מי לא מכיר את המחזה של לקוח הנכנס לחנות או לעסק אחר ומוצא את המוכר כשהוא שרוע על הדלפק, מול מאוורר, מנסה נואשות להתמודד חום הקיץ. עם זאת, ככל שלקוחות העסק יכולים להזדהות עם תחושותיו של המוכר, בעסקים כמו בעסקים, נוחותו של הלקוח היא הקובעת. לכן, ובייחוד בתקופת יולי-אוגוסט, עסקים מאבדים לקוחות או זוכים בהם בגלל... אוויר.
מאווררים יכולים להיות פתרון איכותי וחסכוני עבור עסקים מסוימים, אולם עבור עסקים אחרים השימוש במאווררים אינו אפשרי, הן מפני שלרוב אינם כה אסתטיים, והן מפני שהרוח אותה הם מייצרים לצורך קירור החדר יכולה להפריע לסדר בבית העסק ואף להפריע מאוד ללקוחות. אם ניקח לדוגמה בית קפה, מאוורר יעיל בעיקר בטווח הרוח אותה הוא מייצר, כלומר שכאשר אינו מכוון ישירות על הלקוח, הוא אינו יעיל. הדבר בעייתי בייחוד מפני שלא ניתן לספק מאווררים לכל אורח ואורח ואפילו לא לכל שולחן ושולחן. אבל, גם כאשר יכול הלקוח ליהנות מן המאוורר מפני שהרוח מכוונת אליו, הוא אינו יכול ליהנות מארוחתו מפני שכל מה שאינו צמוד לשולחן או שוקל מספיק מתרומם ואף עם הרוח. לכך ניתן לצרף כמובן את אי הנוחות הכרוכה בניסיון לאכול או לשתות דבר מה כאשר השיער מתנופף.
לעומת מאווררים, מיזוג אוויר מציע אפשרות לשמור על טמפרטורה נוחה ואחידה בכל אזורי החדר, פעולתו חרישית, והוא מבצע את פעולתו מבלי להפריע ללקוחות העסק ולעובדיו. עם זאת, חסרונם של מזגנים הוא בצורך לשמור על החדר סגור על מנת שהטמפרטורה בחדר תישמר. ככל שהטמפרטורה אינה יציבה כך על המזגן להתאמץ יותר על מנת לשמור על הטמפרטורה עליה תוכנת לשמור. מנגד סגירת דלת העסק עלולה להביא לאובדן לקוחות פוטנציאליים ו/או לגרום לאי נוחות רבה, עקב הצורך בפתיחה וסגירה מתמדת של הדלת. לאחר כל העצבים הכרוכים בכך, שוב, אין כל ערובה לכך שהמיזוג יהיה יעיל בתנאים אלה. כאן נכנסת לתמונה ההמצאה הגאונית ששמה מסכי אוויר ומסכי אוויר מחוזקים.
מסכי אוויר, כשמם כן הם, משמשים כמסך עשוי אוויר המסייע לשמירה על הטמפרטורה בחללים בהם פועל מיזוג אוויר, בעיקר בעסקים כגון חנויות, קניונים ומחסנים. מסכי אוויר הינם אידיאליים לשימוש בעסקים ובמוסדות, מפני שאלה מאופיינים בתנועה רבה של עוברים ושבים. כך יכולים אלה לשמור על מדיניות של "דלת פתוחה" ובו זמנית ליהנות מן האפקט של דלת סגורה. בנוסף, מסך אוויר פועל חרישית ואין לו מנגנון המצריך פתיחה וסגירה ידנית או אוטומטית של דלתות הכניסה.
בימות הקיץ, מסך אוויר יכול ממש לסייע בקידום מכירות, משום שברגע שנכנסים הלקוחות מן החום הכבד השורר בחוץ, משב האוויר המרענן מקבל את פניהם, ולעתים קרובות ניתן לראות לקוחות אשר נושמים לרווחה כאשר הם עוברים בפתח, ואחדים אף מתעכבים בכניסה על מנת ליהנות מזרימת האוויר. עם זאת, אין הדבר משנה אם מדובר בחימום או בקירור, שכן פעולתם של מסכי אוויר זהה, וכך גם האפקט שלהם. כלומר, שמסכי אוויר יכולים לסייע בשמירה על הטמפרטורה באותה המידה בימות החורף והקיץ.
מסכי אוויר רגילים שומרים בקלות על מיזוג האוויר בדלתות ופתחים רגילים. עם זאת, גם עסקים אחרים בהם פתח רחב במיוחד, כגון מחסנים, בתי קירור ומפעלים יכולים ליהנות מן האפקט של מסכי אוויר באמצעות מסכי אוויר מחוזקים המיוצרים במיוחד למטרה זו. מסכי אוויר רבי עוצמה אלה הינם בעלי ספיקת אוויר גדולה מזו של מסכי אוויר רגילים. שימוש במסכים אלה, אידיאלי במיוחד עבור מחסני מזון, בהם יש לשמור על טמפרטורה קבועה מחד, לשמירה על טריות המזון, ומאידך, עליהם לאפשר תנועה בלתי פוסקת של אנשים ורכבים הנכנסים ויוצאים עם הסחורות.
לנוחות המשתמשים, ניתן לשלוט במסכי אוויר ובעוצמתם באמצעות שלט רחוק, וכך להפעילם ולכבותם לפי הצורך, בהתאם לשימוש במערכת מיזוג האוויר. למעשה, ניתן להיעזר בהם לשם חיסכון, על ידי קירור החדר לטמפרטורה הרצויה ושמירה על טמפרטורה זו בעזרת מסך אוויר. כמו כן, ניתן להיעזר במסכים אלה בשילוב מאווררים תעשייתיים לקבלת אפקט זהה.