ודאי נתקלתם לא פעם בשאלה הנפוצה:" אם אני הולך לפגישה עם x, מה אני צריך לשאול אותו?" זאת אומרת שגם כדי לשאול, צריך לדעת מה לשאול.
הרבה פעמים אנו נתקלים בפורומים של החתונה בשאלה הזאת: "מחר אנחנו הולכים לראות מקומות לחתונה. מה צריך לשאול אותם?"
נתחיל קודם מהתחלה: מתי לא צריך לשאול אף שאלה. ובכן, לא צריך לשאול כלום כאשר:
-המקום לא יפה בעיניכם ולא הייתם רוצים לערוך בו את החתונה שלכם
-התחזוקה של המקום לא מספקת
-המיקום הגיאוגרפי לא מתאים לאורחי החתונה
-האיש היושב מולכם לא משדר אמינות/מקצועיות/סימפטיה.
אם עברתם בהצלחה על ארבעת הלאו-ים , זה הזמן להתחיל לשאול שאלות. כדי שתוכלו לשאול הרבה שאלות, וגם לזכות לתשובות הולמות, אנא תטרחו לקבוע פגישה מראש עם איש המכירות. הדבר מבטיח פגישה נינוחה וזמן סביר לקבלת התשובות.
ואלה השאלות שכדאי לשאול, לדעתי, לקראת חתונה:
-מה מספר האורחים המינימאלי שהם מסכימים לקבל ? במקרה שיש לכם מעט אורחים והחתונה שלכם קטנה.השאלה באה להבטיח שלא תבזבזו את זמנכם - ואת זמנו של איש המכירות- לשווא.
-אם, לחילופין, יש לכם חתונה גדולה, תשאלו מה המספר המקסימאלי של אורחים שיכולים להימצא במקום. על השאלה הזאת, כמעט ללא יוצא מן הכלל, איש המכירות יענה בשיטה היהודית המסורתית-הווה אומר, בשאלה:
-כמה אורחים יש לכם?
אם תתפתו לענות על השאלה בכנות, יש מעט מאד אנשי מכירות הגונים דיים כדי להודות שהמקום צר מלהכיל אתכם. רובם "יגמישו" את הקירות, כך שהם יתאימו למספר האורחים שבחתונה שלכם.היזהרו ותחזרו על השאלה בעקשנות:
-כמה אורחים נכנסים ?
אם איש המכירות עקשן ושואל שוב:
-אבל כמה אורחים יש לכם בחתונה?
תענו:
-אנחנו עוד לא יודעים. רשימת האורחים לחתונה לא סופית.
אגב, מובטח לכם שזה איננו שקר: כל יום, עד ליום שלפני החתונה, אתם או הוריכם תיזכרו בעוד משפחה ששכחתם להזמין, כך שמצפונכם יכול להיות שקט.אם איש המכירות נשבר ואומר מספר שהוא קטן ממספר האורחים שלכם, חבל להישאר במקום. לכו חפשו מקום אחר לחתונה. אם , לחילופין, המקום גדול דיו, אפשר להמשיך לשאלה הבאה
.
-מה דרגת הכשרות של האוכל במקום? (ודאו שזה תואם את דרישות המשפחות).
-מה מחיר המנה הסטנדרטית? אם התשובה מתאימה או קרובה לתקציבכם, המשיכו לשאלות הבאות.
-מה מחיר האקסטרות?
-כמה עולה מערכת ההגברה? (להשכרה-לא לקניה, על אף שלפעמים המחיר כל-כך גבוה עד שנדמה שרוצים למכור לכם את מערכת ההגברה).
-כמה עולה ההשכרה של מערכת התאורה? מה האלטרנטיבה כשרוצים לוותר על התאורה?
-האם האוכל מוגש לשולחנות או שהוא נמצא במזנונים?
- (אם מדובר על הגשה)מה מספר המלצרים לכל מאה אורחים בחתונה? הנחיה כללית: שרות טוב לאורחי החתונה שלכם דורש מינימום מלצר אחד על 20 איש-כלומר, על כל שני שולחנות, מלצר אחד. שרות מוקפד דורש מלצר על כל עשרה ולעתים על כל שמונה אורחים. אל תתרגשו יתר על המידה מהנדיבות במספר המלצרים, כיון שאתם אלה שהולכים לשלם טיפ על כל מלצר...
ואם במזנונים עסקינן:
-מה מספר נקודות ההגשה במזנונים? המפתח שנדרש כדי למנוע תור במזנון של החתונה הוא מזנון על כל 70 איש. חלקו את מספר האורחים ל-70 ותגלו מה מספר המזנונים הנדרש.
-מה הרזרבה המובטחת?
-מה שעת הסיום של החתונה? האם צריך לשלם על שעה נוספת-ואם כן, כמה?
-האם יש חניה חופשית או בתשלום? ואם יש חניה, לכמה מכוניות היא מספיקה? אגב: אתם צריכים חניה ל-40% מסך כל האורחים, כיון שמגיעים לרוב בזוגות ולפעמים אפילו 4-5 אורחים באותו רכב.מתקשים בחישוב אחוזים? אתם רואים שהמורה לחשבון צדקה כשאמרה שחשבון חשוב בחיים?
-האם יש שמירה והכוונה בחניה?
-האם יש אבטחה במקום?
-מה הרישיונות של המקום?
כאן עלינו להרחיב מעט: האידיאל זה מקום לחתונה בעל רישיון עסק בתוקף. באולמות אירועים ובתי מלון, זה קיים. בגנים, זה נדיר.אם אין רישיון עסק, חייבים להיות, לפחות: רישיון מהמשטרה, ממשרד הבריאות, ממכבי אש ותעודת ביטוח.
-מה העיצוב לשולחנות החתונה, לחופה ולכניסה , שמעניק המקום?
אם, חלילה, יש לכם בחתונה אורחים נכים, בררו:
-האם יש גישה ושירותים לנכים?
אלו השאלות החיוניות והראשוניות בבירור במקום החתונה. כל אחד מכם ימצא ודאי עוד שאלות כאלה ואחרות, אבל אלה השאלות הנדרשות, בגדול. יש גם דברים ספציפיים שפוסלים מקומות מסוימים, אבל אלה דברים שנמסרים מפה לאוזן ? וזה לא המקום להזכיר אותם.
מזל טוב וחתונה מוצלחת.