ב''ה.
מבואה לפתרונה של עומס הכבישים בארצנו
כתבה עומס הכבישים.
"הכתבה לקוחה מתוך הספר שלי "חלום מבואה לציון"
מאמר זה הוא מיועד לכבוד הכנסת ושרי ממשלתנו
וכך גם לכלל העם נכבדים חלוצים נאמנים לכל יושבי הארץ
ברשות מורי ורבותי נכבדים ויקרים אנא קראו את מאמרי זה כדי להיות ערים למצב ולמצוא עימי פתרונות לעומס הכבישים,אני רוצה לספר לכם שלא נוח לי לשלוח מאמרים אשר בהם יש מסרים לשינוי מהלכים או שמא הדברים במולדתי חלילה לא מתנהלים כראוי נהפוך הוא אני מעורב רגשית מאד עם מולדתי ורוצה רק טובה על בני עמי ולכן מאמרי הם לפעמים נוטים להיות לא שגרתיים ואני לתומי נמצא במבואי סתום
שאלתי :
האם לשלוח את מאמרי כדי להשפיע טובה ולהביע את דעותיי לשיפור המצב ?או לא להתעניין ולא ל היות מעורב בחלק הציוני של הוויית הארץ שלנו אך רוחי לא נותנת לי מנוח. אני חש צורך לכתוב ולהביע את דעותיי למען מולדתי ולכן ברוב חמדתי למצוא פתרונות נאותים אך קשים לעשייה הדורשים כוח, יכולת ואומץ רב לעשות שינוי חזותי למען אורח חיים טוב יותר ונחה הדרך על כולם. לזאת אני כותב ומשקיע הרבה זמן בכדי להצליח להעביר את המסר שלי בצורה הטובה ביותר בלא לפגוע באף אדם חלילה ובלא לפגוע בבכירי כבודם של ממשלתנו היקרה .ולכן עשו עימי חסד להבין את טובי וראו כי אנוכי רוצה רק טובה עלינו מהרה
הנושא הוא שיפור איכות החיים מעומס הכבישים בארץ :
עומס הכבישים הוא לצערי מצב נתון קשה ומקשה על החברה בארץ מרדף הזמן בכבישי הארץ גורם ללחץ בכל הארץ.המצב בכבישים הולך ומחריד יותר ויותר, חיצונית הכבישים שלנו בארץ הם אכן מסודרים ונקיים מאד.אולם אני מביט על המערך הזה בצורה שונה אשר מבקשת ממני יותר ויותר
"הסתכלות אחרת" על המציאות הקודרת ברחבי הארץ עקב העומס בכבישי הארץ .אני רוצה שהנסיעות בכבישי הארץ יהוו יותר רגועים ונוחותם תהווה הרגשה של נסיעה מהנה ולא לוהטת מאימת הלחצים הרוויים וגם שהדרכים תהיינה יותר נגישות לנוע בהן בחופשיות ובמהירות. כפי שאמרתי המצב הוא נתון ולא פשוט האומנם מצב הכבישים בארץ הם מעולים ומושקעים מאד וכל הכבוד לממונים אך המצב דורש שינוי סדר חדש באורח היום הישראלי ומשמעות הכבישים היא הגבוהה ביותר לנו כי הכבישים הם השבילים הממנעים אותנו להגיע ליעדים, בלא הצירים הללו אין אנו יכולים . לנצל את יום העבודה במאת האחוזים אלא רק בכ70 אחוז. רעיוני הוא לא לתת למרדף הזמן להכותנו לעייף אותנו חינם כי יש פתרונות לכל אך הדבר כרוך באומץ רב. משמעות המאמר הזה לבנות אורך חיים יותר נוחים ורגועים במולדתנו ע''י הסכמה כוללת מבני העם להבין מה יותר טוב לנו להיות כל הזמן במכתש הלוהט המהווה סכנות רבות בכל המישורים או להטות מחשבתנו לבחור בדרך יותר נוחה לכולם ,למה לנו לרדוף אחרי מד הזמן המלהט בכבישי הארץ ? למה לא ניתן לכולם רווחה ורוגע בכבישי הארץ הרי רוב המדינה נוסעים ברכבים היום אז מה לנו לחכות לנסים ונפלאות שהכבשים יירגעו בעומסם , יש פתרונות אשר נושאים עימם החלטות כבדות.
