כיצד ניתן לנצל בלוגים למטרות יחסי ציבור?
הבלוגים הינם כלי שיווקי שימושי ויעיל, ליצירת פלטפורמה רחבה קהילתית, סביב רעיון, מוצר או שירות. משרדי יחסי ציבור רבים, כמו גם יועצי תקשורת בתחום, עושים שימוש שוטף בשירותי הבלוגים השונים המוצעים ברחבי האינטרנט, מתוך מטרה להשיג חשיפה מירבית, נקודתית, לתחום העניין או הידע הנכתב בבלוג.
אז למה אם כן לעשות זאת באמצעות בלוג?
העברת מסרים שיווקיים, בצורה מעודנת משהו, באמצעות פלטפורמת בלוגים, הינה כלי יעיל, מאחר ומדובר בפלטפורמה מדויקת, שכן הבלוג נכתב תחת כותרת מסוימת, המאגדת סביבה קהל קוראים השותף לאותו תחום עניין. למעשה, אותו קהל קוראים, אשר לוקח חלק אקטיבי משהו, בקריאת תכני הבלוג, הינו קהל שבוי הנתון בידי כותב הבלוג, אשר יכול להשפיע עליו במגוון דרכים וצורות.
אינטראקטיביות היא שם המשחק
הקהל מצידו, מוזמן להגיב בבלוג במגוון דרכים. באופן כזה, הוא מרגיש אקטיבי, מגיב ואף מקבל היזון חוזר מכותב הבלוג. כל זאת בצורה חופשית ודמוקרטית לכאורה. אינטראקטיביות זו, מהווה היבט חיוני למשיכת קהל קוראים פוטנציאלי, שכן מדיום האינטרנט הפך בשנים האחרונות למדיום שיתופי יותר ויותר. אם תרצו, ניתן לראות בבירור שהמגמות העיקריות של אתרי האינטרנט המובילים בעולם, נוטות ליצירת תכנים שיתופיים כגון שימוש בטובקים, פורומים ושירותי בלוגים.
כיצד לזהות שמדובר בבלוג יחצ"ני?
לא תמיד ניתן לזהות שהבלוג אותו אתם קוראים כעת, הינו בלוג בעל אופי יחצ"ני. למעשה, חלק מהבלוגרים, אשר כותבים את אותם בלוגים, כה מיומנים ומוכשרים, עד שיהיה זה כמעט בלתי אפשרי לזהות שזהו בלוג מסחרי.
יחד עם זאת, לעתים כן ניתן לזהות בלוגים מסחריים, באמצעות כמה נקודות מרכזיות שיש לשים אליהן לב:
- האם ניתן למצוא בתכני הבלוג שם של חברה או מוצר שחוזר על עצמו לעתים קרובות מידי?
- האם התגובות הלכאורה אובייקטיביות, נראות לכם לא טבעיות ומגמתיות?
- האם הבלוג משלב בתכניו תמונות של מוצרים שנראות מלוטשות מידי כדי להיות אותנטיות?
תשובות לשאלות אלו יעזרו לכם להבין מול מי אתם עומדים ועם מי יש לכם עסק. זכרו כי עליכם לגלות חוש ביקורתיות ושלפעמים, דווקא אותם בלוגים פרסומיים מסחריים, יכולים לספק לכם מידע רלוונטי שימושי ומעניין, לגבי נושא או תחום שהיו לכם שאלות ותהיות לגביו. בלוגים מסחריים במהותם, אינם בהכרח דבר רע.