איך אפשר לעזור לילד עם קשיים לימודיים ורגשיים?:
הקדמה:
כדי לעזור לילד שסובל מקשיים בלימודים או מקשיים רגשיים כל שהם, חשוב קודם לכל לאפשר לגדיר את הבעיה במונחים ברורים ומקצועיים. על ידי הגדרה כזו, נוכל לדעת יותר בקלות איך לתת מענה ולקדם את הילד שלנו. לצורך הגדרה זו של הבעיה, פסיכולוג יכול להפנות הורים מודאגים לאבחונים הקיימים. גם מורה יכול להפנות לאבחון אך הרבה פעמים חשובה מעורבות של פסיכולוג.
אבחון דידקטי:
אבחון דידקטי נעשה כאשר אנו מזהים קשיים לימודיים אצל הילד. אבחון דידקטי נועד כדי לאתר לקויות למידה ולאפשר תגובה מתאימה ללקויות אלו. אבחון דידקטי ידוע ככלי יעיל ביותר בעל רמת טובה של דיוק וגם על ידו יוכלו לתת את ההקלות וההתגמשויות הנדרשות לאותו התלמיד.
אבחון פסיכודידקטי:
אבחון פסיכודידקטי קשור בדרך כלל לזיהוי של קשיים לימודיים אצל הילד אך גם לקשיים רגשיים. אבחון פסיכודידקטי נעשה מתוך הנחה שישנו קשר בין קושי רגשי ללקות למידה. כמובן שלא ברור מה מוביל למה אך בעזרת העברה של אבחון פסיכודידקטי ניתן לקבל תמונה בהירה יותר בנוגע למצב של הילד. אבחון פסיכודידקטי דורש הרבה פעמים מעורבות של פסיכולוג.
עברנו אבחון, מה הלאה?:
כמובן שהתשובה תלויה בתוצאות של האבחון. באופן כללי, אם אותרו קשיים רגשיים יש לפנות לגורם מקצועי כגון פסיכולוג. כמו כן, ניתן לבחון על פי תוצאות האבחונים איזה הקלות ניתן להעניק לילד כדי לאפשר לו נקודת התחלה הוגנת ביחס לשאר חברי הכיתה.