יש לערוך שינוי תחזיתי בכל פני המדינה לעשות או לא לעשות, להיות או לא להיות אני בוחר בלעשות ולהיות ,(בניית גשרים לרכבות, הטבות לנסיעות באוטובוסים, הנחות בנסיעות בתחבורה ציבורית ,נסיעת משאיות בלילות ,סדר חדש.בלאי גבוהה ,תקלות ,ועוד , סידורים בעיר, תחבורה ציבורית ,אופניים ודו גלגלי,אך אני חפרתי בנושא ומצאתי לתומי את הפתרונות שאני חושב עליהם לשיפור הנסיעות בכבישי הארץ : פנייתי היא ישירה לממשלה דרך הכתבה הזו אך אנוכי רוצה גם את התייחסות של החברה על
רעיוני בה אני חושב להקל בצורה כה משמעותית כדי לנוע בכבשי הארץ בצורה יותר נוחה ומתונה באורך היום הישראלי כתיבתי איננה באה "משעמומי" ואני משקיע רבות למצוא הרבה פתרונות על קו מחשבתי ומבקשת כתבתי ממני לשדר את הידע שיש לי כדי לשתף את החברה בדעותיי ובכדי להצליח טובה בשיפור הדברים למען אורח מולדתי,הדברים שאני כותב חלקם "מקשים" לקבלם וחלקם מקשים להבנתם ,אך לתומי והבנתי יודע אני שרק דרך יסודות ופשרות והסכמות אפשר להגיע למקום הכי טוב שנותן תשובה נוחה ומתאימה לרוב בני העם.לזה אני קורא "הסתכלות אחרת" (אך לא מחייבת שהיא צודקת)לנושא: המרדף אחרי הזמן- מונע מאיתנו להגיע ליעדים שלנו בניחוחה של הזמן עקב המצב של
עומס כבישי הארץ אנחנו התרגלנו לזה כאלו זה מובן מעליו והמצב נתון אז "אין מה לעשות"
אך אם נביט לרגע ונראה מה אנחנו לא עושים כדי לעמוד בלוח הזמנים השוחק אותנו
בכבישים העמוסים , דוחים דברים ,מתמרנים בין הזמנים הכל כדי לעבור את היום בלא "רגיעון,"
סדר יום כבד ועמוס המתיש את כולם ברחבי הכבישים בארץ עם כל הכבוד והערכה הגדולה שלי באמת לעבודה הרבה והמושקעת שהמדינה שלנו משקיעה בפיתוח כבישים ובהברקתם ממש למופת אני מצדיע לנאמנות ,אבל חברים יקרים יש לנו פה בעייה אחרת, בעייה של התרבות כלי הרכב על כבישי הארץ לאין סוף וכבישי הארץ פשוט מתישים אותנו וגורמים לחברה להיות תמיד לחוצה וסוערת עקב העומסים המרובים .מערך הכבשים זהו מערך תנועה אשר ממסדות את היעדים לתיפעול המשק וכל אשר במדינה.ישנן דברים שאפשר לטפל דרך שינוי מהלך סדר יום ישראלי ולקבל תמורה גדולה נוחה עבור החברה שלנו התוצאה היא רגועה וניחוחה בשעות היום ,להלן בעיות רבות מתלוות עלינו וגורמות לנו להרגיש את העובדה עקב המצב הזה:תאונות דרכים ,לחץ ועצבים, מחלות הנגרמות עכב כעסים וחוסר רוגע ,פזיזות זעם ,חוסר מתינות , התרגלות למצב הנתון הוא חודר לתת המודע ונותן לנו להבין שזהו המצב ,
חוסר נחת בכבשי הארץ ,גם הסתכלות למצב המזג האויר והתופעות האל טבעיות אשר מהוות סכנה חלילה בשעת לחץ וחרום לזה התרחבות והסתכלות רחוקה היא מועילה ומקדמת פילוס הדרכים בכל הנתיבים ובכל המישורים ,זה נקרא הערכות לוגיסטית היוצרת הגנה מפני זעם הכבשים
וזעם העומס שיש עלינו ,מצבים לא צפויים ,תופעות שאינם צפויות וכל משברי הזמן .אותי לא מעניין מה שיש בכל העולם אותי מעניין מה הנוח ביותר לבני עמי במולדתי,אותי
מעניין הכוח הארצי המוביל את העם לנוחות ושמחה בכל מקום זה מה שמעניין אותי שלנו פה
בארצנו מולדתנו מפיח רק טוב ונוחה על כולם ,כי אני חושב שזה מגיעה לנו לחיות בנוח בארצנו ולנצל כל בר דבר עלינו טובה .
זו ארצנו ,זו מולדתנו ופה אנחנו ניצור לנו חוויה והוויה אשר תעשה טוב לכולם,ציטוט להיות או לא להיות -לעשות או לא לעשות -אני בוחר להיות ולעשות .
