האם חשבתם פעם מה דרוש כדי להיות מרצים? ולא כאלה סתם שאת החומר "יורקים" והקהל אל מול עיניהם, משתעמם ונרדם, אלא מרצים כריזמטיים, שיכולים להעביר את החומר המשעמם ביותר באופן מעניין ביותר. מרצים שאת הקהל ישאיר מרותק ומסופק.
מרצים - אינטונציה וחוש הומור.
מרצים מוצלחים, יודעים לשחק עם טון הדיבור וכמו כן מפגינים יצירתיות רבה , פעם ידברו בטון מסויים ובמשפט אחר ישנו את הטון. מרצים מומחים, יודעים כי אם ידברו במהלך כל ההרצאה באותו טון דיבור, הקהל ישתעמם וירדם. כדי להיות מרצים מוצלחים, מומלץ אף לשלב מספר בדיחות במהלך ההרצאה, זה תמיד מוסיף לאווירה. מרצים מנוסים יודעים, לתת לקהל המאזינים, תחושה כאילו ההרצאה חוברה במיוחד עבורם. הם יוצרים קשר עין ומגע אישי עם כל אחד ממשתתפי ההרצאה. לעיתים כמובן אפילו מרצים מומחים ומנוסים, לא יוכלו ליצור קשר עין עם הנוכחים, אם ישנם מאות ואלפי מאזינים. אני בטוחה שלכל אחד ואחת מכם יצא לפחות פעם בחיים לפגוש מרצים, חלקם השאירו חותם אצלכם באופן חיובי ואחרים הס מלומר זאת בקול נשארו בזכרונכם כי הם היו מרצים משעממים.
מרצים לאירועים מקצועיים.
כל ארגון, חברה או כל קבוצה אחרת מארגנים לעיתים אירועים כגון מסיבת סוף שנה, או סתם הרמת כוסית לחג וכו'. מובן שבאירועים אלה יהיו מרצים. לעיתים יהיו אלה מרצים מטעם החברה, המנכ"ל הסמנכ"ל או אולי אפילו מנהל השווק. אנשי מפתח אלה הם מקצועיים בתחומם, יחד עם זאת לא תמיד הם מרצים מוצלחים ביותר. למרות שאירועים אלו חשובים ותורמים רבות לגיבוש החברתי ולתפקוד היעיל של הגוף המארגן, פעמים רבות אירועים אלה הם ריקים מתוכן ומפספסים את המטרה שלשמן הם אורגנו. הזמנת מרצים מנוסים ומקצועיים, אירועים חברתיים ומוסדיים, תהפוך את האירוע למעניין, מושך ומשמעותי. הרצאת מומחים, תשלב בין המידע ה"יבש" לבין נושא העשרה כלשהו ותתן לחברי הארגון תחושה כי ההנהלה משקיעה בהם. במידה ואתם מזמינים מרצים במסגרת חברה, חשוב לדעת כי עלויות של הרצאות מעין אלו, מוכרות על ידי רשויות המיסים.
מרצים לאירועים חברתיים
הרצאת העשרה של מרצים מומחים הפכה להיות טרנד נפוץ לאירועים חברתיים. כיום קיימים מרצים מומחים בתחומים ונושאים רבים: החל מהילינג ותקשור, פתיחת קלפים, אסטרולוגיה, סקס ועוד כהנה וכהנה נושאים. מרצים מוכשרים, נחנו ביכולת להפוך כל מפגש חברתי שכזה לאירוע שלא ישכח במהרה.
בטרם אתם בוחרים מרצים, הגדירו את הנושא ואת חברי הקבוצה - חשוב שתדעו את גודל הקבוצה. ותתאימו את הנושא לסוג וגודל הקבוצה. בדקו האם יש לקבוצה תחומי עניין משותפים, מעבר למכנה המשותף הרשמי. במידה ויש לקבוצה תחום עניין משותף, יהיה לכם קל יותר למצוא מרצים אשר יעניינו אותם.