מוקדש באהבה לכל עובדי ההוראה
על פי התיאוריה של גרדינר קיימות שבע אינטליגנציות לכל אדם, רוב אנשים מסוגלים לפתח אינטליגנציה לרמת כשרות מספקת דרך גורם ביולוגי, קורות חיים, רקע תרבותי הסטורי, האינטליגנציות פועלות ביחד, תיאוריה זו מספקת אמצעי לבחינת הגורמים האקולוגיים המכריעים בלמידה.
לכל אדם יש את היכולות הרבות המייחדות אותו ע"י סווג כשרים, להלן שבע האינטליגנציות:
לשונית, לוגית מתמטית, מרחבית, גופנית תנועתית, מוסיקלית, בין אישית ותוך אישית.
בנומרולוגיה על פי פיתגורס משתמשים ברשת קבועה של מספרים מ - 1 עד 9 במפה המספרים של תאריך הלידה נכנסים לריבוע מיוצגים מאפייני אופי וכישורים במקום המתאים בטבלה:
ההתייחסות היא חיבור אופקי, אנכי או אלכסוני, במקומות שמופיעים בהם 3 מספרים (3,6,9 ), או שיש חוסר בשלושה מס' כשורה החסרה מתחת.
קו מלא מבטא תכונות חיוביות בתוכנו וקן חסר מבטא תכונות חסרות או בעייתיות, (טכניקה זו פותחה ע"י ג'וליה לין בספרה נומרולוגיה).
כל מספר ומספר בנפרד מצביע על מהות אינטליגנטית בתחום חיים עליו ממונה. להלן המספרים:
מספר 1 - מתייחס לאינטליגנציה תוך אישית, מפתח יוזמה ומנהיגות, יש צורך להגיע למצב של שלמות, מפתח מודעות עצמית חזקה מודעות להלכי רוח פנימיים כוונות מניעים, משמעת עצמית והערכה עצמית. אינטליגנציה זו כוללת ראייה מפוכחת ומדוייקת של האדם עם עצמו, משמעת עצמית, הבנה עצמית והערכה עצמית,
מספר 2 - מתייחס לאינטליגנציה בין אישית, קיימת דואליות, צורך בשיתוף, משקף כמו מראה את האחרים, זקוק להכרה, רוצה לעשות למען, כאשר המס' חסר יתכן חוסר ביטחון, תלותיות וחוסר יוזמה.
קיימת יכולת להבחין במצבי רוח מניעים ורגשות של אנשים אחרים, יכולת להבחין ולברור סמנים בין אנשים.
מספר 3 - מתייחס לאינטליגנציות הבאות: מוסיקלית, מרחבית, גופנית, תנועתית,
המספר מיוחס ליצירתיות, יכולת ביטוי עצמי, יש נשמה של ילד, אומן, חווה דברים דרך הרגש, מס' 3 אחראי על יצירתיות, זרימה של דברים. היצירתיות מתבטאת בתחום הספורט, משחק, מחול, מיני מלאכה ויכולת מוסיקלית גבוהה.
מספר 4 - מבטא את העולם הפיזי, מעשיות, יציבות, השרדות, יכולת התמקדות, התמצאות במרחב ובזמן. מתייחס לאינטליגנציות מרחבית ובן אישית, יכולת לתפוס במדוייק את העולם החזותי, מרחבי, דרכי ביטוי, יצירות אומנות, ניווט וארכיטקטורה. ה 4 זקוק למסגרת להכרת תודה חברתית לתחושת שייכות, מסמל עקרון שתוף, קומונה ואחדות חברתית.
מספר 5 - מבטא יכולת הסתגלות, תקשורת, שינויים, לימודים, מס' של השכל, זרימה מחשבתית, גמישות, סקרנות, תבונה, דיבור, מרדנות, מתייחס לאינטליגנציה לשונית, בילדות מרדנות, התפרצויות, היציבות באה עם הזמן, בין אישית, היכולת להבין בהלכי רוח, מניעה ולהגיב למשאלות אחרים.