מדינת ישראל היא יפה ובנויה על פייה ארץ שאין כדמותה ואפשר להגיע איתה לאורח יום
הכי נעים שאפשר ולמה לא? הרי מגיע לנו ליהנות מכל דבר בארצנו , למה שלא נראה איך פותרים את הבעייה למשנה הזמן בה אנו רוצים ליהנות מאורחותיה של מולדתנו , גם אני ראיתי והרגשתי ורבים כמוני איך זה להיות בלחץ המלהט כמו כבשן המכה אותנו בכבישי הארץ , פקקים נוראים ,ההרגשה של חסר אונים לצאת מתוך גלגלת הכבישים המתישה ולצערי רק מוסיפה ומתרבה עלינו .אדם שרוצה להגיע ליעדו ולא משנה מה היעד אזי הלחץ האמור עליו הוא עומס הכבישים,מד הזמן ודוחק הזמן , כך נוצרת דחייה מציאותית של הרגשה הגורמת תסכול ולחץ מעל הזמן הנורמאלי ודוחק אותנו אליו,
"שינויים טובים זה טוב ומועיל צריך רק אומץ "
"אני לא מוותר על הכתבות שלי מכוון שאני מאמין בהם רק לטובה והשפעה מועילה
אני חפרתי וחקרתי וראיתי את תשובתי למצב .
כמו כן :הרגשה הדחוסה והרועמת ברוח האדם "הנהג/ת" גורמת לחוסר איזון , מוטיבציה
,עייפות מיותרת תאונות דרכים ,,רשלנות בעבודה ,מחלות , חוסר ערכים נכונים לדברים ולזמן
ועוד . כל עוד שאפשר למנוע אותם באמצעות שינוי והערכות חדשה למצב הנוכחי.
המצה: המצב הנורא בכבישים הוא מהוה כביכול את אורך היום הישראלי ,יעדים ,בתבניות יומני לוח הזמנים במערך התעסוקתי (המשק הארצי ),של הווית היום שלנו הוא כל דבר שאנו צריכים לעשות במסה הכללית הוא דרך כלי הרכב ,נסיעות בתחבורה הארצית אל המקומות דרך כבישי ארץ ,אני מבין שזה ידוע לכולם.
סדר קבוע בכל דבר הוא מצב הבריא ביותר לכל דבר .
להלן: שעות של עומס , שעות של תנועה זורמת , שעות של תנועהדלילה ,ושעות של תנועה רגועה .עקב המצב שיש כביכול הכל ללא מוצא המרדף אחרי הזמן הוא נמצא בכבישי הארץ.
ברשותכם :
הפיתרונות שלי:
ברור לי שפיתוח הכבישים בארץ הוא דבר מחייב וטוב עושה ,לולי פיתוח צירים וגשרים חדשים
היינו ממש בבעיה אבל לפי הבנתי לצערי זה לא יפתור את בעיית העומס בכבישים למשך זמן
ארוך ,מכיוון שזה מועיל ומקל על המצב בו הזמן הזה רבות מאד וכל הכבוד אך לטווח ארוך
איננו מועיל לצערי , גם דרכים חלופיות אינן יכולות לפתור את הבעיה ,מכוון שבהתמזגויות
וההצטלבויות בכניסות הערים והיישובים הם אלו שיוצרים את הפקקים להן הבעיה הקשה רודפת כמו שרשרת לתוך כבשי הארץ וגורמת לפקקים העומסים ברוב רחבי הארץ, ולכן אני חושב על דרכים אחרות בכלל (שינוי בהסתכלות אחרת )לטובת המצב המתקשה .
סוגי הפתרונות הממשיים ונכונים למצב ודורש הסכמה של החברה הארצית ומחוקקי הכנסת הישראלית .
ואלו הם:
1-הורדת רכב מנסיעה בכבישי הארץ -יום אחד בשבוע ,מדובר על רכבים פרטיים בלבד, לפחות עשרים אחוז מלחץ בכבישים ירדו,
2-הממשלה צריכה לשנות את מיבנה סדר היום, להלן: לחלק את סדר היום לשניים לשני מקצבים לפתיחת שעות העבודה על פי סדר מחוקק מכנסת ישראל
בהם ימעיטו את עומס הכבשים בצורה משמעותית ויפחיתו את הלחץ הנוראי על בני העם .
לדוגמא:תחילת שעות עבודה במערכות התאגידים ובמפעלים יהיו :בין 630-בבוקר או בשעות 10-בבוקר, ושעות תחילת המערכת החינוכית תהייה ב8 -בבוקר או 830-בבוקר,
מבנה של יום משק הארצי הוא יאה שמונה שעות ביום מבנה העומס בכבישים ירדו ויתחלקו למערכת היום לשני חלקים וידללו את עומס התנועה בכבישים.
