נכתב על ידי: אלי זיו
תאריך: 08/12/2011
בחזרה למאמר

הדפס את המאמר


אתרים לא מגיעים לאינטרנט סתם כך. מאחורי כל אתר ואתריש אג'נדה: מסחרית, תדמיתית, הפצת מסרים פוליטיים וכו'. כל מי שמשקיע בבניית אתר אינטרנט, בין זה זה אתר מסחרי דרכו ניתן לרכוש מוצרים או להתחבר לשירותים ובין אם זה אתר שנועד לקדם חברה מסויימת, ארגון או מערכת חדשותית ועוד, כל אתר מסתמך על גולשים. ללא גולשים (המילה הנפוצה לגולשים באינטרנט הינה טראפיק) - אין לאתר כל מעמד ברשת שלא נדבר על כך שהתדמית והמודל העסקי או המסחרי אינם באים לידי ביטוי כלל וכלל. קידום אתרים ברשת היא הדרך היחידה להגביר את מספר המשתמשים המגיעים לאתר כך שהתאריהפוך נפוץ ומוכר.
קידום אתרים עבור אתרים המתבססים על פרסום:
קידום אתרים כפי שכבר צויין הוא הוא בראש מעיניו של כל בעל או מנהל אתר שכן אתר נועד לפנות לציבור ולכן קידום אתרים זה האמצעי להזרמת גולשים אל האתר. כאשר אתר מתפרנס מפרסום (חברות מסחריות משלמות לו בכדי שיציב פרסומות או שמשרדי יחסי הציבור המייצגים חברות במשק מבצעות את הפעילות המסחרית עבורו), כאמור אתרים הנשענים על כספי המפרסמים צריכים להוכיח כי שווה להם לפרסם באתרם. ככל שלאתר יש יותר גולשים כך יותר כדאי לפרסם בו (וזאת כמובן בתנאי שיש התאמה בין קהלהיעד של המוצר לבין קהל היעד של האתר). קידום אתרים היא השיטה להביא גולשים כי עבור כל גולש, מנהל האתר יקבל עודתמורה. קידום אתרים זו הוצאה מוכרת או השקעה כדאית ואף השקעה בטוחה.
קידום אתרים - בכל מודל של אתר:
אתרים לא מגיעים לאינטרנט סתם כך. מנהלי אתרים לא משקיעים הון התחלתי בבניית אתרים, עיצוב אתרים, הזנתם בתוכן ועוד רק בכדי שהם ישבו להם שם ברשת ללא כל תועלת. מאחורי כל אתר יש אינטרס. בכדי ליישם את האינטרס הזה חייבים לעבוד על קידום אתרים במנועי חיפוש (הכוונה בארץ לקידום אתרים בגוגל שהוא מנוע החיפוש המנוצל ביותר). כל הקונספט של קידום אתרים באינטרנט הוא: לבנות נכון אתרים מבחינת תוכן, מבחינת קמפיינים במנועי חיפוש, חילופי קישורים ועוד, בכדי שמנועי החיפוש יוכלו להפנות גולשים לאתר דרך הצלבה בין אופי האתר והנושאים בהם הוא עוסק לבין התחומים בהם מתעניין הגולש. קידום אתרים זה תחרות האתר באתרים אחרים הדנים באותו נושא או באותה קטגוריה.
לכן לא ניתן כיום לדבר על הצלחה של אתר מכל סוג שהוא או על הערכת תשואות של אתר ללא השקעה מואמצת בערוץ של קידום אתרים במנועי חיפוש. כאשר בצוות האתר אין אנשים אשר מתמחים (מתמחים לא רק מבינים!) את התחום של קידום אתרים, או כפי שהוא מכונה בשפה המקצועית SEO, ניתן לשכור את שירותיו של מקדם אתרים מקצועי או יועץ קידום אתרים מקצועי אשר ינחה אותך,תמורת תשלום קבוע מראש או תמורת אחוזים מההצלחה העתידית המובטחת לאחר ההסבה לניהול האתר תוך שימת דגש מיוחדת על קידום אתרים.
זכרו כי קידום אתרים הוא בגד חובה ולא המלצה כיום ואם אתם רק נמצאים בשלבי הקמת האתר או תכנון תקציב ניהול האתר, מומלץ להקצות מראש משאבים - זמן וכסף לטובת הנושא.אז מה עוד אתם צריכים לדעת על קידום אתרים לפני שאתם יוצאים לדרך? שקידום אתרים הוא רק אחד מני שירותים רבים לתחזוק האתר שלכם. כל אתר זקוק לשירות עיצוב אתרים אשר יהפוך אותו ליפה וייחודי מעל פני אתרים אחרים - בייחוד אם מדובר באתר שלו יש מתחרים רבים ברשת. לכל אתר צריך תחזוק שוטף של הפרסום והשיווק - ניהול קמפיין פרסום באינטרנט הוא לא ניהול פשוט אך אפשרי, וניתן להוסיף לו תוספות מעניינות כמו כתיבה שיווקית שמביאה חיות וקצת "פלפל" לאתר ולרמת השיווק שלו מול הגולשים.

 
אודות המחבר
המאמר הודפס מאתר - אקדמיקס - ספריית המאמרים של ישראל - http://www.academics.co.il
http://www.academics.co.il/Articles/Article45952.aspx
בחזרה למאמר המקורי

הדפס את המאמר