מספר 6 - מבטא חשיבה יצירתית, הרמוניה, שתוף, מספר 6 רוצה להרגיש הרמוניה בכל תחומי החיים. לעיתים תחושה של חוסר שלמות, פרפקציוניסט,
מתייחס לאינטליגנציות בין אישית, קיימת רגישות לסביבה, לאנשים, ותוך אישית מתאים ומסתגל לסיבה ומגיע לשלמות ע"י ראיה מפוכחת של עצמו.
מספר 7 - מבטא גבולות אישיים, קשר אל הרוח, מסטיקה, מסמל חיפוש משמעות החיים ומגבלות העולם הפיזי. קיים צורך באיזון בין הרוח ובין העולם הפיזי. מתייחס לאינטליגנציה תוך אישית ומרחבית, קיים ידע עצמי, מודעות פנימית, כוונות, מניעים ומשאלות, צריך לפתח יכולת לתפוס את העולם החזותי מרחבי.
מספר 8 - מבטא הישגים, מימוש קריירה, התעסקות עם כסף, מתייחס לאינטליגנציה לוגית מתמטית, לאנשי 8 יש את היכולת להשתמש במספרים בצורה אפקטיבית כמתמטיקאים, רואי חשבון, קיימת חשיבה לוגית הגיונית מסודרת ה - 8 מייצג את הצורך לעשות דברים עד הסוף, מס' של כסף מכמד, הישגים וקריירה.
מספר 9 - מבטא יצירתיות, תנועה ועשייה, חופש ומרחב, אומץ אהבה, יש המון פוטנציאל, מרחב יצירה גדול, אופטימיות, רצון לחקור, מתייחס לאינטליגנציה לשונית - מוכשר, יכולת לספר סיפורים, פוליטיקה, כתיבה יצירתית, שמוש בשפה לשכנע אחרים, זכירת מידע. אינטליגנציה מרחבית - רגישות לצבע, קו צורה, חלל וליחסים בינהם. גופני תנועתי - יכולת להביע רעיונות, רגשות, כישורים פיסיים כקוארדינציה, כוח גמישות. מוסיקלית - הבנה מוסיקלית, יכולת יצירתית כהלחנה, רגישות לצליל, מקצב. אינטליגנציה בין אישית - היכולת להעניק אהבה ללא תנאי, להבין רגשות של אחרים. (שימו לב לכל שמס' 9 מכיל כמעט את כל האינטליגנציות, מס' זה מסמל אדם עם מרחב יצירה גבוה מאוד, עם כוח אנרגטי מאוד גבוה, אדם זה כדי להתפתח צריך ללמוד כל הזמן).
לסיכום, כפי שניתן לקבוע לכל אדם (דרך שאלון), איזה מן האינטליגנציות הוא חזק יותר ואיזה צריך לפתח, כך ניתן לראות על פי מספרי תאריך הלידה. מספרים קיימים מחזקים את התכונות, הכישורים האינטליגנציה הקיימת ומספרים חסרים מייצגים אם מה שהאדם בא לפתח בחיו. על פי שתי התיאוריות ניתן להבחין שרוב האנשים יכולים לפתח את כל האינטליגנציות שלהם לרמת כשרות גבוהה יחסית אך ההתפתחות תלויה בגורם ביולוגי, קורות חיים אישיים ורקע תרבותי הסטורי. כאשר אדם מגיע לנומרולוג הנומרולוג יכול להצביע בפניו את היכולות, הכישורים שקיימים בתוכו ובכך לעזור לו לפתח את האינטליגנציה שלו, כנ"ל לגבי הורים לילדים או עובדי הוראה, אם באה התפתחות לאדם קל יותר להגיע למודעות ולפתח את התודעה, חיו של האדם יהפכו להיות יותר מאושרים כי הוא ינצל את הפוטנציאל הטמון בתוכו.
באהבה
אסתר דמרי
לאתר הבית שלי
http://www.ima-adama.co.il/homesites/Preview.asp?WebsiteID=856