אחד מן המרכיבים החשובים של התפתחות הציביליזציה המערבית הוא אמצעי התחבורה. ובנוסף על כך אחד מן המרכיבים החשובים של רמת החיים של האדם הממוצע המערבי הוא הרכב הפרטי- "פרייבט" ויכולתו של "האזרח הקטן" להתנייד ממקום למקום ביעילות רבה ובמהירות. לזכות גדולה זו שנפלה בחלקו של ,בתחילה, האזרח המערבי, ולאחריה, אזרחי כל העולם אפשר לזקוף את התפתחותם ושכלולם של מנועים לרכב ממגוון הסוגים הרבים. שיפורם של פסי הייצור מחד ויעילות, חסכנות והוזלתם מחירים של המנועים עצמם מאידך הביאות לתופעה נרחבת של יכולת אזרחית נרחבת לרכוש כלי רכב אשר מטרתם ניוד ממקום למקום – במחיר שווה לכל כיס ובתחזוקה יחסית פשוטה ובלתי מתוחכמת. איכויותיו של הרכב הפרטי, יחד עם איכויות הרכב המסחרי, עלו מדי שנה ושנה וזאת לאור תחרות כלכלית מיוחדת במינה בין חברות ייצור הרכב ברחבי העולם. בנוסף התפתח סוג ספורט חדש והוא הספורט המוטרי המותח את גבולות היצירה המכנית האנושית בתחום הרכב יחד עם יכולות קואורדנטיביות אנושיות. ספורט זה התפתח, בדומה למה שהזכרנו לעיל, יחד עם התפתחותם של המנועים לרכב ושיפורם. תחום זה, או ספורט זה, טרם הוכנס לקונצנזוס הכללי של ספורט או תחרותיות וסביב זה התפתחה תרבות שלמה של ספורט "מחתרתי" או "אנדרגראונד" שבבסיסו שיפוריו העצמאיים של המתחרה בכל הנוגע ליכולתיו של מכוניתו הפרטית יחד עם תפקודו כנהג על הכביש ויכולות התמרון שלו.