מאמרים פרסומיים לעיתונות, אשר נקראים גם בשפה המקצועית "קומוניקטים" (מאמרים בנושא הודעות לעיתונות), מתייחסים לתכנים שיווקיים שנכתבים לרוב על-ידי חברות יחסי ציבור ומשרדי ייעוץ תקשורתי. מטרתם העיקרית של אותם מאמרים פרסומיים היא הבאת פירוט, נרחב ככל האפשר, אודות מוצר או שירות חדש שחברה מסחרית משיקה או מציעה.
כיצד לכתוב מאמרים פרסומיים לעיתונות?
מאמרים שטיבם הודעות לעיתונות, נכתבים תמיד על בסיס פורמט מובנה וקבוע. אותן הודעות לעיתונות מכילות לרוב את ששת הממים: מה, מתי, מי, מדוע, מחיר ומקום. להלן ההסבר:
- מה – כאן יובא הסבר אודות מהות המוצר (או השירות) והחידוש שלו. הסבר זה מופיע בכותרת המאמר ובתחילת גוף המאמר בהתאמה.
- מתי – פירוט אודות זמן ההשקה, תוך ציון הסיבה, מדוע דווקא בזמן זה, שכן לעתים, או אף במרבית המקרים, קיים הקשר אקטואלי רלוונטי להשקתו של מוצר בזמן זה או אחר.
- מי – כאן יש לפרט איזו חברה או גוף עומדים מאחורי המה. הסבר קצר על החברה יופיע לרוב בסוף המאמר.
- מדוע – בשלב זה, יש לספק הסבר משכנע מאיפה נובע הצורך למוצר אותו אנו משיקים. למשל: לאיזה צרכים הוא נותן מענה.
- מחיר – אחד הפרטים החשובים אותו יש לציין בתחתית המאמר, הוא המחיר. הסיבה: כל מוצר חדש שיוצא לשוק, בסופו של דבר נמדד גם על פי תג המחיר שהוצמד אליו. אם המחיר הוא מחיר התחלתי, או שמדובר במחיר ייחודי לרגל השקה חדשה, מומלץ לציין זאת.
- מקום – המשפט האחרון שיצוין, הינו היכן ניתן להשיג את המוצר או השירות. חברות רבות נוהגות לציין את כתובתו של אתר האינטרנט שלהן, טלפון לבירורים וכן פירוט פריסת הסניפים השונים שלהן ברחבי הארץ.
איפה ניתן לפרסם מאמרים פרסומיים לעיתונות?
אמצעי המדיה השונים מספקים במות מגוונות לפרסום הודעות לעיתונות, כל זאת בהתאם לאופי ההודעה והתחום בו היא עוסקת. חלק מהבמות המרכזיות המסורתיות, כוללות את העיתונות הכתובה, הכוללות עיתונות יומית, עיתונות כלכלית, עיתונות עסקית, מגזינים שבועיים או חודשיים, מגזיני נשים, מגזיני אופנה, מזון (קולינריה), צהובונים, עיתונות נוער, מקומונים וכדומה.
השימוש במדיום האינטרנט להפצת הודעות לעיתונות
בשנים האחרונות, חלה עלייה משמעותית וניכרת בשימוש שמאפשר מדיום האינטרנט לצורך הפצת הודעות לעיתונות ומאמרים פרסומיים. אתרי שיווק רבים, כמו גם אתרי מאמרים מקצועיים, לצד אתרי נישה כגון פורטלים העוסקים בתחומים מוקדמים (למשל פורטלי אופנה, טיפוח, קולינריה, כלכלה וכדומה), מציעים במה חופשית לרוב, להפצת מסרים שיווקיים באמצעות כתיבת מאמרים.
למעשה, ניתן להיעזר באתרי מאמרים חופשיים כדוגמת אתר הכותבים, Authors.co.il, להפצת מאמרים והודעות לעיתונות בחינם. מנגד, אתרים רבים יסכימו לפרסם עבורכם את אותן הודעות, במידה ויתנסו במוצר, במטרה לחוות דעה אישית על השימוש במוצר ותועלתו האישית. שימוש לב: חוות דעתם עלולה להיות שלילית לעתים.
לסיכום, אין כל ספק כי מדיום האינטרנט זמין, נגיש וחופשי להפצה ופרסום של מאמרים או הודעות פרסומיים, לכל מטרה שהיא ובכל תחום וזמן. עשו שימוש במדיום זה בצורה נבונה ומשכילה ותזכו לתגמול בהתאם.