שעות הבוקר העמוסים יתחלקו לשניים: מקצה ראשון מ- ,,,ועוד 630 בבוקר ציר הראשון
,ואחר כך הכבישים יהיו פנויים למקצה השני: מ630 -עד 830 ובזה ידללו העומס בכבישים וייעשו רק טוב ונוח לכולם בכל המשורים ,ובשעות החזרה מעבודה צהרים והערב כמובן שהעומסים גם יתחלקו לשניים ויורידו מעומס הכבישים לפחות 30% מלחץ הכבישים משמע : שמשעה שתיים בצהרים ועד ארבע תהיה תנועה בכבישים אשר מחזירה חצי מהמדינה אל הביתה, ולאחר מכן הכבשים (הצירים)משתחררים ומפנים מקום למשמרת הבאה שזה משעה ארבע ועד שבע בערב ולזה הצלחנו למצוא פתרון מועיל לטווח ארוך אשר התוצאה הכוללת ברוב ההיבטים תעשה טוב ונוכל להרגיש שיפור בכל הדרכים המפונות לכל מי שרוצה להגיע ליעדו ללא דחייה וללא פחד אימת הכבישים הגורמת לדחיות ועיכובים רבים ביזבוז דלק ואנרגיות וכוחות על כל זה וגם כסף הקיפי רב
אפשר למצוא מאגר אנרגטי כדי לחשוף את המשאבים שבאים מבני העם ומשאבים לוגיסטים אשר ממנעים לנו את אורך היום לזה יש הסתכלות אחרת ,מה התוצאה ומה תייעל התוצאה ומה תפיח התוצאה לרוב עתי רק טובה וחסכון אנרגיות גם מבני אדם וגם אנרגיות הגורפות כספים רבים ,השינוי הזה יעשה רק טוב לכולם לכן צריך הסכמה חברתית שינוי כה גדול לזה כך ניצור סדר יום של רגיעה והרגשה נוחה ומועילה לכלל הנהגים והציבור בארץ,מבנה יום אחר שכזה הוא יעשה למדינה רק טוב וצריך להאמין בשינוי של סדר היום במבנה סדר הזמנים מכוון שמעמסת הכבשים קודרים ופקוקים ורק מתרבים יותר כלי הרכב , עד דבר מה חיללה וחס לנו לתקלה כלשהיא בשעות העומס הפקוק בשעות הזמן של לחץ ודוחק בשעות העמוסות ,או למשנה:
אפשרות אחרת לחלק את היום לא לשני משמרות כמו שציינתי אלא:לפתוח את שעות העבודה ביום הישראלי במגזרים מסוימים השואפים בכבישים להגיע ליעדם בשעות עשר בבוקר ועד שש בערב .כמו למשל: הייטק ,המשק הלוגיסטי, המחסנים והמשרדים ואולי עוד ענפים המובילים ביום הישראלי בלא בלבול יתר הכל צריך להיות מבוקר בהנחות התחשבות .כל זה ע,י חוקה מכנסת ישראל כראוי שהולכים על שינוי למטרה אחת נוחה על פני כבישי הארץ המטרה היא גדולה וגם שמשנה זה תהייה אפשרות להרגיש את הפחתת העומס בכבישים
אנא קראו את הכתבה בכדי להבין מה אני רוצה ונסו להתבונן לבד בחוויה שאני מספר מפני שחשבתי רבות מאד וחקרתי את הנושא הרבה שנים ואני חושב שכולם צרכים לחשוב על המצב
יותר בכובד ראש ולא לחקות לבעיות נוראיות שתהווה לנו טרגדיות בכבישים ומשברים ,
סעיף3- בעייה נוספת היא:משאיות של פינוי הפסולת (הזבל) שרובים ונעצרים בשולי הכבישים בשעות
הבוקר העמוסות ביותר הגורמות לתנועה עיכובים ופקקים נוספים בתוך השכנות ושביל העיר, אמוני רכבים נעצרים בצדי הדרכים וממהרים להגיע לעבודתם וליעד שלהם ובנוסף מתעצבנים ,כועסים ,זהו עוגמת נפש מיותרת לחלוטין , הגורמת לצירים דחוסים עכב המשאיות הללו ,המשאיות הגדולות הם נעצרות באמצע הכביש הצר וחוסמים את כל התנועה
זמן רב (דחק הזמן )הרי גם הם מועילים לניקיון הסביבה אך גורמים עיכובים ונהגים נאלצים
לחצות פסים לבנים ועושים עברות תנועות בלא אשמה מאונס הזמן ,ברור שאסור וזו עבירה על החוק אך מרוב אשמות רבות הכל מרגיז ולא מסודר והדברים נעשים .גם פה חיללה אם קורא דבר עכב המשאית הכל נהפך להיות פקוק וחסום בכל מקום ומשוב הנהגים נהפך ללחץ וכעס שאפשר בכלל שלא צריך את הכעס הנורא רק אם סדר ושינוי הדברים בצורה מחוקקת וברורה ,הגיע הזמן לעורר את הדברים לכבודם של ראשי העיריות .
