הספרינטר המסחרית החדשה והגדולה של מרצדס המיועדת לרישיון נהיגה 3 הושקה לפני כחודשיים בישראל. מרצדס ספרינטר מסחריות לרבות אחותן הזהה כמעט לגמרי- פולקסווגן קראפטר, מיוצרות בגרמניה ולהבדיל מגרסאותיהן הקודמות ניחנו בעיצוב מרשים ומרענן במיוחד. יחד עם זאת הדמיון בין הדגם החדש לזה הישן ניכר בהחלט, ואין עם זה שום בעיה גם מכיוון שהעיצוב איננו כה משמעותי לענייננו וגם משום שהגרסא הקודמת גם היא ניחנה במראה לא רע בכלל.
הדגמים המסחריים החדשים של מרצדס
אולם בספרינטר החדשה של מרצדס תא הנוסעים מצביע על קפיצת מדרגה די רצינית לצד איכות חומרים והרכבה משופרת הרבה יותר. מדובר באלמנט חשוב מאד כי הוא מתייחס ישירות לנהג עצמו. מרצדס ספרינטר מסחריות מגיעות עם תאי אחסון רבים ומרווחים, מחוונים ברורים ופשוטים, התקן לניירות ומציעות בנוסף מקום מרווח לרגלי הנוסעים. בדומה להן גם הדגמים של מרצדס ויטו או מרצדס ויאנו המסחריים מציעים שפע של ביצועים מרשימים ועיצוב עוצמתי וחדשני.
דגמי ויטו ויאנו של מרצדס
מרצדס ויטו נחשבת כיום לאחד מהדגמים המסחריים המובילים ומתאימה לכל משימה אפשרית, כל זאת ועוד במחיר שבהחלט שווה את התמורה. בדומה לשאר הדגמים המסחריים, ויטו בעלת מגוון מערכות בטיחות מצילות חיים, מנוע גמיש, חזק ויעיל עם ביצועים באיכות גבוהה. מרצדס ויאנו מציעה גם היא שפע של מקום בתא הנוסעים ועיצוב יוקרתי שמעפיל על שאר הדגמים בקטגוריה. המסחרית של ויאנו היא בעלת חבילת אבזור עשירה המכילה מושבים איכותיים, חלונות חשמליים מלפנים ומאחור ומערכת קול באיכות מאד גבוהה.
יתרונות וחסרונות של הספרינטר החדשה
הספרינטר החדשה של מרצדס מתאימה לחמישה אנשים וחשוב לציין כי למעלה מכמות נוסעים זאת תגרום לאי נוחות בספסלי הישיבה. מפרט האבזור שלה הוא טיפוסי לכל מסחרית ומגיע עם מערכת קול לא מקורית, כרית אוויר עבור הנהג בלבד, מזגן, מושב הידראולי רק לנהג עצמו וחלונות חשמליים. מרצדס ספרינטר מסחריות מגיעות בכמה גרסאות אחת מהן כוללת ארגז פתוח באורך בינוני, מנוע טורבו דיזל של 2.2 ליטר, 150 כ"ס ו- 33.6 קג"מ, תא נוסעים כפול של נהג ושישה נוסעים, תיבת הילוכים ידנית עם שישה הילוכים.
אפשרות תמרון בעיר
המסחרית החדשה, ספרינטר היא גדולה יחסית בעלת אורך של 614 ס"מ ורוחב של 199 ס"מ. יש צורך לנקוט במשנה זהירות כאשר מתמרנים איתה בעיר. סביר להניח כי היא לא תוכל להתמודד עם רחובות צרים ועמוסים. ההיגוי שלה קל ופשוט, קוטר הסיבוב איננו מוגזם כלל ועומד על 13.6 מטר ובאופן כללי מספקת אפשרות תמרון נוחה בתנאי כמובן שזוכרים להיכנס לסיבוב מאוחר יחסית בהתאם לאורך שלה.