בתור אומן וכאחד שיוצר ביום יום, רבים האנשים ששואלים אותי מה קורה עם ההיפ הופ בישראל?
אז התשובה היא די ברורה ההיפ הופ והמוזיקה השחורה חיה ובועטת, אבל כנראה שבימים האלו רק במחתרת.
את יסודות המוזיקה השחורה שהייתה לה בארץ אני זוכר עוד שהייתי בן 16, כשהייתי הולך למועדון הגי' ספוט שהיה אז בחוף גורדון בתל אביב.
הימים ההם היו עוד בזמנים שהיו הרכבי מוזיקה שחורה ידועים, כגון: האור והצל שהינם קובי שמעוני (סאבלימנאל) ויואב אליאסי שהיום די לצערם של מרבית חובבי המוזיקה השחורה כבר לא עובדים יחדיו וכל אחד התפתח לכיוונים שונים, כלא 6 שהיו הרכב היפ הופ מצויין שייצר מוזיקה איכותי, שלוש לראש ומומי לוי עם הלהיט הענק "זוז מצד לצד", שורטי, בזוקה, MC מני, צ'ולו ועוד רבים וטובים.
כמובן שאני חייב לציין שאחת השאלות שעד היום מעסיקה את חובבי ההיפ הופ בישראל, היא מי בעצם הביא את המוזיקה השחורה למודעות היום יומית של ציבור צרכני המוזיקה, סאבלימנאל עם להיטו "אני חי לי מיום ליום" או שבק ס' "ששוב עושים שמות על הבמות"...? ואולי זו בכלל גלגלצ' שמחליטה בשביל כולנו מה נשמע ובאיזו תדירות..?!
מה שבטוח זה שהמוזיקה השחורה חיה ובועטת אבל לצערנו כבר לא בתדירות כזו גבוהה כמו פעם, שלא הפסיקו לנגן ברדיו את להיטי ההיפ הופ הגדולים של סאב, הדג נחש, מוקי וכדומה.
היום הזמנים השתנו וזו עובדה!
ציבור הנוער שלפני עד מספר שנים היה מאזין מושבע ורעב להיפ הופ איכותי ומוזיקה שחורה מפרי היותר, חזר למוזיקת הטראנס והקלאבים שלא פחות טובה, אך בארץ שלנו הכל יוצא מפרופורציות והיכולת לצערנו של תחנות הרדיו לשלב בין כל הז'אנרים השונים של המוזיקה בישראל הם די מועטים והשאלה הגדולה היא למה...?
את הנושא הנ"ל אני באמת מעדיף שפחות לפתוח אבל מה שבטוח זה שעם הרדיו היה רוצה וידע לתת גב וכתף בצורה נכונה למוזיקה השחורה שעושה את עבודתה נאמנה מדי יום, היתה פה מוזיקה שחורה איכותית שהייתה מושמעת בתדירות גבוהה יותר.