4-השקעה בגשרים של מסילות הרכבות בארץ זהו דבר אשר ישחרר עומסים עכב זרימת התנועה ,כיום אנחנו יודעים שתנועת הרכבות מתרבות וזה טוב אך בהרבה צמתים הרכבות חולפות הרבה פעמים בשעות עמוסות וגורמות גם לפקקים נוראים ,אני דווקא מחזק את עניין הרכבות אך צריך הרחבת תנאים נוחים לנושאים בכל המובנים לדוגמא: חניון ליד התחנות ללא תשלום או מחיר סמלי ביותר כרטיס חודשי מסובסד , שירות הרכבות ע"ד תאגיד ממשלתי הכוונה לתת לתושבים רצון ואהבה ונוחות לנסוע ברכבות וזה יעשה גם שינוי .
סעיף 5-תחבורה ציבורית יותר נוחה ומסובסדת ע"ד הממשלה לגרום לאנשים לנסוע באוטובוסים בצורה הנוחה ביותר,
6- משאיות המובילות מסע הם גם חלק מהבעיה ולכן הייתי מציע שנסיעתם למשמרת
עבודתם תהייה רק בלילה מ-10 בערב ועד 5 לפנות הבוקר הדברים שאנוכי חקרתי בם הם יביאו לתוצאות כה טובות אך דורשות מאיתנו הסכמה בכדי לקבל שינוי דרסטי זה הרי תוצאותיה כבר נראות כבשים מדוללים מכלי רכב , נחישות מהנה ורגועה לנסיעות בכבישי הארץ בלאי של תקלות רבות במכוניות ידללו,תאונות ימעטו ועוד ,אפשר לנוסע בכלי דוד גלגלי ,אופניים ,אופנועים קטנים ,ועוד אפשר לנסוע העירה באוטובוס ,או בכלי דו גלגלי כמה נעים וכמה טוב לפגוש את הטבע , לפגוש חברים לשוח ולא להיות בתוך כבשן הכבישים המלהטים אנחנו צריכים להבין שהחיים שלנו הם מתנה ולזה אנחנו צרכים להבין מה נוכל לעשות כדי שננוע בדרכים בנוח בנעימות ובלא לחץ קודר המכה עלינו חרדת הכבשים ,להט וחום נורא היותר לנוח העם לנחות החיים שלנו במולדתנו ,הכל אפשרי בשעת רצון והבנה הכל אפשר לעשות אנחנו מובלים את הזמן, אנחנו קובעים את משאלות שלנו באיכות חיים נורמטיבית הרי זה זכותנו .
פילוסופיה -להלן הגשרים העמוסים הם גם מהווים לנו בעייה חמורה וצריך להוריד את עומס המכוניות משקל עצום יש עליהם ,חוזק החומרים נחלשים וצריך לשמר אותם לאורך זמן שמירה על השקעות הכספים בצורה פיזיקאלית בעניין חוזק החומרים כי חבל על הכספים שהממשלה משקיעה -הסתכלות לטווח ארוך , א- גם חיללה וחס תזוזה של האדמה הגורמות להחלשה של יסודות הגשרים ישנן הרבה סיבות לחשוב למה צריך שינוי בסדר יום בכבשי הארץ אימת הכבישים היא מד הזמן שלא נחשב במידת הצורך הנכונה לתת זרימה חופשית להגיע ליעדים ללא עומס ופקקים עד כלות,חוסר התייחסות לסדר היום הנוכחי למהווה הנוראי בשעות היום גורם לתעתוע חינם על הנהגים העמוסים מקוצר רוח לפרנסתם והמקשה הופך להיות ללא שליטה ברחבי הארץ.הסתכלות אחרת למצב יהווה נכונות למציאות אשר מתחבא מתחת סדר היום לשפר את זרימת התנועה בכבישים, הסתכלות על עומס הכבישים מבחינת חוזק החומרים על מבני הגשרים הם חלק המעלה את המצב למצב חרום למצוא פיתרונות חזקים ומועילים כבר מהיום ללא הרבה כספים שעל המדינה להשקיע לאין סוף.
ב- הסתכלות על חיללה מצב חרום במדינה הכל יהא פקוק כמו מד מלכודת בתוך נבכי הכבישים להגיע לביתם ולמבצרם בשלום, הייתי אומר מענוות רוחי לממשלתנו לא להתמהמה יותר ולחשוב על פיתרונות נכונים ביותר אשר כל העם יצטרך לתמוך בממשלה בלא השקעות של און הכספים ,הדברים הם הנם חשובים עד כלות והייתי מבקש להתייחס לכל סעיף של מאמרי זה מכוון שחשבתי על זה הרבה מאד למען הציבור למען הנוחות לעם, הגיע הזמן לעורר את הדברים לראשי הערים וגם למכובדי הממשלה לחוקק את סדר היום בתנועת הרכבים בכבישי הארץ.
