכל אלה, ולא פחות חשוב, לא נרצה שהמתנה שאנו רוכשים לכל אחד ואחד מלקוחותינו, תוביל, חלילה, לגירעון תקציבי בקופת העסק שלנו. השיקול הכלכלי הינו אחד השיקולים המרכזיים בבחירת המתנות ללקוחות. בעצם מתן המתנות ללקוחותינו, יש הצהרת כוונות – נרצה לעשות זאת על מנתלהציג רמת שירותיות גבוהה, יחס אדיב, כבוד וכל אלו - לא רק בעת סגירה של חוזה, אלא דווקא בזמן רגיל.כך, ללא ספק, יביע הלקוח את אמונו בנו.
אז במה נבחר?
מגוון המתנות המוצעות בשוק היום לרכישת עבור לקוחות הוא עצום ומגוון. עסקים מסויימים יעדיפו להשקיע בלקוחותיהם מתנות יוקרתיות במיוחד, ואילו עסקים אחרים יגלו צניעות וירכשו מתנות ללקוחותיהם, על בסיס סטנדרטי ושגרתי. יש גם מתנות ללקוחות שעונות על צרכים מסוימים, בהתאם לאופיים של הלקוחות (למשל- מתנות 'ירוקות' או מתנות אורגניות. זהו עניין שניתן להגדירו כ'טרנדי'). תפקיד נוסף וחשוב לא פחות , של המתנות ללקוחות , הוא העובדה שהן משמשות כ'כרטיס הביקור' של העסק הנותן אותן, וכיוון שכך, חשוב שייצגו אותו נאמנה. הלקוחות המקבלים את המתנה, יזכרו את המתנה ואת העסק שהעניק אותה, ויהפכו לפרסומת מצויינת.
עצם נתינת המתנות, גורמת למקבל לדעת ולהבין שחושבים עליו, שהוא יקר למישהו. מישהו השקיע בבחירת מתנה עבורו, והדבר מעורר שמחה רבה בקרב המקבל. לכן, חשוב שניקח את הדברים הללו בחשבון, בעת רכישת המתנות ללקוחותינו. שנה מתוקה וטובה!!