603המיקדו-גילברט וסאליבן-אופרה פרינג'-מנדל יפו603
תמונות-אלי ליאוןלפני כשלוש שנים מנהלת המרכז לתרבות מנדל ביפו אינגי רובין יחד עם יובלזמיר-בעל פרס רובינה ומסקין לתיאטרון וגולנד ואדיס דה פיליפ לאופרה ובמאי ושחקן,יסדו את המרכז לאופרה פרינג' במטרה לשמש כבמה להפקות דרמה מושרת בעברית ברוחעכשוית.
לאחר ארבע הפקות עד כה פותח כעת המרכז את העונה החדשה עם האופרטה "המיקדו"מאתגילברט וסאליבן שנכתבה ב1885.עלילת האופרטה מתרכזת בכך שהמיקדו השליט ממנה תלין ראשי בתנאי שאם יצווה הואלתלות מישהו יצטרך האיש שיבחר כתלין לתלות קודם את עצמו.
קוקו-התלין החדש -יוסי צברי-מאוהב ב ים ים-הגר ליבוביץ.מופיע זמר נודד -ננקיפו-דני לשמן שמאוהב גם הוא בים ים.כאשר ציווה המיקדו לתלות מישהו קוקו מתחלף עםננקי פו וכך הוא יתלה במקומו בתנאי שקוקו יסכים לותר על ים ים.מתברר שהזמר הנו בנוהאבוד של המיקדו ולאחר אירועים שונים הסוף טוב.הנוסח העברי והבימוי הם של יובל זמיר.הוא הכניס כמה אלמנטים עכשויים בתמלילויצר אירוע מוסיקלי קאמרי צנוע ,חביב ביותר,משעשע,מענין ורענן.
כיוון שמיסדת האופרה פרינג' הנה המנהלת של מנדל, הופעות האופרטה מתקימותשם.
תנאי האולם הטוב להרצאות אינם מהמשופרים שבאולמות להצגות ואופרטות בגלל גודלהבמה, הצפיפות,האקוסטיקה וכו'.הבמאי התחשב בנתוני המקום וההפקה בהתחשב בתנאים אלו טובה מאוד.
הוא ביים את האופרטה בנימה הומוריסטית,ליצנית במקצת ומשחק המשתתפים היה בהתאם.הם שרים היטב ,משחקים מצויין ובמשחקם יש קריצה להצגת בידור קלה ומצחיקה.
אין סצינות סטטיות.הכל מלא קצב ופעילות.כולם שרים בהגברת קול,דבר שנתן לקולות הד,עומק ועוצמה שהיתה לפעמים רבהמדי.
השירה בעברית בהיגוי ברור ואפשר להבין כל מילה מושרת.
ההפקה צבעונית מאות בזכות התלבושות היפות,הקישוטים בשלל צבעים שעוצבו ע"י אניןרשב"ם,הפאות של נעם הוברמן והתאורה של אורי רובינשטיין.התנועה מוגבלת אך סבירה בהחלט בהתחשב במקום והיא עוצבה ע"י שרון וזנה.עיצבה אתהתפאורה הכוללת מחיצות נעות פולינה אדמוב.
הלווי המוסיקלי מורכב משני נגנים אייל עמיר ואסף פינקלשטיין המנגנים ביושבם עלהבמה ופס קול מוקלט ועשיר בו משתתפים 6 מבצעים כאשר על הניהול המוסיקהוהעיבודים אחראי אייל עמיר.שישה הם משתתפי ההפקה כשחלק מהם מבצעים כמה תפקידים קטנים ואפיזודיים.
כולם גם משחקים וגם שרים ועושים זאת היטב.
יוסי צברי כקו קו התלין ודני לשמן כננקי פו הבן המחופש של המיקדו היו מעוליםכשחקנים.
הם אינם זמרי אופרה אך היו טובים גם כזמרים.צחי סיטון היה טוב מאוד הן במשחק והן בשירה. יש לו קול חזק נעים וערב מאודלאוזן.
דנה מושקטנבליט כפיטי סינג וקטישה היתה טובה מאוד וקולה הקולורטורי בקישוטיוהרשים היטב את הקהל.כשחקנית בתפקידה היתה אקסצנטרית-ראוותנית ביותר ומבדרת.
הגר ליבוביץ היתה טובה מאוד עם קול נאה ביותר.
גיא ברכה מילא כמה תפקידים כמיקדו,פיש טש העסקן ופיפ בו,בהצלחה רבה.זאת היתה הפקה טובה שהתחשבה במקום בו הוצגה והתגברה בצורה סבירה על הקשייםהרבים שעמדו בדרכה.
יש לראות במרכז האופראי יוזמה שיש לברך עליה ולעודדה.טוב שיהיה גם גוף פרינג'יאופראי פעיל.לראות או לא לראות:הפקה קאמרית צנועה,חביבה,חיננית ביותר, מבדרת, מבוצעתומבויימת טוב מאוד שגרמה להנאה רבה לצופיה ומאזיניה.איחולי הצלחה.
נכתב על ידי
displayEmail('blog','elybikoret','gmail.com',"elybikoret")
elybikoret-אלי ליאון ,4/2/2010 ,11.23