ג- דבר נוסף הוא עצירת הבנייה בתוך הערים: הבנייה בתוך הערים מהווה צפיפות אוכלוסייה ,וכמות הרכבים יותר מתרבים בצירי היציאות מן הערים וגם בתוכם לדוגמא :בניין ממוצא נוסף ברחבות העיר כמה מכוניות נוספו לצומת הקרובה עליו מאה או מאתיים ,וכי למה לנו להוסיף עוד עומס לפקקים בכבשים אפשר להרחיב אוכלוסין בין הערים להפשיר שטחים כדי לפתוח צירים חדשים הממונעים את כלי הרכב לתוך הכבשים הפתוחים כמו למשל כביש החוף ,כביש -4ועוד מה אני רוצה לאומר שאפשר למצוא פתרונות ארוכי טווח בלא הרבה השקעות כספים ולפי דעתי הם יותר יסודיות ומועילות הפשרה שטחים הסמוכים לערים למען הציבור בכדי שיוקל העומס הנוראי ולתת לעם לרוות הנהנה ונוחה במחייתו במולדתנו ,למיטב רעיוני שינוי זה טוב ביותר למדינתנו והתשלום הוא שיתוף פעולה כללי מעם ,הסכמה למצב הנוראי ורצון לשפר את איכות החיים במידה ניקרת ראייה לתווך ארוך ע"י נכונות המצב הכנה ובניית סדר יום מתאים לאקלים העולמי ,משמע התחממות כדור הארץ ,זהו חלק טבעו של עולם אשר מורא לנו את הדרך בכדי לרצות את החיים בצורה הנוחה ביותר ומתאימה לתקופה יש גם עניין של התחממות כדור אשר קרני השמש משזפות עד מאד את האדמות וגורמות להחליש את החומרים וגם האקלים החם גורם להשפעה לא טובה לבני האדם ,בקצרה על הנושא הזה שהסתכלות אחרת מביאה פיתרונות אחרים טובים נוחים מציאותיים מחוברים לטבעו של העולם למצב הנוכחי אשר ממנע אותנו לפעול ולהשפיע משמעות הפילוסופיה הקצרה שלי היא התעוררות למצב ולנסות לפתור את הבעיות בצורות שונות כמו שכתבתי מספרת לכם ,זה הזמן עת לקבל את השינוי הזה לטובה עם הרבה רצון של החברה הכוללת כי יש במשימה הזו השתתפות כוללת של החברה שינוי שעות עבודה ושינוי סדר היום ,אפשר לשנות כללי עבודה נוחים לפי סדר חדש ולעשות גישור למערכת בתוך זמני הנסיעות בכבישים,הכוונה שלי הסכמה להתגמשות נוכח המצב בסדר הזמן של שעות העבודה למען הפחתת העומסים בכבישים,הדברים הם מאד חשובים ונראים קצת קיצוניים וגויים על אני מודיע שאנני שוגה ומדמיין מפני שהכל רואים והכל מרגישים לחץ בלהטי הכבישים עומסים ובעיות כבדות לכלל המדינה ולכן אנוכי חרד למצב ורוצה להיות נאמן למולדתי לכתוב ולשדר לארצי כל מה שאני חושב לטובת המצב .
השינוי הזה שינוי חזותי ממשלה מעורבת בכבודה העליונה לתת מענה אל הדרך בה ממנעת את הזמן באורח היום הישראלי ,דעות של כבודם כנסת ישראל יחוקקו את החוק המועיל ביותר לאחר סקירה ובדיקה מראשי סמכות עליונה להציעה חוק זה על פני הארץ על פי זיהוי והסתכלות למעמקי הזמן עם הרוח המנשבת מה יותר טוב ומה הכי טוב לעם .
בכבוד רב לכם: השקעה איננה גורפת כספים רבים אלא פחות בהרבה לדעתי ואפשר להשקיע כספים בבריאות בחינוך במחירי הדיור אשר גורמים לתושבים בעלי משכורות נמוכות להיות נודדים מבית לבית ,השקעה בספרות ובגינות הארץ ובכל אשר רוח נדיבה שוכנת בציון שלנו היקרה הרצון המוביל והעושה עלינו תמיד בארצנו הקטנה בלא תנאי זוהי ארץ יפה ונותנת מענה לכל תושביה ונותנת רווח ונוחות ושלווה לחיות במולדתנו ללא דחייה הכל רואים כמה הממשלה דואגת לבני עמה ואין לנו מדינה יותר טובה מארצנו ישראל זהו המקום שלנו זה הבית שלנו והכל מותר לכולם יש לנו את הזכות היקרה לחיות בארצנו היקרה ארץ נחלת אבות ארץ בה דמעות רבות על השיבה הביתה בר לבב רז של אור מור ואמונה על
עם בדד שוכן מעונה בו ציון שוכנת הקדושה ,הכל אפשרי העיקר ללא לפחד כלל ,ולאהוב אחד את השני בדרך הטובה ביותר הכל שלנו של עם ישראל היחיד שזכותו עומדת כקרן אור עד השמים לחיות בארצו הקטנה לכולם יש ארצות וכל האומות יש מדינות ולנו מגיע ללא שום טובה מאף אומה לחיות במולדתנו זוהי ארץ נחלתנו היחידה וכולם יחד ביחד נחלוץ בה ונשפר ונקים ונסדר שיהיה טוב לכולם מגיע לנו זו לא טובה זוהי זכות של עם בדד שוכן מעון ציון לבטח יחיה בה לנצח ולא תקום עליו שום
רעה מקנאתם של בני העולם ולכן אנוכי כותב ומשדר לעם שלי את אשר נפשי הומיה למולדתי היקרה .
