עגלות יוקרה הן עגלות תינוק משוכללות וחדישות, איכותיות ואמינות. לכן גם המחיר של עגלות תינוק אלה הוא גבוה. נראה שההוצאה הגבוהה אינה מרתיעה הורים צעירים רבים, אשר מעדיפים לבחור את העגלה לתינוק שלהם בין עגלות יוקרה שעולות כמה אלפי שקלים, ולא בין עגלות פשוטות יותר. על פניו, לא ברורות הסיבות להתנהגות צרכנית כזאת. ננסה להבין מה גורם להורים לרכוש עגלות יוקרה ולשלם עליהן סכומים נכבדים.
ראשית כל, מרבית הצרכנים מאמינים שמוצר יקר הוא מוצר איכותי; לפיכך עגלות יוקרה חייבות להיות איכותיות יותר מעגלות זולות יותר. מדוע זה קורה? רוב הצרכנים חושבים שמחיר של מוצר נקבע על פי מחיר העלות שלו ליצרן בתוספת של אחוזי רווח קבועים פחות או יותר. לפיכך, מוצר שמחירו גבוה, עלה יותר ליצרן, כלומר הושקעו בו משאבים רבים יותר, ועל כן מדובר במוצר איכותי יותר. סכמה בסיסית זאת של קביעת מחירים נעוצה בתודעתנו, על אף שאיננה תמיד נכונה; היא זו שגורמת לנו לבחור במוצר יקר יותר מבין שני מוצרים דומים.
סיבה נוספת להעדפה של עגלות יוקרה על פני עגלות אחרות היא בגודל המבחר שהשוק מציע. הורים צעירים שטרם התנסו בטיפול בתינוק ובתפעול של עגלה, עומדים בפני בחירה מרובה ומרגישים לעתים אובדי עצות. ניתוח מעמיק של הדגמים השונים על פי קריטריונים רבים נראה מסורבל ובעייתי, לכן הורים רבים פונים לכיוון של עגלות יוקרה, מתוך האמונה שמדובר בעגלות איכותיות יותר, כפי שראינו קודם.
מי שרוצה להיכנס מעט לעומקו של עניין ולגלות את ההבדלים האמיתיים בין עגלות יוקרה לעגלות פשוטות יותר, יגלה כי מרביתן קשורות לנושאים של מיתוג, עיצוב וסגנון. עגלות יוקרה נראות יוקרתיות: הן מאופיינות בעיצוב מודרני וקל לזיהוי, תוך הקפדה על קווים ברורים ועל זהות סגנונית של כל האלמנטים. עגלות יוקרה הן עגלות פוטוגניות ותמיד נראות טוב על תמונות. במרבית המקרים, סגנון העיצוב של עגלות אלה איננו ילדותי, אלא בוגר לחלוטין, והרוכשים מרגישים שהם מקבלים כלי תחבורה אמיתי ולא צעצוע. קמפיינים פרסומיים של יצרני עגלות יוקרה מחזקים את התחושה.
לסיכום, מאמצי קידום מכירות של עגלות יוקרה מופנים לקהל יעד מוגדר. מדובר לרוב בהורים בעלי אמצעים, אשר אינם מעוניינים לנתח מוצרים לעומק ומעדיפים לשלם עבור מוצר יקר מתוך אמונה שהוא איכותי יותר, ואשר מעריכים, מעבר לתפקוד, את הנושא של עיצוב וסגנון.