אחד המכשירים הטכנולוגיים המפותחים ביותר שפותחו בעשור האחרון, זהו מכשיר ה GPS שנותן פתרון מצויין לנהגים המחפשים להגיע ליעד הסופי בנסיעה.
שירות המפות במכשירי ה GPS הינם שירותים שבמרבית המקרים מצריכים תשלום דמי מנוי חודשיים בשביל לקבל את השירות, או לחילופין לבצע עדכון גרסה אחת לחצי שנה שכרוכה בעלויות כספיות, שזהות מאוד לעלות דמי המנוי החודשיים.
תשלום חודשי על שירותי מפות ב GPS
התשלום החודשי על שירותי ה GPS מתחלק לשניים:
1. תשלום חד פעמי על רכישת חבילת מפות במכשירים התומכים בשירות, שברשותם מקלט לוויני היכול לבצע עדכונים שוטפים של דרכים ומסלולים, בהתאם לעדכוני הגרסה שמתבצעים בתוכנה על ידי החברה.
2. תשלום חודשי על שירותי GPS שבדרך כלל נעשה אצל חברות הסלולר, שמספקות את שירותי המפות ישירות לטלפון מכל מקום בו יש קליטה של ספק השירות.
התחרות והמתחרים הנותנים שירותי מפות
בענף המפות קיימת תחרות לא קטנה ומתחרים שמציבים אתגרים במהלך פיתוח התוכנה, התחרות העיקרית בשירותי המפות גם כאן נחלקת לשניים:
1. במישור הטכנולוגי במכשירי ה GPS והסלולר שמשמשים נהגים ונוסעים מדי יום.
2. במישור האינטרנטי במנועי החיפוש ברשת, שמהווה פלח שוק גדול של גולשים המתעניינים במוצר.
במישור הטכנולוגי ניתן לראות שהתחרות הגדולה על ליבו של הלקוח נובעת בעיקר בגלל העלויות היקרות שמציבות חברות הסלולר ללקוחותיהם שנזקקים למוצר, אל מול חברות שמייצרות מכשירים שכל יעודם הינו אך ורק לתת שירותי מפות דרכים ומסלולים, ללא עלויות כספיות אלא אך ורק בשידרוג גרסה שצריך להתבצע על ידי הלקוח בחיבור קל ופשוט למחשב הביתי, במידה ומעוניין להיות מעודכן על דרכים ומסלולים חדשים שנבנו בשנה האחרונה.
במישור האינטרנטי התחרות הינה בעיקר על דירוג שירותי המפות שמעניקים האתרים הגדולים ברשת, שמתחרים על ליבו של הלקוח דרך מנועי החיפוש הגדולים, כגון: גוגל, יאהו, נטקס, בינג וכדומה.
בגלל השירות החינמי שניתן באינטרנט לקבלת מפות ומסלולים מדוייקים שמתעדכנים מדי יום, מקור פרנסתם של אתרים אלו נעמד בעיקר על פרסומות וחשיפה, שמהם נהנים המפרסמים שמקבלים בממוצע מאות אלפי גולשים מדי חודש.