לסיום ברשותכם קהל נכבד עיקשותי איננה תפלה עלי מכוון שנפשי אוהבת את ארצי מאד מאד . כל שינוי שנוצר בעולם נבט מתוך רוח האדם ולכן אנא התייחסו לכתבתי בכובד ראש כדי לתת
אימון למילותיי היקרות ,זוהי כתבה שכתבתי לפני מספר שנים והיום שהחלטתי לשלוח אותה לפרסום אזי שדרגתי אותה מחדש עבורכם ,אני אוהב את המשפט היקר של בניימן זאב הרצל הגאון והחסיד לציון איש יהודי יקר לנפש הציון אמר אם תרצו אין זו אגדה . "הלחץ ההומה רק יגבר וצריך לשוב על הנולד"
מין ייתן לשינוי טובה על מולדתנו כי ארצנו היא יקרה לנפש שלנו יחד וביחד נראה טובה לשפר כל אחד במפעלו ישפיע ממה שיש לו ונקים עלינו אוהל ציון היקרה לאהבה ושלום על עמינו אמן.בכל יומא בכל שעסקינן למען ארצנו בין כולנו על דרך המלך גם אם מתעכבים דברים ואינם נשמעין אלא לרצותם בלבד יש בהן קדושה לאות אחדותה ואהבת המולדת שכך כל שיח ושאילתא ורצון טוב שנמצא ערב האל הנאמן לטובה על העם וברכת שמים עליו וכל מוצא שפתיו אמת וישר למען המולדת קריאתו נשמעת טובה אך לא מחייבת בדרשתה ולכן הבה ונלך -נא כולנו למען ערבותה ובטחונה של המולדת למען יטיבו בה הימים על כולנו ואם זאת לא תבוא נקל בתוכה כי מקורה נאמנה למייסדה ושורשיה מיוסדים על הארץ וכל רוח שתבוא לא תפילה כי קשורה היא למייסדיה .לחשוב לאורח זמן ללא פחד זהו הסוד שאינו סוד כלל אומץ ,אמונה כי התקופה הזו מבקשת שינוי חזותי כנגד כל הסערות .
ציטוט שאני אוהב את הדמות "אם תרצו אין זו אגדה" אוי איזה אצילות נפש ואמונה ויושר לב היה לאיש היקר הזה אשרי העם שכה הוא טוב עליו ורוח טובה תרחף מעליו לתת מענה לכל קורא מלב מרחם על פנינו תמיד ישראל ישראל בארץ ישראל לעולם ועד.
שפתיים יישקו בך יפתי על דברי אל שיח אורחותייך ציון תמתי. לולי האמנתי בה' לא כתבתי את ספרי הדרך לשלום ,צור משלו הוא יגאלנו לנחמתו מעל שברי עולם נייסד לנו תקווה שהיא אמורה לתת מענה לכל נשמת כל חי ישראל וכל בני החוסים לשמים בעולם הספר שלי הוא רוחני כפי ציינתי אך מפעלו גבוהה ומסריו הם לארוג מאמרי רוח לפתרונות הזמן הרוח יוקדת את האנרגיה הרוח היא היוצרת את הזמן בדממה הגדולה ,הרעיון הפשוט ומים לגמעה ועבודת כפיים למחייה על משאבי הרוח תיצור האנרגיה את ,חווית הזמן לעתיד הזמנים,יראה לשמים אהבה ודרך ארץ נחושה לכבוד בני האדם ועבודת השם האל' הקדוש פה תמצאו משאבים מלוקטים מתוך פלגי רוחי הנודדות על כנפי משאלותיי כמים הכל לכם ,כדי לראות ולהרגיש בטחון של עוצמות הדרך אל השלום ,לולי האמנתי בה' לא כתבתי את ספרי הדרך לשלום ,צור משלו הוא יגאלנו לנחמתו מעל שברי עולם נייסד לנו תקווה שהיא אמורה לתת מענה לכל נשמת כל חי ישראל וכל בני החוסים לשמים בעולם.
