ישנם לא מעט דרכים להשיג עבודות גרפיקה בשוק הישראלי. למעשה מי שסיים את לימודי הגרפיקה, יודע במה הוא מעדיף לעבוד ובמה הוא ממוקצע יותר. בסיום הלימודים, תחושו כי יצאתם עם כלים רבים לעבודה בתחום הגרפיקה. רוב רובן של העבודות, מתחלקים על פי ארבע תחומי עיסוק כדלקמן:
בתי דפוס – זהו התחום בו מעדיפים רוב הגרפיקאים שלא לעבוד בו, אך יש לקחת בחשבון כי כל גרפיקאי מתחיל לומד הרבה מאוד בבתי הדפוס.
עבודות גרפיקה בבית דפוס כוללות הכנת קבצים לקראת הדפוס ולעיתים הם אף מבצעים עבודות הקשורות בעיצוב, אך זה לא קורה בתדירות גבוהה.
פרסום – ענף הפרסום הוא תחום אשר מספק עבודות גרפיקה רבות לגרפיקאים. למעשה בעולם הפרסום ישנה חלוקה ברורה בין גרפיקאים, מעצבים וארט דירקטורים. בכל משרד פרסום קיימות עבודות גרפיקה שונות על פי גודל המשרד, סוג הלקוחות להם מספק המשרד עבודה ועוד.
עיתונות – בתחום זה קיימים לא מעט בעלי תפקידים אשר עוסקים במישרין או בעקיפין בגרפיקה. בעלי התפקידים הם אינפוגרפיקה, מעצבים , עורכים גרפים ועוד רבים וטובים. למעשה בדסק עיתון ישנה היררכיה ברורה בתפקידי ועבודות הגרפיקה המוצעות לגרפיקאים. ככל שהוותק וההתמקצעות גדלים כך למעשה מתקדמים בתפקידים. כל דסק עיתון מחזיק גרפיקאים ומספק להם מקומות עבודה החל ממקומון, עיתון יומי, ירחונים ועוד.
סטודיו- בסטודיו ישנם מעצבים אשר מבצעים עבודות גרפיקה שונות לסטודיו.
עבודות גרפיקה – תיק עבודות
אחד הדברים החשובים שעל כל גרפיקאי הן מתחיל והן ותיק הוא להציג תיק עבודות. תיק העבודות מכיל את כל העבודות שבוצעו על ידי הגרפיקאי. תיק העבודות מאפשר למשרדים שונים אשר מעוניינים לרכוש עבודות גרפיקה, להתרשם מרמת הביצוע של העבודה. העבודות שאתם מציגים בתיק העבודות לא חייבות להיות עבודות שקיבלתם עליהם תשלום או עבודות שביצעתם עבור לקוח ספציפי, אלא מספיק שיהיו עבודות שהכנתם במסגרת לימודי הגרפיקה. עבודות גרפיקה שתגישו להתרשמות בתוך תיק העבודות, חייבות להיות מקצועיות ולהציג מיומנות אשר ישאירו רושם על זה שצופה בהם. רק כך תוכלו להתקדם ולהשיג עוד ועוד עבודות גרפיקה.
עבודות גרפיקה לפרילנסרים
פרילנסרים רבים יכולים ורשאים לבצע עבודות גרפיקה מביתם, אם כהכנסה עיקרית או לחילופין כהשלמת הכנסה. משרדים רבים החלו את דרכם כשהיו עוד פרילנסרים וביצעו עבודות גרפיקה שונות עד שצברו ניסיון ומוניטין ופתחו משרד בעל עובדים רבים. ישנם מחירים סבירים אותם נוהגים הפרילנסרים לגבות מלקוחות. עבודות גרפיקה נמדדות על פי קושי ביצועם, איכות העבודה וזמן ביצוע העבודה. למעשה עבודות גרפיקה מצויות בכמויות גדולות בשוק ובהתאם ישנם גרפיקאים רבים המציעים את שרותיהם. ככל שישנם יותר גרפיקאים כך ישנה תחרות גדולה יותר ומכורח הנסיבות המחירים צונחים.
עבודות גרפיקה - לסיכום
עבודות גרפיקה קודמות הן העבודות אשר "יביאו" עבודות נוספות. ככל שתביעו רמת מקצועיות, יצירתיות ומיומנות גבוהה יותר, כך הסיכוי שלכם להיות טובים ולקבל כמויות גדולות של עבודה גדל משמעותית. כל עבודה שאתם מבצעים צריכה להיות כאילו זו עבודה יחידה והיא זו שתקבע את עתידכם כגרפיקאים. עבודות גרפיקה ניתן למצוא בענפים שונים בשוק החופשי כגון: משרדי פרסום, דסק עיתונים שונים אם אלו ירחונים עיתונים יומיים ועוד,בתי דפוס וסטודיו. רוב רובם של הגרפיקאים מעדיפים שלא לעבוד בבתי דפוס אך לעיתים לא ניתן להימנע מכך וזוהי התחלה קשה אך מלמדת להמשך הדרך. בעולם הגרפיקה ישנה היררכיה ברורה אשר מתקדמים בה בהתאם למקצועיות שמפגינים ולתוכנות בהם יודעים להשתמש ולהפיק תוצאות מרהיבות.