שיר: מולדתי היקרה מי ייתן וייטב לך יקרה
אני איתך לחירותי בך התהלכתי במחסה עולמי
לא ראיתי כדמותך יפתי מעולמי- אשיר לך ארץ ,ארץ זוהי ארצי
בך מולדתי חירותי של עולם - לעולם לא אחרת רק ציון בא הדרך
לשיר את המנגינה שלך מולדת זו המתנה של ארץ אוהבת
ישראל ישראל שמרי מקום לעם הנפש על חירותך מולדת
נפשי הומיה בשיר הלל לכבודך הולדת
מולדתי היקרה מי ייתן ואגמול לך מולדת
על תומי התהלך שבי אלוהייך ציון לעולם ועד.
בגללך אהבתי ידעתי רב ונחלשתי מאד מכתבי המאורות שלי מלראות את הדרך מאירה על כבוד פני האדם ולעשות טוב על פני ציון היקרה .
אלוהי השירה לך עת חיי, בדרך הבינותי את אשר יעצתני עולם
ואולם אינני בשלמותי ורוחי נושאת את אהבתי לרעות בגני
את צאני עם עלמתי, והשקיתני אהבתה לדור את חלומי עימה
מנגינת המים בשתיקת הצלילים שרה לאהבה ולשלום ארץ עולם
דמעה השירה כמים עם הדממה, ושלגים הפריחה כרדודים
לנטוף בארץ השיבה.
צמרות רוח מצמררות שוח לחבק ולאהוב, לראות את הכל כאור על הדור.
לגעת ברוח
לגעת בדמעה לאהבה
לגעת בשירה אל השלום
לנוע בצלי הדממה כמו אור הלבנה
לראות את אימא היקרה יותר מדמותה
לראות את אבא היקר מכולם
לשמור את החוויה בעולם בדרך אהבה .
אז בואו נשיר כולם לאהבה
אז בואו נשיר את אהבה שחפצה על כולם
אז אל נשאל אותי דבר כי השיר הוא הדבר
אני כבר שר במחול באהבה אני אעטוף
כמו החלום הרווה דמעות לשמור את החזון
ולא נרדוף את הזמן במרוצת הרוח
תנו לזמן לרקום את אהב בשירה
כי היום זה הזמן אל המחר שנראה בחלומנו הטוב
כן זה אני המשורר נבטי רוח על מצודתי העוטפת אותי
בדמעתי אל השלום
אז בואו נשיר כולם לאהבה כי היום יחלוף ומהרה יהדוף
לא ניתן לסערה למשול רק בשירה נראה את האור
כמו שלכת רוח מספרת המנגינה את השירה הזו על כולם
לאהבה תישק שפתותיי המה בי לראות את אהבתי פורחת בי
שיר תהילה על קוני מלטפת דמעה
לשמור ממכאוב גם רוח לא תשקוט
ותרקום מנגינות נדודות מבין הסערות
עלייך אהבתי צומרת בלבי עד נפשי
תספרי לי רוח את אמרות מכאובי
אשאל בשיר את חלומי שאהבה לא אבדה בי
שיר תהילה אלוהי שמעני ורווה עלינו נחלתך
לשמור את אהבה שחפצה
אני מספר את מחשבותיי לרקום לאהבה
מקום מסור שלא תכאיב באדם ושלא יחסר מאומה לאדם
על שירתי שקדתי מילותיי במסורי אל לזולתי אם לאו
לקרב אהבות בקרב אל נמשול בדרך לתת מענה לכל
זה הזמן להתחבר יחד ולראות את הטוב מכל אחד
זה הזמן לנוס מתוך תהומות רבות ולהלך בצילי הדממות
זה הזמן לשבור את התלאות המייסרות עלינו במריבות סמויות
בדרך שראיתיך אהבה, את דמעתי נשאתי על כפי לתור מחזה יקר לתמותה בדרך את השירים שמעתי,
אוזן ורוח המנגינות צללו בתהומי להבינם כצפוני אור על כולם.
כן זה השיר עלינו מאיר
על תפארתי בך ציון
תפארת עולמי עולזת ברוחי
שוכנת בנבכי נפשי
ידור בי הנצח בר לבבי
ייקוב הררייך ציון יפתי.
דמעות אימותינו התמות
מחה מעל פנינו היגעות
ושים מבטחינו בלב שלם
עד יגיע עדינו
השלום אשר לו נייחל.
הללו-יה.
שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד
ברוך שם כבודו לעולם ועד.
הנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל
כל עוד נפש הומי בלבי אשכון בטח בך ציון
כל הדרך המה מהלכים אל השלום בדרך תומי ובשיר דומי
אשכון באהבה ובבטחה איתך מולדתי היקרה .
מבורכת ציון
מבורכת תורתנו הקדושה
מבורכת ישראל לעד.
בברכה
ברך אותנו אלוקינו לשלום אמ,ן
אל תירא ישראל אל תירא
מאת אבינועם.ש
כל הזכויות שמורות